אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל
ראשי » גריד » נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

שתף

אלפין A290

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

הגרסה הספורטיבית של רנו 5 החשמלית תחת מדי אלפין נוחתת בישראל כדי לפרוט על נימי הנוסטלגיה של חובבי ההגה, בשתי גרסאות ועם מחיר התחלתי של 205 אלף שקלים

יובל לוי 27/11/2025 צלם: יצרן

שבועות ספורים לאחר שהושקה בישראל רנו 5 החשמלית כאביזר אופנה מודרני-נוסטלגי, מגיעה ארצה גם אחותה הספורטיבית הנמכרת תחת מדי אלפין. אלפין A290 מצטרפת לדור חדש של ספורטיביות חשמליות שמשלב פרופורציות קומפקטיות, משקל מופחת באופן יחסי בנסיון לשחזר את האופי שלה קטנות החמות של פעם. בהתאם לכך גם אלפין מצהירה על חוויית נהיגה דינאמית ושונה ממה שהכרנו עד היום. אולי גם הם שכחו שמדובר עדין במכונית חשמלית.

אלפין A290 משווקת בישראל בשלוש גרסאות: GT ו-GT Premium בעלות מנוע המפיק 177 כ”ס ו-29.1 קג״מ, ו-GTS שלה מנוע חזק יותר המפיק 218 כ”ס ו-31 קג״מ. התאוצה ל-100 קמ״ש עומדת על 7.4 שניות בגרסאות ה-GT, ו-6.4 שניות בגרסת ה-GTS, עם מהירות מרבית של 170 קמ״ש. בכל הגרסאות מותקנת סוללה בקיבלת 52 קוט״ש, המאפשרת טווח מוצהר של עד 379 ק”מ על פי תקן WLTP, בהתאם לגרסה, וטעינת DC מהירה עד 100 קוט”ש, המאפשרת להטעין את הסוללה מ-15% ל-80% בכ-30 דקות. תכונה שבעלי המכונית כנראה יזדקקו לה לא מעט.

על האופי הדינאמי בחשמלית הספורטיבית של אלפין יהיו אחראים מערך מתלים עם מתלה מקפרסון מלפנים ומתלה אחורי רב-חיבורי, עם כיול ספורטיבי ןקשיח יותר מאשר ב-5 החשמלית. כל הגרסאות מצוידות בבלמי ברמבו בחזית ובצמיגי משלין פיילוט ספורט S5 המותאמים לדרישות ולביצועים של המכונית.


העיצוב שואב השראה מעולמות הראלי, עם יחידות תאורה הכוללות את מוטיב ה-X הכפול, כמחווה לעבר המרוצים. גרסאות Premium  ו-GTS מקבלות חישוקי 19 אינץ’, כאשר ב-GTS  החישוקים מגיעים בעיצוב שונה. בתא הנוסעים מציעה ה-A290  סביבת נהג ספורטיבית: בהתאם לגרסה מוצעים ריפודי בד כחולים או עור נאפה דו-גווני, מסך מולטימדיה בגודל 10.1 אינץ’, תאורת אווירה ותפרים בחלק מהחיפויים. מרכז גלגל ההגה כולל לחצן לאספקת כוח מירבי לפרקי זמן קצרים ולחצן נוסף לטובת שליטה בבלימה הרגנרטיבית. באופן מעניין בורר ההילוכים המסורבל מאחורי גלגל ההגה הוחלף בלחצנים בקונוסלה המרכזית שנלקחו מה-A110.

גרסת ה-Premium מוסיפה מערכת שמע איכותית יותר, טעינה אלחוטית, מושבים מחוממים ומערכת טלמטריה למדידת זמנים וניטור הביצועים. ברמת הגימור GTS מצטרף גם חימום להגה.כל הגרסאות מגיעות עם מערך בטיחות מלא הכולל בלימת חירום אוטונומית, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, שמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי עייפות נהג, זיהוי תמרורים ואור גבוה אוטומטי.

המחיר של אלפין A290 מתחיל ב-205 אלף שקלים לגרסת ה-GT , כ-30 אלף שקלים יותר מהגרסה הבכירה של רנו 5 החשמלית אך מחיר נמוך משמעותית ממיני קופר החשמלית שהיא המתחרה הישירה נכון לעתה. מחיר גרסת ה- GT Premium עומד על 220 אלף שקלים ואילו גרסת ה-GTS הבכירה נושאת תג מחיר של 235 אלף שקלים וזה כבר ממש לא מחיר של קטנה חמה ועממית.

כתבות נוספות עבורך:

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

BYD אטו 2

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

A290 GTS אלפין אלפין A290 רנו 5
« פוסט קודם

תגובות

פייסבוק

‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד