אאודי ממשיכה ברענון המואץ של קו הדגמים שלה כאשר חשפה אמש את הדור החדש של ה-Q3, המצטרף לדגמי ה-A5, Q5, A6 ו-Q6 איטרון שהוצגו במהלך השנה החולפת. בניגוד לדגמים החדשים הגדולים יותר המתבססים על שתי פלטפורמות חדשות, הדור החדש של אאודי Q3 מתבסס על שדרוג נוסף של פלטפורמת MQB Evo המודולארית והוותיקה שזכתה לשדרוג מקיף, כשהוא כלל לא מעט חידושים עבור הדגם שהוא אחד מהנמכרים והחשובים בפרוטפוליו של אאודי ברחבי העולם.
העיצוב החיצוני של אאודי Q3 החדשה ממשיך את הקו העדכני של היצרן רק בקטן יותר ועם קווים מעט יותר נועזים, מה שבא לידי ביטוי בעיקר בקו הכתפיים הבולט ובתפיחה בבתי הגלגלים מאחור כשיחד עם מכסה מנוע גבוה יותר מעניקים ל-Q3 החדשה מראה שרירי ותפוח מאשר הדור היוצא. מלפנים ניתן למצוא את החזית העדכנית של אאודי, עם יחידות תאורה ראשיות המסוות מצידי השבכה הקדמית כשמעליהן יחידות תאורת לד דינמיות לתאורת יום עם אפשרות לשינוי חתימת האור. כרגע נחשפה אאודי Q3 החדשה במרכב הקרוסאובר המקובל, כאשר בחודשים הקרובים צפויה להצטרף גם גרסת הספורטבק בעלת עיצוב מסוגנן דמוי קופה.
תא הנוסעים של אאודי Q3 החדשה מציג את הסידור העדכני והמוכר מדור הדגמים החדש של אאודי, עם שילוב של צמד מסכים רוחבי ללוח המחוונים ומערכת המולטימדיה במסגרת קעורה המופנית כלפי הנהג. מבחינת הנדסת האנוש בורר ההילוכים עבר למנוף בצד ימין מאחורי גלגל ההגה, כאשר מצד שמאל ישנו חידוש כאשר המקום מנוף איתות ישנו פאנל קבוע מאחורי גלגל ההגה עליו מסודרים פקדי האיתות והאורות.

היצע יחידות ההנעה של אאודי Q3 החדשה יכלול מגוון יחידות הנעה, כשהבסיסית בהן בעלת מנוע 1.5 ליטר טורבו המספק 150 כ”ס המשלב תגבור היברידי קל ומערכת לניתוק צילינדרים בזמן שיוט.
מעלה יוצע מנוע 2.0 ליטר טורבו המספק 265 כ”ס בשידוך למערכת הנעה כפולה. בניגוד למקובל אצל יצרניות רבות, באאודי לא זנחו את מנועי הדיזל ותציע גם מנוע 2.0 ליטר TDI בהספק של 150 כ”ס והנעה קדמית. לכל המנועים משודכת תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה.
בנוסף תוצע יחידת הנעה היברידית נטענת עם הספק משולב של 272 כ”ס, כאשר המנוע החשמלי תורם 113 כ”ס ומסוגל להניע את ה-Q3 לטווח של 119 ק”מ בזכות סוללת 25.7 קוט”ש. לסוללה ישנה אפשרות גם לטעינה חיצונית מהירה בעמדות DC בקצב של עד 50 קילוואט שאמור לאפשר טעינה מלאה בכחצי שעה.
אאודי תציע את ה-Q3 חדשה עם שלוש אופציות מתלים, כאשר בנוסף לכיול הסטנדרטי תוצע אפשרות של מתלים בכיול ספורטיבי ומתלים אדפטיביים עם בולמי זעזועים נשלטים אלקטרונית בטכנולוגיה של שני תאים לבולם עם הפרדה בין פעולות שיכוך הכיווץ ושיכוך ההחזרה. כמו כן מוצעות ב-Q3 החדשה אופציות חדשות המקובלות בסגמנטים גבוהים יותר כמו זיגוג כפול אקוסטי לחלונות הקדמיים, תאורת לד מטריקס מתקדמת ומערכת חניה אוטומטית עם אפשרות לנסיעה אוטונומית לאחור למרחק של 50 מטרים ליציאה מרחובות חסומים.
שיווקה של אאודי Q3 החדשה באירופה יחל בשבועות הקרובים, כאשר לישראל היא צפויה להגיע בסוף השנה הקלנדרית