יצרניות הרכב הסיניות מזריקות חיים לתערוכות הרכב האירופאיות, גם באלו המיוחסות פחות כמו תערוכת בריסל הנערכת בימים אלו, כאשר הן בוחרות לבצע בהן את הבכורות לדגמים אותם הם מייעדים לשוק האירופאי. לתערוכת בריסל הביאה BYD את המהדורה האירופאית של יואן אפ, קרוסאובר קומפקטי שנחשף בסין בשנה שעברה על בסיס הדולפין.
המהדורה האירופאית קיבלה מספר שינויי עיצוב ומפרט שונה, אבל לא פחות מעניין מכך גם שם חדש, כאשר תיקרא באירופה אטו 2, כדי למצבה בהיררכיה מתחת לאטו 3 שהייתה מהדגמים הראשונים איתם נכנסה BYD לשוק האירופאים. יאון אפ או אטו 2, השם פחות משנה כי מה שחשוב עבורנו הוא שהמכונית צפויה להגיע לישראל במחצית השניה של 2025 ובתמחור נכון יכולה להפוך ללהיט מקומי נוסף של BYD.
אטו 2 מוגדר כקרוסאובר קומפקטי אך מעט גדול יותר מקראוסאוברים המבוססים על מכוניות מסגמנט B, עם אורך של 431 ס”מ, רוחב של 183 ס”מ ובסיס גלגלים של 262 ס”מ. ביחס לאטו 3 הפופולארי הוא קצר ב-14.5 ס”מ, צר ב-4.5 ס”מ ובעל בסיס גלגלים קצר יותר ב-10 ס”מ. העיצוב מעט יותר מעוגל מזה הזוויתי של אטו 3, אך עם אלמנטים דומים כמו סידור יחידות התאורה מאחור. לתא המטען נפח של 400 ליטרים היכול לגדול עד ל-1,340 ליטרים עם קיפול המושבים האחוריים.
תא הנוסעים של BYD אטו 2 שומר על התצורה המוכרת של מסך מרכזי גדול ניתן לסיבוב ומסך נוסף המשמש כלוח מחוונים דיגיטלי עם חיפוי מסוכך עליון. במפתיע, המראה כללי נראה יותר מיושב ופחות צעיר וצבעוני מאשר זה של האטו 3, כאשר מעצבי BYD בחור לוותר על ידיות פתיחת הדלתות הייחודיים המשולבים ביחידת הרמקולים או המיתרים הצבעוניים בדלתות המשמשים לעיגון חפצים.
גם BYD אטו 2 מתבסס על פלטפורמת e-Platform 3.0 של החברה, כאשר הוא משלב סוללת בלייד שהיא חלק מארכיטקטורת השלדה. בשלב ראשון נחשפה גרסת הטווח הרגיל של המכונית המצוידת במנוע חשמלי קדמי המספק 175 כ”ס בשילוב סוללה בעל קיבולת של 45.1 קוט”ש האמורה לספק טווח נסיעה צנוע יחסית של 312 ק”מ לפי תקן WLTP. בהמשך הדרך צפויה להצטרף גם גרסה בעלת סוללה מוגדלת בקיבולת של כ-60 קוט”ש שתעניק טווח של 400 ק”מ לפחות, מה שיהפוך אותה לרלוונטית יותר עבור הקהל הישראלי.