אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק
ראשי » גריד » ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R החדש של ק.ט.מ הוא כלי שעשועים שמתאים לכל רוכב. כזה שרק מתחיל ולומד וגם לכאלו שמחפשים על מה ליישם את שלמדו.

אלי פנגס 27/11/2025 צלם: אלי פנגס, יצרן

כשאני מסתכל על הסופרמוטו הקטן הזה, מיד אני מדמיין עליו תיכוניסט עם תיק על הגב, או חיילצ’יק בשבת מקוצרת; צעיר, קל, קצת מטורלל. כמו הרוכב המיועד -כך גם האופנוע.

עכשיו, דיסציפלינת הסופרמוטו – איך נגיד את זה – לא זוכה לעדנה בשנים האחרון. והאמת היא שנבצר ממני להבין למה. אם גם ככה אני עם רישיון מוגבל על מנוע סינגל קטן, אני לא רואה שום סיבה לבחור נייקד, או ספורטיבי. בטח לא בתור רוכב צעיר שמתחיל לפתח את הרכיבה שלו. למעט כבישים מהירים (שבהם כל קטגוריית הסינגלים בנפח הזה לוקה בחסר), סופרמוטו קטן מציע את דרגת החופש הגבוהה ביותר ברכיבה: ברחוב הוא נהיג יותר ויכול לתקל הכול (מדרכות, מדרגות, אספלט חלק). בשטח  -למעט קוביות על הצמיגים – יש לו את כל ההנדסה הדרושה. וכן, יש גם הרבה מה לעשות אתו גם במסלול המרוצים. מסוג האופנועים (ההולכים ומתמעטים) ששולט בכל הקשת שבין תחבורה בסיסית לחרעת ארסית.

ק.ט.מ 390 SMC-R החדש הוא בדיוק כזה. לא מדובר בכלי תחרותי כמו ה-450 SMR שסופר  שעות מנוע ונמכר על צמיגי סליקס ללא רישוי צהוב  – אלא בסופרמוטו יומיומי למוגבלי רישיון. ה-SMC הזה הוא למעשה חלק מפלטפורמה חדשה של KTM, העושה שימוש במנוע הדיוק 390 המוכר באחת משלוש אופציות: אדוונצ’ר, אינדורו וסופרמוטו.

ק.ט.מ 390 SMC-R הולך מצוין עם מגרשים נטושים

 


בשלושתן הוא יושב בתוך שלדת מסבך צינורות פלדה ומוציא 44 כ”ס, אבל מכאן הגרסאות מתפצלות. גרסת ה-SM שלשמה נתכנסנו יושבת על מתלי WP עם 220 מ”מ מהלך וכוונון מלא, דיסק קדמי מוגדל עם קאליפר רדיאלי, גלגלי 17 אינץ’ “שפיצים”, קלאץ’ מחליק, ומשום מה גם יחס העברה ארוך יותר (שתי שיניים פחות בגלגל”ש האחורי). כל זה שוקל 150 ק”ג, לפני תדלוק של תשעה ליטרים במיכל.

עם דלק מלא ניגשתי ישר אל נקודת החולשה שלו: כביש מהיר (במונטנגרו). עם קצת סבלנות הוא סוגר 185 על הסקאלה (175 קמ”ש על הסקאלה של אחיו הגדול שנסע ליד). איך שלא תהפכו את זה, זה מהר. באופן מפתיע. בטח באופנוע כמו זה, שהדבר היחידי שהוא לא מיועד לו זה מהירויות גבוהות על כביש פתוח. למעשה, שם הוא יכול להיות קצת מבאס. כבר ב-110 קמ”ש מתחילים הרעש והרעידות והחשיפה לרוח.

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק
משחקיות זה שם ה… אהמ… משחק

 

אבל בכל מקום אחר עם המנוע הזה, הסוד הוא להאט כמה שפחות. ושאר האופנוע מאפשר לך לעשות בדיוק את זה. בשטח, ברחוב, במגרשים ובמסלולים קטנים וטכניים, ק.ט.מ 390 SMC-R הוא טיל מונחה. המתלים שלו, כבר בסט-אפ המקורי, מרגישים טוב מאוד ומאפשרים להתייחס אפילו לשביל לבן משובץ אבנים כמו אספלט סלול. סגור גז, הטיה קלה, פתח גז, פול גז. וזו גם ההתנהגות על האספלט. נתק לו את הבקרות וה-ABS מאחורה וקיבלת אופנוע משחקים מגניב. מהסוג שמאפשר לך להשעין אותו על הירך ולסובב אותו על המקום בצעד ציר של פירפור, וגם מסוגל לעלות לרולינג סטופי של עשרות מטרים כשה-ABS מקדימה פועל (!). סאחה.

