אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
MotoGP: לקראת 2020
ראשי » דו-גלגלי » MotoGP: לקראת 2020

MotoGP: לקראת 2020

לכל קבוצה על הגריד יש רשימה של מטלות לא פשוטות לעונה הקרובה, אלו חלק מהן

אריאל אלסיבוני 26/01/2020

הדברים אף פעם אינם פשוטים כפי שהם נראים. זה נכון לגבי כל אחד מתחומי החיים שלנו, ונכון שבעתיים בספורט תחרותי, צמוד ומרתק כמו אליפות ה-MotoGP. לכל אחת מהקבוצות על הגריד יש משימות לא פשוטות לפני העונה הקרובה ונסקור כאן בקצרה, את האתגרים של הגדולות שבהן.

מבחינה מסוימת, האתגר הגדול ביותר, עומד מול הקבוצה המצליחה ביותר של 2019. על פניו לרפסול-הונדה אין באמת ממה לדאוג. המספרים של 2019, התואר המשולש, הפער משאר הקבוצות, אמור לתמוך במחשבה הזו.

אבל, לקבוצה שמחזיקה את התואר, יש הרבה להפסיד. בייחוד כשזוכרים שכל ההישגים המרשימים שלה, נחו על כתפיו (הלא תמיד תקינות) של אותו רוכב. מרקז לקח את ה-RCV213V לגבהים שרק הוא מכיר. מצד שני, הרוכב הבא של הונדה שממוקם אחריו נמצא במקום ה-9 באליפות האחרונה. הפרישה של לורנזו בשנה שעברה, והכניסה של אחיו הצעיר של מרקז לקבוצה, עשויים לגרום שוב למצב בו החברה מסתמכת על רוכב אחד.

MotoGP: לקראת 2020
מרקז הביא הצלחה אדירה להונדה ב-2019, לבדו. האם יצליח לעשות זאת גם ב-2020?

 


בכל הקשור לאופנוע, מי שרכב על ה-RCV213V מספר על אופנוע לא פשוט לניהול, כזה שמתאים פחות או יותר רק לרוכב-על מסוגו של מרקז. השינויים לעונה הקרובה אמורים להפוך את המנוע לאכזרי פחות וגם לאפשר יותר גמישות בכוונון השלדה במטרה להתגבר על הנטייה של ה-RCV לדחוף את האף בכניסה לפניות. בהונדה מקווים גם לשפר את התקשורת מהצמיג הקדמי תחת בלימה בכניסה לפניות. ובכלל, להפוך את ה-RCV לידידותי יותר.

בימאהה הסיפור הפוך כמעט לחלוטין. החבר’ה בכחול נהנים מקבוצת רוכבים חזקה, כזו שהוכיחה יכולת גבוהה בשנה החולפת. וינאלס הוכיח לפחות בהזדמנות אחת שהוא יכול להשתוות למרקז ב-2019. רוסי, למרות כל מה שנגיד ולמרות שזו הייתה העונה הגרועה ביותר שלו עם ימאהה, עדיין סיים פעמיים שני בעונה החולפת. ואם נסתכל לרגע על פטרונס, קווארטררו לגמרי הראה שיש לו את המהירות בכדי לככב באליפות הזו.

MotoGP: לקראת 2020
אף אחד כבר לא מדבר על אליפות עשירית. ועדיין נשמח לראות אותו נשאר על המסלול

 

האופנוע לעומת זאת, היה חלש. רוסי היטיב לתאר זאת, כשציין בראיון שכל מה שהוא צריך זה ימאהה שיכול לתת עוד עשרה קמ”ש בישורת, כזה שישתווה בכוחו להונדה ולדוקאטי. ימאהה בילו את כל עונת 2019 בארגון מחדש, פיתוח ודחיפה לפנים. ראו את התוצאה של השינויים האלו לאורך השנה. גם במבחני סוף-העונה, הראו הימאהה עוד קפיצה ביכולת, עם יותר מהירות בישורות של וולנסיה וחרז. הסיפור הגדול כאן ב-2020 תהיה ככל הנראה ההחלטה של רוסי אם להמשיך להתחרות או לפרוש. החלטה שכנראה תוביל את קווארטררו למושב ימאהה רשמי.

טבלת האליפות של 2019 מראה שיש רוכב אחד שיכול להתקרב למרקז. אבל עושה רושם, גם בסוף העונה האחרונה, שדוביציוזו תקוע על כמעט ולא בטוח כלל שהוא זה שיכול לקחת את עם הדוקאטי את התואר הנכסף. העקביות שלו השנה הייתה מצוינת, כשנפל זה לא היה באשמתו, אבל צריך יותר מזה בכדי לנצח את השילוב הונדה-מרקז. בדוקאטי מנסים עכשיו שתי שלדות חדשות בכדי לפתור את בעיית ההתנהגות עליה מתלונן דובי.

