אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
CF מוטו 500SR VOOM: ארבעה צילינדרים באריזת רטרו
ראשי » דו-גלגלי » CF מוטו 500SR VOOM: ארבעה צילינדרים באריזת רטרו
CF מוטו 500SR

CF מוטו 500SR VOOM: ארבעה צילינדרים באריזת רטרו

אחרי הטיזר מלפני חודש, נחשפים תמונות ופרטים טכניים ראשונים על האופנוע הספורטיבי החדש של CF מוטו שהולך בעקבות קאוואסאקי עם מנוע 4 צילינדרים קטן נפח

אופיר דואק 20/06/2024 צלם: יצרן

בדיוק לפני חודש הפתיעה CF מוטו כאשר חשפה קדימון לאופנוע ספורטיבי חדש בנפח 500 סמ”ק. ההפתעה הייתה גם כי בליין הספורטיבי של החברה ישנו כבר אופנוע ספורטיבי חדש בנפח 450 סמ”ק ובחברה יציגו בקרוב אופנוע נוסף בנפח 675 סמ”ק. כדי להצדיק את עצמו ולהשתחל לרווח הצר שבין הדגמים נקטו ב-CF מוטו בגישה מעניינת.

CF מוטו 500SR VOOM עוצב בסגנון רטרו הקורט לאופנועים הספורטיביים של סוף שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90, כפי שבא לידי ביטוי בחזית בעלת שתי יחידות התאורה העגולות (שבתוכן כונסי האוויר למנוע), הכנפיים המעוגלות, מיכל הדלק הרבוע ויחידת הזנב המדורגת. כעת עם חשיפת תמונות רשמיות ראשונות התוצאה הסופית נראית מרשימה ומדליקה אפילו יותר, למרות שלא הלכו כאן על צביעה וגרפיקה בצבעים צעקניים כפי שהיה מקובל באופנועי הספורט היפניים של התקופה. אבל הסינים לא הסתפקו כאן רק בעיצוב חדש.

עם חשיפת הטיזר נפוצו שמועות כי האופנוע החדש יעשה שימוש במנוע ארבע צילינדרים רוחבי, שמועות שמתממשות כעת. מדובר במנוע חדש לחלוטין שפותח עבור ה-500SR שמן הסתם יגיע גם לדגמים נוספים של החברה, אבל אי אפשר שלא להעריך את ההשקעה בפיתוח מנוע חדש לחלוטין בזמן שעל המדף ישנו מנוע טווין מקבילי תאב סל”ד בנפח 450 סמ”ק המשמש את ה-450SR וה-450MT שנחשפו השנה, ובזמן שבחברה מפתחים ליין חדש של מנועי טריפל. עלות פיתוח מנוע חדש היא עסק יקר, ולסינים ממש אין בעיה של מזומנים.


המנוע החדש מוזרק ומקורר מים כמובן והוא בעל קוטר בוכנה של 63 מ”מ ומהלך קצרצר של 40 מ”מ, מה שמעיד על מנוע רייסרי שמכוון לסל”ד גבוה. גם ההספק המרבי העומד על 78 כ”ס מרשימים ביחס לנפח מעיד על כך. לשם השוואה, קאוואסאקי ZX4 RR החדש שהחייה את מנועי הארבעה צילינדרים הזעירים מספק בגרסתו הלא מוגבלת 77.5 כ”ס ב-14,500 סל”ד, כך שהמנוע של ה-500SR נמצא בחברה טובה. המהירות המרבית אמורה להיות באזור 210 קמ”ש מרשימים עבור אופנוע בנפח שכזה.

השלדה של CF מוטו 500SR חדשה לגמרי ושונה מזו של ה-450SR, כשבסיס הגלגלים עומד על 140 ס”מ, כ-3 ס”מ יותר מאשר האח הקטן והסולידי. משקלו של האופנוע עומד על 194 ק”ג כולל דלק, כ-4 ק”ג יותר מאשר ה-ZX4RR. מבחינת המכלולים ההיקפיים יגיע האופנוע עם מזלג קדמי הפוך ובולם אחורי מתוצרת קאייבה, כאשר מערכת הבלימה תכלול צמד דיסקים גדולי קוטר מלפנים עם קאליפרים רדיאלים.
כרגע לא ברור אם ומתי יגיע CF מוטו 500SR VOOM לישראל, אך במחיר נכון שדומה לאופנועי תקציב בנפח דומה הוא יכול להצית את דמיונם של לא מעט רוכבים צעירים ופוחזים.

500SR VOOM CF מוטו 500SR VOOM CF-מוטו אופנוע ספורט ספורט רטרו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עוד יוקרה מסין:  אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

עוד יוקרה מסין: אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

הנעה כפולה ומשולשת: פורשה חושפת את דגמי הקאררה 4S החדשים

הנעה כפולה ומשולשת: פורשה חושפת את דגמי הקאררה 4S החדשים

רומא למתקדמים: פרארי אמלפי החדשה נחשפת

רומא למתקדמים: פרארי אמלפי החדשה נחשפת

שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת

שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד