תהליך החזרה לחיים של יצרנית הרכב הבריטית AC ממשיך. החברה לדרך חדשה בשנת 2022 (בפעם המי יודע כמה) וכמתבקש מהר מאד חזרה אל השורשים ואל המכונית המזוהה איתה ביותר, הקוברה. בשנה שעברה הציגה AC פרשנות מודרנית לקוברה המשלבת עיצוב רטרו נאמן למקור וטכנולוגיה עדכנית מתחתיה.
AC קוברה הוצגה כמובן בתצורת רודסטר כמו הדגם הקלאסי, וכעת חושפת החברה תמונות ופרטים ראשונים על גרסת קופה על בסיס הקוברה החדשה. מדובר בצעד מעניין, שכן AC ייצרה גרסת קופה לקוברה רק בשנת 1964 כדי להשתתף במרוץ הלה-מאן ומעולם לא ייצרה באופן סדרתי קוברה בתצורת קופה לקהל הרחב. גרסאות קופה של הקוברה שכן יוצרו נבנו על ידי סדנאות חיצוניות, כשהזכורה ביותר היא שלבי דייטונה הנדירה והנחשקת על ידי אספנים.
גרסת הקופה החדש של AC קוברה שומרת על המראה הקלאסי של דגם הרודסטר, כשהיא מוסיפה לו גג מתכת סגור המתעגל לאחור, עם שמשה אחורית קטנה ועיצוב זנב חדש המשלב מעין ספויילר מובנה בסגנון Ducktail” בקצהו. שינוי נוסף ביחס לדגם הרודסטר הוא מיקום צמד פתחי המפלט במרכז הדיפיוזר האחורי ולא, אל תחפשו את דלת תא המטען כי היא פשוט לא קיימת. נתוני המידות זהים לאלו של גרסת הרודסטר עם אורך של 422.5 ס”מ, רוחב של 198 ס”מ ובסיס גלגלים קצרצר של 257 ס”מ.
AC קוברה GT קופה תעשה שימוש באותה שלדת אלומיניום מרחבית חדשה שפותחה עבור גרסת הרודסטר, וכמותה תעשה שימוש במנוע V8 בנפח 5.0 שמגיע מפורד מוסטאנג GT, אך בגרסת הקופה הוא יוצע בשלוש תצורות שונות. בגרסתו הבסיסית והאטמוספרית יספק המנוע 450 כ”ס צנועים. מעליו תוצע גרסת S בה מקבל המנוע מגדש על המקפיץ את הספקו ל-720 כ”ס, כ-60 כ”ס יותר מאשר גרסת הרודסטר. בפסגה תוצע גרסת “קלאבספורט” ממוקדת מסלול אך חוקית לכביש שתיוצר ב-99 יחידות בלבד שבה המנוע מתוגבר ומספק 800 כ”ס.
ה-GT תוצע עם תיבת הילוכים ידנית בעלת שישה יחסי העברה, כשלא מן הנמנע שתוצע כמו בגרסת הרודסטר אופציה לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 10 יחסי העברה של פורד. המרכב יהיה עשוי כולו מסיבי פחמן כדי לאפשר משקל נמוך של פחות מ-1,450 ק”ג עבור גרסת הקלאבספורט, עם חלוקת משקל מאוזנת של 50:50.
המפרט המלא יתגלה עם החשיפה המלאה, אבל בהסתמך על גרסת הרודסטר הביצועים אמורים להיות באזור 4.5 שניות ל-100 קמ”ש בגרסה האטמוספרית ופחות מ-3.5 שניות ל-100 בגרסת מגדש העל. מה שכן ידוע הוא המחיר עבור מי שמעוניין לשריין לעצמו כבר כעת מכונית מהייצור המוגבל, והוא יחל ב-325 אלף פאונד ללא מיסים כאשר מכוניות ראשונות שיהיה מגרסת הקלאבספורט אמורות להימסר ללקוחות בלקראת סוף 2025.