אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
להתראות גודזילה: ניסאן נפרדת מה-GT-R
ראשי » חדשות » להתראות גודזילה: ניסאן נפרדת מה-GT-R
ניסאן GT-R

להתראות גודזילה: ניסאן נפרדת מה-GT-R

ניסאן סוגרת את ספר ההזמנות של ה-GT-R ובכך מגיעה לסוף דרכה אחת ממכוניות הספורט הבולטות בשנות ה-2000. ותצטרכו לחכות עד שתגיע היורשת

אופיר דואק 02/03/2025 צלם: יצרן

עכשיו זה סופי. 18 שנים לאחר שהוצגה לראשונה בתערוכת הרכב בטוקיו מגיעה ניסאן GT-R מסדרה R35 לסוף דרכה. בהודעה קצרה שפרסמה ניסאן דיווחה החברה כי כבר לא תקבל הזמנות נוספות של לקוחות ל-GT-R, מה שאומר שבחודשים הקרובים אחרי סיום הייצור של שתי המהדורות הסופיות של המכונית האייקונית היא תרד סופית מפס הייצור.

את האמת שהיה זה צעד מתבקש, ולא רק בגלל גילה של הגודזילה. גם כיום, כתוצאה מאבולוציה והשבחה מתמשכת, מדובר באחת המכוניות הסדרתיות המהירות והמלהיבות שבנמצא, עם יכולות וביצועים שמתעלים על מכוניות יקרות ואקזוטיות בהרבה. אלא שתקני זיהום האוויר המחמירים אילצו את ניסאן להפסיק למכור אותה באוסטרליה בסוף 2021, באירופה במהלך 2022 ובאמצע השנה שעברה גם תוקף הויזה שלה לארה”ב פג.

המכירות של ה-GT-R נמצאות בנסיגה משמעותית מזה מספר שנים גם בלי קשר להצטמצמות שווקי היעד, והן מסתכמות במאות בודדות של מכוניות בשנה. גם מתיחת הפנים האחרונה שעבר המכונית לא הצליחה להזריק לה סם נעורים. כיום כשהיא משווקת בעיקר ביפן ובעוד כמה שווקים קצת פחות מחמירים בתקנותיהם, אבל זה לא מספיק כדי לתת לה עוד מספר שנות חסד.


ועדין, 18 שנים הן זמן נצח במונחים של תעשיית הרכב, בטח בקצב החידושים וההתחדשות מאז תחילת העשור. למעשה הדור השישי של ניסאן GT-R יוצר במצטבר יותר זמן מאשר כל הדורות הקודמים בסדרה גם יחד. במהלך שנותיה  עבר הניסאן GT-R R35 מספר מתיחות פנים: בשנים 2010, 2016 ו-2023 כשבין לבין הציגה ניסאן גם עדכונים קלים משנה לשנה ולא מעט מהדורות מיוחדות עם מפרט משודרג, לא כולל גרסאות ניסמו שעומדות בפני עצמן.

ניסאן GT-R זכתה למעמד מיוחד בקרב חובבי הרכב, כמכונית על מיפן שלא נראית כמו מכונית על, אבל יכולה להביס לא מעט מכוניות על. עם טכנולוגיה יוצאת דופן גם שנים אחרי הצגתה והיצע שיפורים עצום שמאפשר להשתמש בה כבסיס למרוצי סיבולת, מרוצי GT ומרוצי דראג. זהו היה הדור הראשון של ה-GT-R ששוק באופן סדרתי עם הגה שמאלי שאפשר להיות משווקת באופן רשמי ברחבי העולם שמחוץ ליפן.

ניסאן אמנם מתכננת מחליפה ל-GT-R ורמז עבה לגביה קיבלנו לפני עשנה וחצי בתערוכת המובילטי של יפן עם דגם הקונספט Hyper Force. הקונספט הציג מראה שבוא אבולוציה לקווי המוכרים של ה-GT-R עם ארבעה מנועים חשמליים והספק משולב של יותר מ-1,300 כ”ס. הגרסה הסדרתית כנראה תהיה בעלת הנעה היברידית שבה המנוע בנזין יגובה במנוע חשמלי חזק, אלא שנכון לעתה היא לא צפויה להופיע בקרוב. עקב מצבה הלא ברור של ניסאן והצורך בהתייעלות ההשקה של מחליפת ה-GT-R נדחה למועד לידוע, וכרגע לא נראה שהיא תופיע לפני שנת 2027, בהנחה שניסאן תצליח להינצל. למעריצי ה-GTR וחובבי הרכב צפויה לצערנו המתנה ארוכה לדור הבא בשושלת. אנחנו בהחלט נתגעגע.

GT-R GT-R ניסמו ניסאן ניסאן GT-R ניסאן GT-R ניסמו ניסמו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד