אוהבי הרכב (ומנועי הבעירה הפנימית) מקבלים מכה אחר מכה בימים אלו. לפני לא מעט זמן הודענו לכם על מכונית המירוץ האוטונומית (ללא נהג) הראשונה וכעת זה, טסלה מודיעה על מכונית חשמלית שמאיצה מהר יותר מכל רכב אחר בייצור סדרתי.
טסלה חושפת בימים אלו שדרוג למערך הסוללות שלה מ-90 ל-100kWh. את חבילת הסוללות החדשה ניתן יהיה לקבל ברכבים חדשים מתוצרתה או להתקין ברכבים שכבר נמכרו דרכה. עלות התוספת עומדת על 10,000 דולר בעת הזמנת רכב חדש, או, 20,000 דולר להתקנה ברכב משומש מתוצרתה (כשחלק מהעלות הולך לטובת מחזור הסוללות הישנות). רק חבילת הסוללות הזו כן?

החברה טוענת שהשדרוג הזה הופך את ה-P100D למכונית עם התאוצה המהירה ביותר בייצור סדרתי – 2.5 שניות ל-60 מייל בשעה (96 קמ”ש). אם מתייחסים באמת אך ורק למכוניות בייצור סדרתי, טסלה צודקת. אין שום מכונית היום שיודעת לזנק בצורה כזו מהמקום. היחידה שיכולה לנצח אותה, היא הפורשה 918 (שנעזרת גם היא במנוע חשמלי כן?), שקבעה זמן של 2.2 שניות ל-60 מייל בשעה במבחן שהמגזין ‘קאר אנד דרייבר’ ערך לה. אבל כאמור זו מכונית שיוצרה בסדרת ייצור מוגבלת. גם הפרארי לה-פרארי יכלה להתחרות בטסלה אבל גם היא, לא ממש מכונית סדרתית מאותן הסיבות. הטסלה היא מכונית הסדרתית הזריזה ביותר בעולם כרגע.
כמו בכל מכונית טסלה, בכדי להשיג את התאוצה האמורה צריך להנהג להיכנס למצב ה-‘ביצועים’ של המכונית שנקרא באופן משעשע – מצב ‘מהירות מגוכחת’. וזה קצת מעצבן כי השם המגוחך הזה באמת מתאר רמת ביצועים מופרכת.
אז איזו מכוניות יכולה הטסלה הזו להביס? כל מה שעולה לך לראש. וזה כולל כל פרארי, למבורגיני ופורשה מייצור סדרתי. זה כולל גם קובעות שיאי עבר כמו בוגאטי וירון. אנחנו מקווים שיצרני הרכב הוותיקים יתפסו את עצמם בידיים ויחזירו את הבכורה הזו אל מכוניות מונעות בנזין. אפילו אם הן היברידיות (כמו הדור האחרון של מכוניות-העל) רק שיישרף קצת בנזין בתהליך בבקשה.
הנה ווידאו של ה-P90D, דגם חלש יותר מה-100 החדשה, מתעלל במכוניות רבות כוח סוס ומונעות בנזין על מסלול דראג. העולם השתגע.