קשה להתבלט ולהפגין מקוריות בין שלל מותגי הרכב הסיניים, אבל עדין ישנם כמה וכמה מותגים ויצרניות מסין שמצליחים להיות יוצאי דופן. אחד מהם הוא המותג HiPhi השייך לחברה בשם Human Horizons. מדובר ביצרנית צעירה שקמה בשנת 2017 כאשר כעבור שנתיים הקימה את המותג הייפיי תוך שהוא עושה בעיצוב לא שגרתי, שפע של טכנולוגיה מכל הבא ליד וגם לא מעט גימיקים בכל הקשור לנוחות ואבזור.
כיום היצע הדגמים של הייפיי כולל קורסאובר ספורטיבי, יוקרתי ומגודל בשם Y, קרוסאובר מעט קטן יותר בשם X הפונה לקהל משפחתי ובעל דלתות אחוריות המחולקות לשתיים ונפתחות בנפרד לאחור ולמעלה ומכונית סאלון/פאר גדולה בתצורת פאסטבק בשם Z, שמיועדת ומתיימרת להתחרות במיטב התוצרת המערבית עבור האלפיון, שזה אומר מרצדס EQS וב.מ.וו i7. לא פחות. שלושת הדגמים חולקים פלטפורמה חשמלית מתקדמת עם טכנולוגיה חשמלית עדכנית, מה שאמור לעזור להייפי להציג תג מחיר גבוה שמתקרב ל-100 אלף דולר גם מחוץ לסין. אגב, עם כל היומרות, בינתיים מציירת וייפי פחות מ-5000 מכוניות בשנה.
כעת חושפת הייפיי דגם רביעי מתוצרתה שמכוון לקטגוריית רכבי הספורט סאלון החשמליים בעלי ביצועים קיצוניים, בראשותה של טסלה מודל S פלייד. הדגם החדש נקרא A והוא למעשה גרסה ספורטיבית ומשופרת של ה-Z אשר לוקח אותה צעד אחד קדימה. הייפיי Z היא לא מכונית סטנדרטית למראה, עם שילוב של מגוון זוויות חדות ומשטחים מפוסלים. הייפיי A מוסיפה עליהם שלל חצאיות ומסיטי רוח המקיפים את הגוף, כונסי אוויר גדולים לקירור הבלמים והסוללה וספויילר אחורי עצום שלא יבייש אף מכונית על. ממש לא זאב בעור כבש כמו מודל S פלייד. בחברה גם לא ויתרו על הגימיק בדמות מסך תצוגה חיצוני על דופן המכונית שיכול להקרין הודעות לעוברים ושבים.
לכל תצוגת הכנפיים הזו אמור להיות כיסוי מבחינת ביצועים. ל-Z ישנם שלושה מנועים לראשונה בפיתוח עצמי, אחד מלפנים ואחד לכל גלגל מאחור, אשר הרוטורים שלהם עשויים מסיבי פחמן והם מסוגלים להסתובב במהירות של 22 אלף סל”ד. לשלושתם הספק כולל של 1,300 כ”ס, כמעט פי 2 מאשר להייפיי Z, המחולקים בין ארבעת הגלגלים באופן משתנה, כולל יכולת לחלוקת כוח וקטורית כדי לשפר את יכולת הפניה. הייפיי מצהירה על זינוק ל-100 בכמעט 2 שניות ומהירות מרבית של כמעט 300 קמ”ש שבהחלט שם אותה בטריטוריה של מכוניות העל.
מכלול הסוללות הוא בטכנולוגיית 800V לטעינה אולטרה מהירה. כרגע לא פורסם מה תהיה קיבולת הסוללה אבל הייפיי מעדיפה לספר שהיא שוכנת בתוך מאז סיבי פחמן משוריין חסין אש וכדורים (אם זה רלוונטי עבור הרוכשים). בחברה מצהירים גם על חלוקת משקל מאוזנת של 50:50, כאשר הייפיי A מצוידת במתלי אוויר אדפטיביים, היגוי אחורי אקטיבי ובלמים קרמיים שיוכלו להתמודד עם רמת הביצועים הגבוהה. תג המחיר לא פורסם, אבל לא נתפלא אם הוא יהיה כפול ואף למעלה מכך ממחירה של הייפיי Z שמחירה מתחיל באירופה ב-105 אלף אירו.