MotoGP: לקראת 2020
כוח כל איטלקי? לא בטוח שזה מספיק בכדי לשבור את השילוב היפני-ספרדי

 

התגובות שלו אחרי מבחני סוף-העונה היו חיוביות גם אם לא מתלהבות. האם זה יהיה סוף-סוף המתכון שייקח אותם אל התואר? שאלה מצוינת. מה שבטוח הוא שפטרוצ’י יהיה חייב לחזור לעצמו, להתרכז ברכיבה ולחזור לפודיום עם הדוקאטי. אולי ככה תצליח הקבוצה הכל-איטלקית הזו, לפרוץ את מחסום המקום השני.

גם סוזוקי שיפרו את ההתנהגות של ה-GSXRR לכבוד עונת 2020. ולא שהיה צריך הרבה מקום לשיפור בתחום הזה. העניין הזה ברור לכולם ברחבת הטיפולים, בכל הקשור להתנהגות ושלדה, הסוזוקי הוא ככל הנראה האופנוע המוצלח והידידותי ביותר על הגריד. שני הניצחונות של רינס מראים את זה (גם התוצאות של מיר אבל במידה פחותה). הבעיה נמצאת במנוע, ולקראת 2020 סוזוקי עובדים על מנוע חזק יותר מבלי לפגוע בשימושיות ושינויים קלים לשלדה (לשיפור ההתנהגות בפניות איטיות).

MotoGP: לקראת 2020
יכול לעשות את זה. רינס והסוזוקי

 

במידה והמטרות האלו אכן הושגו, המטרה הבאה ל-2020 חייבת להתרכז ברינס. הוא חייב להיות עקבי יותר וגם לשפר את היכולת שלו במבחני הדירוג. עם קצב מרוץ הראה רינס בכמה הזדמנויות שאין לו בעיה להתמודד, שיפור היכולת במבחני הדירוג תוכל לשים אותו בעמדת תקיפה טובה יותר.

ב-2020 אמורה גם תוכנית הגרנד-פרי של ק.ט.מ לשאת פירות. אף-אחד עדיין לא מדבר כאן על אליפות, אבל בהחלט יש סיבה לאופטימיות, עם דני פדרוסה כרוכב מבחן, ההתקדמות המהירה של הקבוצה צפויה להימשך. רוכב בקליבר כזה, עם ניסיון ארוך בקבוצה הכי מקצועית בעסק, ייתן לאספרגרו אופנוע שיעזור לו לסיים גבוה יותר ועקבי יותר.

MotoGP: לקראת 2020
בעזרת השם ופדרוסה. ק.ט.מ מקווים ש-2020 תאיר להם פנים

 

כרגיל, העניין רב באליפות הזו, עוד לפני הזינוק למרוץ הראשון. עוד לפני שהתחילה, עונת 2020 מבטיחה לרתק ומעלה הרבה תהיות. האם מרקז יוכל לשאת את המעמסה לבד על גבו? האם האיטלקים יצליחו לזכות באליפות? והאם, זו העונה בה יודיע הדוקטור על פרישה? התשובות יגיעו, יחד עם תחילתו של המופע המרתק ביותר בעולם.

MOTOGP
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
על המדף: מד הקפות של puig

על המדף: מד הקפות של puig

טרקטורוני TGB בישראל

טרקטורוני TGB בישראל

ימי מכירות מרצדס

ימי מכירות מרצדס

פולקסוואגן טרנספורטר מחודש בישראל. החל מ-192,000 שקלים

פולקסוואגן טרנספורטר מחודש בישראל. החל מ-192,000 שקלים

הוסקוורנה: מאריכה אחריות

הוסקוורנה: מאריכה אחריות

עופר-אבניר: מבצעים לרכישה טלפונית

עופר-אבניר: מבצעים לרכישה טלפונית

קרסו – מכירה ישירה

קרסו – מכירה ישירה

דל”ב מוטוספורט תורמת לביה”ח שיבא

דל”ב מוטוספורט תורמת לביה”ח שיבא

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
למבורגיני דיאבלו: בעין אמריקנית

למבורגיני דיאבלו: בעין אמריקנית

לנצ’יה דלתא אינטגרלה: האבולוציה

לנצ’יה דלתא אינטגרלה: האבולוציה

קלאסיקה שרירית: תאומות לא זהות

קלאסיקה שרירית: תאומות לא זהות

מזכרת משנות ה-90′: מאזדה במזוודה

מזכרת משנות ה-90′: מאזדה במזוודה

שלושה גלגלים וכמה מחשבות

שלושה גלגלים וכמה מחשבות

סיטרואן ג’אמפי (מבחן): המכונית כבית

סיטרואן ג’אמפי (מבחן): המכונית כבית

אלפא-רומיאו ג’וליה ולוצ’ה (מבחן): הזדמנות נדירה

אלפא-רומיאו ג’וליה ולוצ’ה (מבחן): הזדמנות נדירה

ב. מ. וו 840GC במבחן: תצוגת יכולת

ב. מ. וו 840GC במבחן: תצוגת יכולת

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד