אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם
ראשי » גריד » BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם
BYD אטו 2

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

גל הפלאג-אין צפוי להתעצם ב-2026 ובדיוק בתזמון הנכון מגיע BYD אטו 2 בניסיון להביא את הבשורה ההיברידית-נטענת למחוזות העממיים

דין אפפל 23/11/2025 צלם: יצרן

העליה המתמדת במחירי המכוניות בישראל דחפו את רכבי הפנאי המשפחתיים לרף מחיר גבוה מהישג היד של לא מעט ישראלים. ההתייקרות הזו אפשרה להפנות את הזרקור לרכבי הפנאי הקטנים יותר, או שכמו שאוהבים לקרוא להם בתעשייה: B-SUV. הם תמיד היו שם, אך מעתה הם הפכו לאלטרנטיבה משמעותית יותר לאחיהם הגדולים.  אלא שאם מתסכלים על כך לעומק, מגלים שהדגמים  הללו די קרובים בממדיהם לקרוסאוברים המשפחתיים מלפני דור וחצי, מה שהופך את האלטרנטיבה הזו למעניינת עוד יותר.

אחרי שהתבססה היטב בשוק המקומי עם נציגות במגוון קטגוריות, ממכוניות מיני ועד קרוסאוברים גדולים, מצטרפת גם BYD לקטגוריה המדוברת עם אטו 2, שהוא על הנייר האח הקטן של אטו שהיה במשך שנתיים לדגם הנמכר ביותר בישראל, לראשונה עבור דגם בעל הנעה חשמלית ועבור דגם המגיע מסין.

למעשה, אטו 2 כבר הושק בעולם בתחילת השנה בגרסתו החשמלית ששיווקה החל בישראל במקביל לחשיפת גרסת הפלאג-אין היבריד, אותה פגשנו זה עתה בברצלונה רגע לפני שגם היא עושה עליה לישראל. לאור הזינוק בביקוש לרכבי פלאג-אין בשנה האחרונה, החשיבות של גרסה זו אפילו גבוהה מזו של הגרסה החשמלית.


בדומה לשאר דגמי BYD, גם אטו 2 עושה את החיים די פשוטים בכל הקשור להיצע הגרסאות ורמות האבזור. יש בחירה בין שתי גרסאות למערכת ההנעה ההיברידית המגיעות ברמת אבזור אחת בלבד שלא חוסכת גם באביזרי הבטיחות. יש אפשרות לבחור בין כמה צבעי מרכב וזהו. ללקוחות אין יותר מידי התלבטות.

חיצונית ההבדלים בין הגרסה החשמלית לגרסת הפלאג-אין קטנים עד זניחים, ומסתכמים בעיקר בפגוש הקדמי שלו עיצוב מעט שונה בחלקו התחתון. כך או כך,BYD אטו 2 נראית לא רע בכלל למרות שזה אינדיבידואלי, כאשר יחידות התאורה האחוריות בתצורת עניבה סינית או הספרה 8 כי לפי הסינים זה מבטא מזל טוב אינסופי (שלא תגידו שלא למדתם משהו חדש). ומה לגבי המידות? אורך של 431 ס”מ, רוחב של 183 ס”מ ובסיס גלגלים של 262 ס”מ ממצבים אותו הצד היותר גדול של קרוסאוברים בסגמנט B.

BYD אטו 2 בנויה על פלטפורמת ה-e-Platform 3.0 וזה אומר שהסוללה משמשת חלק מרצפת המרכב ומוסיפה לקשיחות המרכב עצמו, וגם לא תופסת מקום נוסף שזה לא מובן מאליו עבור גרסת הפלאג-אין שלרוב הן הסבה של דגמי בנזין רגילים. אצל רוב ההיברידיות-הנטענות הסוללה בדרך כלל יושבת ברצפת תא המטען ויוצרת מעין במה שמצמצמת משמעותית את נפח האחסון. במקרה של אטו 2 לגרסת הפלאג-אין עדין יש נפח תא מטען קטן יותר, אבל רק ב-25 ליטר לעומת הגרסה חשמלית עם 425 בסך הכל.

המושב האחורי מציע מרווח טוב לזוג מבוגרים בכל הכיוונים למעט מרווח מוגבל לכפות הרגליים. אמנם הרצפה שטוחה אבל נוסע שלישי יצטרך להיות צר במיוחד, ולחילופין חסרה משענת יד נשלפת במקומו.מצד שני ישנו פתח אוורור בודד ונדיר בקטגוריה. מלפנים ישנו מרווח טוב והמושב עצמו היה נוח גם בישיבה ממושכת אם כי הוא מרגיש מעט קצר בבסיסו וגם ההגה לא יוצא מספיק החוצה אל עבר הנהג.

