אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
AC קוברה תעשה קאמבק ב-2023
ראשי » חדשות » AC קוברה תעשה קאמבק ב-2023
AC קוברה

AC קוברה תעשה קאמבק ב-2023

מכונית הספורט האייקונית תחזור בשנה הבאה לייצור עם טכנולוגיה עדכנית מתחת לעיצוב הקלאסי, מזגן ואפילו אופציה לתיבת הילוכים אוטומטית

אופיר דואק 25/12/2022 צלם: יצרן

AC קוברה היא אחת ממכוניות הספורט הנחשקות בכל הזמנים. הקוברה נולדה במקרה, כאשר קרול שלבי האגדי ביקש מ-AC לשתול מנוע V8 בשלדה של AC ACE הוותיקה. התוצאה הניבה הצלחה מיידית על מסלולי המרוצים והקוברה הפכה מהר מאד לאייקון מוטורי של שנות ה-60′.

אמנם הדגם המקורי שהופיע בשנת 1962 יוצר חמש שנים בלבד ובכ-1000 יחידות, אבל במשך שנים מדובר באחת המכוניות המבוקשות והיקרות בקרב האספנים מי שלא יכול להרשות לעצמו AC מקורית יכול לכול להסתפק באחת מאינספור רפליקות שמיוצרות עד היום על ידי סדנאות ברחבי העולם.

חברת AC עצמה היא אחת מהיצרניות הבריטיות הוותיקות בבריטניה ועברה לא מעט גלגולים מאז נוסדה בשנת 1901. בשנת 2008 קמה AC לתחיה בפעם המי יודע כמה, ומאז יצרה כמה פרוייקטים בהשראת הדגמים המיתולוגים של החברה שייוצרו בכמויות מזעריות. כעת מכריזה החברה כי ב-2023 היא תתחיל לשווק את הקוברה במהדורה חדשה ומודרנית ומשחררת פרטים ראשונים אודותיה.

הקויים קלאסים, אבל הממדים גדלו

 


מתמונות ראשונות בהצללה כבדה שפרסמה AC (אשר דאגנו לעבד עבורכם) ניתן לראות כי הקוברה 2023 תשמור על הקווים הקלאסיים בשינויים קלים כמו בתי גלגלים מוגדלים כדי לאכלס חישוקים גדולים כמקובל כיום. למרות המראה המוכר, המכונית תהיה גדולה משמעותית מהמקור. אורכה יעמוד על 443 ס”מ, 33 ס”מ יותר מאשר סדרת היצור האחרונה של הקוברה המקורית, רוחב המכונית על 196 ס”מ, לעומת 172 ס”מ, ובסיס הגלגלים הוא באורך של 257 ס”מ נדיבים לעומת 229 צנועים בסיקסטיז.

מה שמעניין באמת הוא שמתחת לעיצוב הקלאסי מסתתרת טכנולוגיה עדכנית. המרכב יהיה עשוי סיבי פחמן מרוכבים ויורכב על גבי שלדה מרחבית מאלומיניום. מנוע ה-V8 בנפח 5.0 ליטר מגיע מפורד, כי מסורת זו מסורת, והודות למגדש על הוא מניב 663 כ”ס ויותר מ-80 קג”מ. לא רע בשביל מכונית שמשקלה הוא 1400 ק”ג. נתוני הביצועים בהתאם: 3.8 שניות בזינוק ל-100 ומהירות מרבית של 278 קמ”ש

העיקר שיש V8 גדול ובריא

 

בניגוד לספרטניות של המקור, ב-AC מצהירים כי לקוברה החדשה יהיה מיזוג אוויר, חלונות חשמליים ואפילו מערכת מולטימדיה כדי שניתן יהיה לחיות איתה ביום יום. עבור מי שלא ירצה לבחוש בתיבת הילןכים ידנית תוצא אפילו אופציה אוטומטית עם 10 יחסי העברה. לא ההארד קור הקלאסי, אבל אנחנו בהחלט יכולים לחיות עם זה כל עוד מנוע ה-V8 יוכל לשרוף בנזין בלי עזרה חשמלית

AC AC קוברה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
הפלישה הסינית: אלו חמשת הדגמים הבולטים במהפיכה

הפלישה הסינית: אלו חמשת הדגמים הבולטים במהפיכה

קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית

פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית

יותר טכנולוגיה וגם גיר אוטומטי: ימאהה חושפת טרייסר 7 חדש

יותר טכנולוגיה וגם גיר אוטומטי: ימאהה חושפת טרייסר 7 חדש

כובשת את המסלול: שיאומי היא עכשיו הספונסרית של נורבורגרינג

כובשת את המסלול: שיאומי היא עכשיו הספונסרית של נורבורגרינג

כבר לא רק היברידי-נטען: MG HS החדש הגיע לישראל בשלוש גרסאות הנעה שונות

כבר לא רק היברידי-נטען: MG HS החדש הגיע לישראל בשלוש גרסאות הנעה שונות

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד