העליה המתמדת במחירי המכוניות בישראל דחפו את רכבי הפנאי המשפחתיים לרף מחיר גבוה מהישג היד של לא מעט ישראלים. ההתייקרות הזו אפשרה להפנות את הזרקור לרכבי הפנאי הקטנים יותר, או שכמו שאוהבים לקרוא להם בתעשייה: B-SUV. הם תמיד היו שם, אך מעתה הם הפכו לאלטרנטיבה משמעותית יותר לאחיהם הגדולים. אלא שאם מתסכלים על כך לעומק, מגלים שהדגמים הללו די קרובים בממדיהם לקרוסאוברים המשפחתיים מלפני דור וחצי, מה שהופך את האלטרנטיבה הזו למעניינת עוד יותר.
אחרי שהתבססה היטב בשוק המקומי עם נציגות במגוון קטגוריות, ממכוניות מיני ועד קרוסאוברים גדולים, מצטרפת גם BYD לקטגוריה המדוברת עם אטו 2, שהוא על הנייר האח הקטן של אטו שהיה במשך שנתיים לדגם הנמכר ביותר בישראל, לראשונה עבור דגם בעל הנעה חשמלית ועבור דגם המגיע מסין.
למעשה, אטו 2 כבר הושק בעולם בתחילת השנה בגרסתו החשמלית ששיווקה החל בישראל במקביל לחשיפת גרסת הפלאג-אין היבריד, אותה פגשנו זה עתה בברצלונה רגע לפני שגם היא עושה עליה לישראל. לאור הזינוק בביקוש לרכבי פלאג-אין בשנה האחרונה, החשיבות של גרסה זו אפילו גבוהה מזו של הגרסה החשמלית.
בדומה לשאר דגמי BYD, גם אטו 2 עושה את החיים די פשוטים בכל הקשור להיצע הגרסאות ורמות האבזור. יש בחירה בין שתי גרסאות למערכת ההנעה ההיברידית המגיעות ברמת אבזור אחת בלבד שלא חוסכת גם באביזרי הבטיחות. יש אפשרות לבחור בין כמה צבעי מרכב וזהו. ללקוחות אין יותר מידי התלבטות.
חיצונית ההבדלים בין הגרסה החשמלית לגרסת הפלאג-אין קטנים עד זניחים, ומסתכמים בעיקר בפגוש הקדמי שלו עיצוב מעט שונה בחלקו התחתון. כך או כך,BYD אטו 2 נראית לא רע בכלל למרות שזה אינדיבידואלי, כאשר יחידות התאורה האחוריות בתצורת עניבה סינית או הספרה 8 כי לפי הסינים זה מבטא מזל טוב אינסופי (שלא תגידו שלא למדתם משהו חדש). ומה לגבי המידות? אורך של 431 ס”מ, רוחב של 183 ס”מ ובסיס גלגלים של 262 ס”מ ממצבים אותו הצד היותר גדול של קרוסאוברים בסגמנט B.
BYD אטו 2 בנויה על פלטפורמת ה-e-Platform 3.0 וזה אומר שהסוללה משמשת חלק מרצפת המרכב ומוסיפה לקשיחות המרכב עצמו, וגם לא תופסת מקום נוסף שזה לא מובן מאליו עבור גרסת הפלאג-אין שלרוב הן הסבה של דגמי בנזין רגילים. אצל רוב ההיברידיות-הנטענות הסוללה בדרך כלל יושבת ברצפת תא המטען ויוצרת מעין במה שמצמצמת משמעותית את נפח האחסון. במקרה של אטו 2 לגרסת הפלאג-אין עדין יש נפח תא מטען קטן יותר, אבל רק ב-25 ליטר לעומת הגרסה חשמלית עם 425 בסך הכל.
המושב האחורי מציע מרווח טוב לזוג מבוגרים בכל הכיוונים למעט מרווח מוגבל לכפות הרגליים. אמנם הרצפה שטוחה אבל נוסע שלישי יצטרך להיות צר במיוחד, ולחילופין חסרה משענת יד נשלפת במקומו.מצד שני ישנו פתח אוורור בודד ונדיר בקטגוריה. מלפנים ישנו מרווח טוב והמושב עצמו היה נוח גם בישיבה ממושכת אם כי הוא מרגיש מעט קצר בבסיסו וגם ההגה לא יוצא מספיק החוצה אל עבר הנהג.