כמו כן וכצפוי, ההגוי שלו על צמיג ברוחב 110 מקדימה  זריז מאוד, הוא קטן ומרגיש קליל, ואין כיף גדול יותר מאשר לדפוק לו שניים-שלושה הילוכים למטה ולגלוש אתו בהחלקה אל הפנייה כמיטב מסורת הסופרמוטו.

390smcr (1 of 1)390smcr (1 of 1)Preview
390smcr (3 of 13)390smcr (3 of 13)Preview
390smcr (2 of 13)390smcr (2 of 13)Preview
390smcr (1 of 13)390smcr (1 of 13)
ק.ט.מ 390 SMC-R הולך מצוין עם מגרשים נטושים
Preview
390smcr (6 of 13)390smcr (6 of 13)Preview
390smcr (5 of 13)390smcr (5 of 13)Preview
390smcr (4 of 13)390smcr (4 of 13)Preview
390smcr (12 of 13)390smcr (12 of 13)Preview
390smcr (9 of 13)390smcr (9 of 13)Preview
390smcr (8 of 13)390smcr (8 of 13)Preview
390smcr (13 of 13)390smcr (13 of 13)Preview
390smcr (7 of 13)390smcr (7 of 13)Preview
390smcr (11 of 13)390smcr (11 of 13)Preview
ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייקק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק
משחקיות זה שם ה... אהמ... משחק
Preview
390smcrM (13 of 13)390smcrM (13 of 13)Preview

 

ק.ט.מ 390 SMC-R החזיר אותי לצעירותי, הגמד הכתום הזה שעולה פחות מ-42 אלף ש”ח. הזכיר לי את ה-DR-Z400 וה-KTM640 שהתחריתי עליהם באליפות הסופרמוטו, הריץ אותי עשרות הקפות ברצף של אטרף מזוקק. צרחות מנוע, שריקות של צמיגים, גלגלים באוויר, דם בעיניים. וכל זה בתחושת פשטות וקלילות שמאפשרת לכל אחד להתנהג עליו כמו חכם על קטנים ולהוציא לו את המיץ – רגע לפני שחוזרים ללימודים או למדים. Play-Bike קוראים לזה באנגלית. פאן-בייק במקומות אחרים. אצלנו בעברית, אני קורא לזה אופנוע חמודי.

מנוע: סינגל 399 סמ”ק הספק: 44.2 כ”ס ב-8,500 סל”ד מומנט: 3.9 קג”מ ב-7,000 סל”ד תמסורת: 6 הילוכים, שרשרת בסיס גלגלים: 1,453 מ”מ גובה מושב: 860 מ”מ מיכל דלק: 9 ליטרים משקל (יבש): 154 ק”ג מחיר: 42,000 שקלים

אופנוע סופרמוטו ק.ט.מ ק.ט.מ 390 SMC-R
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

הפורשה החזקה בהיסטוריה: הקאיין החשמלי נחשף עם יותר מ-1,100 כ”ס

הפורשה החזקה בהיסטוריה: הקאיין החשמלי נחשף עם יותר מ-1,100 כ”ס

החשמלית כאן, הפלאג-אין בדרך: BYD אטו 2 בישראל

החשמלית כאן, הפלאג-אין בדרך: BYD אטו 2 בישראל

סיבוב פרסה: מרצדס C63 AMG נפרדת ממנוע ה-4 צילינדרים ההיברידי

סיבוב פרסה: מרצדס C63 AMG נפרדת ממנוע ה-4 צילינדרים ההיברידי

בלי היברידי: בנטלי חוזרת למקורות עם ה-GT סופרספורט

בלי היברידי: בנטלי חוזרת למקורות עם ה-GT סופרספורט

עדכונים מהשטח: פורד ברונקו בגרסאות חדשות ל-2026

עדכונים מהשטח: פורד ברונקו בגרסאות חדשות ל-2026

BYD דולפין סרף (מבחן דרכים): שליחות עירונית

BYD דולפין סרף (מבחן דרכים): שליחות עירונית

סוזוקי GSX-8R ברכיבה ראשונה: נפלאות הפלטפורמה

סוזוקי GSX-8R ברכיבה ראשונה: נפלאות הפלטפורמה

אחרי הבנזין והחשמל, ג’אקו 5 נוחת גם בגרסה היברידית

אחרי הבנזין והחשמל, ג’אקו 5 נוחת גם בגרסה היברידית

ב.מ.וו 220 גראן קופה (מבחן דרכים): כרטיס כניסה לבוואריה

ב.מ.וו 220 גראן קופה (מבחן דרכים): כרטיס כניסה לבוואריה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד