בדיוק לפני חודש הפתיעה CF מוטו כאשר חשפה קדימון לאופנוע ספורטיבי חדש בנפח 500 סמ”ק. ההפתעה הייתה גם כי בליין הספורטיבי של החברה ישנו כבר אופנוע ספורטיבי חדש בנפח 450 סמ”ק ובחברה יציגו בקרוב אופנוע נוסף בנפח 675 סמ”ק. כדי להצדיק את עצמו ולהשתחל לרווח הצר שבין הדגמים נקטו ב-CF מוטו בגישה מעניינת.
CF מוטו 500SR VOOM עוצב בסגנון רטרו הקורט לאופנועים הספורטיביים של סוף שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90, כפי שבא לידי ביטוי בחזית בעלת שתי יחידות התאורה העגולות (שבתוכן כונסי האוויר למנוע), הכנפיים המעוגלות, מיכל הדלק הרבוע ויחידת הזנב המדורגת. כעת עם חשיפת תמונות רשמיות ראשונות התוצאה הסופית נראית מרשימה ומדליקה אפילו יותר, למרות שלא הלכו כאן על צביעה וגרפיקה בצבעים צעקניים כפי שהיה מקובל באופנועי הספורט היפניים של התקופה. אבל הסינים לא הסתפקו כאן רק בעיצוב חדש.
עם חשיפת הטיזר נפוצו שמועות כי האופנוע החדש יעשה שימוש במנוע ארבע צילינדרים רוחבי, שמועות שמתממשות כעת. מדובר במנוע חדש לחלוטין שפותח עבור ה-500SR שמן הסתם יגיע גם לדגמים נוספים של החברה, אבל אי אפשר שלא להעריך את ההשקעה בפיתוח מנוע חדש לחלוטין בזמן שעל המדף ישנו מנוע טווין מקבילי תאב סל”ד בנפח 450 סמ”ק המשמש את ה-450SR וה-450MT שנחשפו השנה, ובזמן שבחברה מפתחים ליין חדש של מנועי טריפל. עלות פיתוח מנוע חדש היא עסק יקר, ולסינים ממש אין בעיה של מזומנים.
המנוע החדש מוזרק ומקורר מים כמובן והוא בעל קוטר בוכנה של 63 מ”מ ומהלך קצרצר של 40 מ”מ, מה שמעיד על מנוע רייסרי שמכוון לסל”ד גבוה. גם ההספק המרבי העומד על 78 כ”ס מרשימים ביחס לנפח מעיד על כך. לשם השוואה, קאוואסאקי ZX4 RR החדש שהחייה את מנועי הארבעה צילינדרים הזעירים מספק בגרסתו הלא מוגבלת 77.5 כ”ס ב-14,500 סל”ד, כך שהמנוע של ה-500SR נמצא בחברה טובה. המהירות המרבית אמורה להיות באזור 210 קמ”ש מרשימים עבור אופנוע בנפח שכזה.
השלדה של CF מוטו 500SR חדשה לגמרי ושונה מזו של ה-450SR, כשבסיס הגלגלים עומד על 140 ס”מ, כ-3 ס”מ יותר מאשר האח הקטן והסולידי. משקלו של האופנוע עומד על 194 ק”ג כולל דלק, כ-4 ק”ג יותר מאשר ה-ZX4RR. מבחינת המכלולים ההיקפיים יגיע האופנוע עם מזלג קדמי הפוך ובולם אחורי מתוצרת קאייבה, כאשר מערכת הבלימה תכלול צמד דיסקים גדולי קוטר מלפנים עם קאליפרים רדיאלים.
כרגע לא ברור אם ומתי יגיע CF מוטו 500SR VOOM לישראל, אך במחיר נכון שדומה לאופנועי תקציב בנפח דומה הוא יכול להצית את דמיונם של לא מעט רוכבים צעירים ופוחזים.