איכות החומרים טובה מאוד עד שיורדים מתחת לקו המותנים שם הפלסטיק פשוט יותר. לוח השעונים הוא מסך בגודל 8.8 אינץ’ המציג הרבה מידע, רק חבל שהפונט מעט קטן בדומה להרבה רכבים סינים. למסך המולטימדיה (12.8 אינץ’) גם רזולוציה חדה (בולט במערך המצלמות ההיקפיות) ומהירות תגובה טובה, כאשר גרסת הפלאג-אין מקבלת אינטגרציה עם מערכת גוגל. זה אומר שמערכת הניווט המובנת היא המפות של גוגל וגם אפשר לדבר עם המערכת ומעבר לפתיחת חלונות או שינוי טמפרטורה במזגן אפשר לבקש דברים מורכבים יותר, בדומה לתקשורת עם מערכות ה-AI רק אם הגבלה לפעולות המתאימות בזמן נהיגה. יש גם חיבור אלחוטי לקארפליי ואנדרואיד אוטו ומשטח טעינה מהיר של עד 50 וואט עם פתח קירור שאכן שמר שהנייד לא יתחמם בזמן הטעינה.

BYD מציעה באטו 2 שתי אופציות למערכת הנעה ההיברידית, שתיהן עם מנוע 1.5 ליטר בהספק של 98 כ”ס החובר אליו מנוע חשמלי. לראשונה הספק משולב של 167 כ”ס וסוללת 7.8 קוט”ש, ולשניה הספק משולב של 212 כ”ס עם סוללת 18.3 קוט”ש שבה הטווח החשמלי יכול להגיע עד ל-90 ק”מ. מנוע במצב ההיברידי מנוע הבנזין עובד רוב הזמן כגנרטור  ורק כשבאמת נדרש מלוא הכוח או כשהסוללה מתרוקנת הוא מצטרף אל המנוע החשמלי. השילוב הזה בפועל עובד בצורה חלקה והביצועים טובים ולא נופלים מקרוסאוברים חשמליים, עם 7.5 שניות ל-100 קמ״ש בגרסה החזקה בה נהגנו.

בזמן הנהיגה התרשמנו מאיכות פעולת המתלים ששיככו מוצלח גם שברים בתוך העיר וגם הציעו נוחות טובה מחוץ לעיר, בין היתר בזכות מידות צמיגים עם דופן בשרנית של 215/60-17 ולא פס גומי דק על ג׳אנט ענק. גם בידוד הרעשים היה יעיל בתנועה עירונית, אך עם עליה חדה ברעשי רוח סביב 85 קמ״ש וצפונה. התנהגות הכביש טובה ומשרה ביטחון, למרות מעט רכינה תחת עומס בפניות. למרות מצבי נהיגה, שונים אין הבדל משמעותי במשקל ההגה רק בתגובת דוושת התאוצה שהופכת לרגישה יותר.

BYD אטו 2 הוא רכב פנאי איכותי, מאובזר, נעים לנסיעה ובעל מרווח מספיק למשפחה קטנה אשר יהווה אלטרנטיבה טובה מאוד למי שעבורו התוספת לרכבים גדולים יותר כבדה על הכיס. אטו 2 היא היחידה המציעה אלטרנטיבת פלאג-אין בסגמנט, מה שנותן לה יתרון על פני דגמים היברידים מקבילים. וכשהמחיר אמור להיות מעט יותר גבוה מהגרסה החשמלית (שמחירה 149 אלף שקלים) מדובר כאן בדגם שיכול להיות אחד מההפתעות בטבלת המכירות של 2026.

הכותב היה אורח חברת BYD בספרד

BYD אטו 2 DM-i Boost – תעודת זהות
מנוע: 1,498 סמ”ק, היברידי-נטען, הספק משולב: 212 כ”ס, מומנט: 30.6 קג”מ, תמסורת: אוטומטית ישירה, בסיס גלגלים: 262 ס”מ, משקל: 1,620 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 7.5 שניות, מהירות מרבית: 180 קמ”ש, צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 19.6 ק”מ לליטר, מחיר משוער: 160 אלף שקלים