איכות החומרים טובה מאוד עד שיורדים מתחת לקו המותנים שם הפלסטיק פשוט יותר. לוח השעונים הוא מסך בגודל 8.8 אינץ’ המציג הרבה מידע, רק חבל שהפונט מעט קטן בדומה להרבה רכבים סינים. למסך המולטימדיה (12.8 אינץ’) גם רזולוציה חדה (בולט במערך המצלמות ההיקפיות) ומהירות תגובה טובה, כאשר גרסת הפלאג-אין מקבלת אינטגרציה עם מערכת גוגל. זה אומר שמערכת הניווט המובנת היא המפות של גוגל וגם אפשר לדבר עם המערכת ומעבר לפתיחת חלונות או שינוי טמפרטורה במזגן אפשר לבקש דברים מורכבים יותר, בדומה לתקשורת עם מערכות ה-AI רק אם הגבלה לפעולות המתאימות בזמן נהיגה. יש גם חיבור אלחוטי לקארפליי ואנדרואיד אוטו ומשטח טעינה מהיר של עד 50 וואט עם פתח קירור שאכן שמר שהנייד לא יתחמם בזמן הטעינה.
BYD מציעה באטו 2 שתי אופציות למערכת הנעה ההיברידית, שתיהן עם מנוע 1.5 ליטר בהספק של 98 כ”ס החובר אליו מנוע חשמלי. לראשונה הספק משולב של 167 כ”ס וסוללת 7.8 קוט”ש, ולשניה הספק משולב של 212 כ”ס עם סוללת 18.3 קוט”ש שבה הטווח החשמלי יכול להגיע עד ל-90 ק”מ. מנוע במצב ההיברידי מנוע הבנזין עובד רוב הזמן כגנרטור ורק כשבאמת נדרש מלוא הכוח או כשהסוללה מתרוקנת הוא מצטרף אל המנוע החשמלי. השילוב הזה בפועל עובד בצורה חלקה והביצועים טובים ולא נופלים מקרוסאוברים חשמליים, עם 7.5 שניות ל-100 קמ״ש בגרסה החזקה בה נהגנו.
בזמן הנהיגה התרשמנו מאיכות פעולת המתלים ששיככו מוצלח גם שברים בתוך העיר וגם הציעו נוחות טובה מחוץ לעיר, בין היתר בזכות מידות צמיגים עם דופן בשרנית של 215/60-17 ולא פס גומי דק על ג׳אנט ענק. גם בידוד הרעשים היה יעיל בתנועה עירונית, אך עם עליה חדה ברעשי רוח סביב 85 קמ״ש וצפונה. התנהגות הכביש טובה ומשרה ביטחון, למרות מעט רכינה תחת עומס בפניות. למרות מצבי נהיגה, שונים אין הבדל משמעותי במשקל ההגה רק בתגובת דוושת התאוצה שהופכת לרגישה יותר.
BYD אטו 2 הוא רכב פנאי איכותי, מאובזר, נעים לנסיעה ובעל מרווח מספיק למשפחה קטנה אשר יהווה אלטרנטיבה טובה מאוד למי שעבורו התוספת לרכבים גדולים יותר כבדה על הכיס. אטו 2 היא היחידה המציעה אלטרנטיבת פלאג-אין בסגמנט, מה שנותן לה יתרון על פני דגמים היברידים מקבילים. וכשהמחיר אמור להיות מעט יותר גבוה מהגרסה החשמלית (שמחירה 149 אלף שקלים) מדובר כאן בדגם שיכול להיות אחד מההפתעות בטבלת המכירות של 2026.
הכותב היה אורח חברת BYD בספרד
BYD אטו 2 DM-i Boost – תעודת זהות
מנוע: 1,498 סמ”ק, היברידי-נטען, הספק משולב: 212 כ”ס, מומנט: 30.6 קג”מ, תמסורת: אוטומטית ישירה, בסיס גלגלים: 262 ס”מ, משקל: 1,620 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 7.5 שניות, מהירות מרבית: 180 קמ”ש, צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 19.6 ק”מ לליטר, מחיר משוער: 160 אלף שקלים
