ATTO 2 DMI 15ATTO 2 DMI 15Preview
ATTO 2 DMI 14ATTO 2 DMI 14Preview
ATTO 2 DMI 16ATTO 2 DMI 16Preview
BYD אטו 2BYD אטו 2Preview
ATTO 2 DMI 05ATTO 2 DMI 05Preview
ATTO 2 DMI 06ATTO 2 DMI 06Preview
ATTO 2 DMI 04ATTO 2 DMI 04Preview
ATTO 2 DMI 11ATTO 2 DMI 11Preview
ATTO 2 DMI 10ATTO 2 DMI 10Preview
ATTO 2 DMI 07ATTO 2 DMI 07Preview
ATTO 2 DMI 08ATTO 2 DMI 08Preview
ATTO 2 DMI 09ATTO 2 DMI 09Preview
ATTO 2 DMI 12ATTO 2 DMI 12Preview
ATTO 2 DMI 13ATTO 2 DMI 13Preview
ATTO 2 DMI 18ATTO 2 DMI 18Preview
ATTO 2 DMI 19ATTO 2 DMI 19Preview
ATTO 2 DMI 20ATTO 2 DMI 20Preview
ATTO 2 DMI 21ATTO 2 DMI 21Preview
ATTO 2 DMI 01ATTO 2 DMI 01Preview
ATTO 2 DMI 02ATTO 2 DMI 02Preview
ATTO 2 DMI 03ATTO 2 DMI 03Preview

BYD BYD אטו 2 אטו 2 אטו 2 היבריד אטו 2 פלאג אין
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
הפורשה החזקה בהיסטוריה: הקאיין החשמלי נחשף עם יותר מ-1,100 כ”ס

הפורשה החזקה בהיסטוריה: הקאיין החשמלי נחשף עם יותר מ-1,100 כ”ס

החשמלית כאן, הפלאג-אין בדרך: BYD אטו 2 בישראל

החשמלית כאן, הפלאג-אין בדרך: BYD אטו 2 בישראל

סיבוב פרסה: מרצדס C63 AMG נפרדת ממנוע ה-4 צילינדרים ההיברידי

סיבוב פרסה: מרצדס C63 AMG נפרדת ממנוע ה-4 צילינדרים ההיברידי

בלי היברידי: בנטלי חוזרת למקורות עם ה-GT סופרספורט

בלי היברידי: בנטלי חוזרת למקורות עם ה-GT סופרספורט

עדכונים מהשטח: פורד ברונקו בגרסאות חדשות ל-2026

עדכונים מהשטח: פורד ברונקו בגרסאות חדשות ל-2026

BYD דולפין סרף (מבחן דרכים): שליחות עירונית

BYD דולפין סרף (מבחן דרכים): שליחות עירונית

סוזוקי GSX-8R ברכיבה ראשונה: נפלאות הפלטפורמה

סוזוקי GSX-8R ברכיבה ראשונה: נפלאות הפלטפורמה

אחרי הבנזין והחשמל, ג’אקו 5 נוחת גם בגרסה היברידית

אחרי הבנזין והחשמל, ג’אקו 5 נוחת גם בגרסה היברידית

ב.מ.וו 220 גראן קופה (מבחן דרכים): כרטיס כניסה לבוואריה

ב.מ.וו 220 גראן קופה (מבחן דרכים): כרטיס כניסה לבוואריה

על חשמל וצמיגים: צמיגי קונטיננטל על המסלול עם BYD

על חשמל וצמיגים: צמיגי קונטיננטל על המסלול עם BYD

מכירה מהסרטים: המכוניות שכיכבו על המרקע יכולות להיות שלכם

מכירה מהסרטים: המכוניות שכיכבו על המרקע יכולות להיות שלכם

יד ראשונה 0 ק”מ: היחידה האחרונה מגרסת המחווה למקלארן F1 GTR מחפשת בעלים

יד ראשונה 0 ק”מ: היחידה האחרונה מגרסת המחווה למקלארן F1 GTR מחפשת בעלים

יוקרה קוראנית בגדול: ג’נסיס G90 מגיעה להפגין נוכחות במועדון המיליון

יוקרה קוראנית בגדול: ג’נסיס G90 מגיעה להפגין נוכחות במועדון המיליון

KGM טורס הייבריד (מבחן דרכים): התשובה ההיברידית

KGM טורס הייבריד (מבחן דרכים): התשובה ההיברידית

דיזל, חשמל, וגם מימן: טויוטה חושפת היילקס חדש וירוק מתמיד

דיזל, חשמל, וגם מימן: טויוטה חושפת היילקס חדש וירוק מתמיד

עד 777 כ”ס ו-710 ק”מ טווח: IM מוטורס יוצאת לדרך בישראל

עד 777 כ”ס ו-710 ק”מ טווח: IM מוטורס יוצאת לדרך בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד