אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
סמארט פורטו: זו הקטנה
ראשי » מבחני דרכים » סמארט פורטו: זו הקטנה

סמארט פורטו: זו הקטנה

הדור השלישי של מכונית המיקרו נחת בישראל, הזדמנות טובה לדחוס שני אנשים מגודלים למכונית זעירה אחת

אריאל אלסיבוני 08/03/2016 צלם: שחר אלגזי

כמו עם הדורות הקודמים של סמארט פורטו, שוב מצאתי את עצמי עם אותה התחושה. איך אדם במימדים הפיזיים שלי מוצא את עצמו בוחן מכונית מיקרו שכזאת. היא הרי מתאימה למישהו, מישהי, דקת גיזרה וקלת משקל, ואני לא עונה לאף אחד מהתיאורים הללו.

בניגוד לדורות עברו, אני שמח לדווח שיש לי כאן מקום. מצד אחד רזיתי קצת מצד שני לא רזיתי כל כך הרבה… בציר האורך לא היתה לי בעיה עם סמארט פורטו מעולם, אבל הרוחב – זה כבר היה סיפור אחר. בדור השני הרגשת ממש צפוף על הדלת ואם היתה נוסעת מימינך הייתם צריכים להיות ביחסים טובים.

סמארט פורטו
מיקרו. צלם:שחר אלגזי

 

הדור החדש, השלישי, זה שעליו אנחנו מדברים כעת, שמר על מידת האורך של הדור הקודם, אבל מימד הרוחב קיבל עוד 10 סנטימטרים. זה אומר שאני ושחר אלגזי הצלם יושבים בסמראט בלי בעיה ובלי לגעת אחד בשני (תודה לאל). ולמען הסר ספק אדגיש את הנקודה הבאה: לא אני ולא שחר אנשים קטנים, בשום מימד.


 

השחלות
טוב, זו עדיין מכונית קטנה מבחוץ. מאוד. מבט מהצד יגלה שהדלת מכסה איזה 70 אחוזים מהאורך הכללי. ובעיר זה עדיין תענוג. סמארט פורטו משתחלת בקלות למקומות שלא חשבת לעבור בהם, גורמת לך לזרום עם התנועה במקומות שהיו מחייבים עצירה במכונית עם מימדים סטנדרטים.

למכונית קטנה יש את הכיף ששמור לה, והסמארט היא הכי קטנה בסביבה. על היתרונות המובנים מבחינת חניה וכו’ לא אתעכב יען כי ברורים הם.

 

סמארט פורטו
היי, הנה איש מגודל במכונית זעירה. צלם: שחר אלגזי

 

כן שווה להתייחס, לקוטר הסיבוב, פחות מ-6 מטרים. זה פשוט משנה את כל מה שאתה יודע לגבי איפה אפשר להסתובב ואילו תמרונים צריך לבצע בשביל להגיע מכאן וחזרה לשם. אני מכיר אופנועים עם קוטר סיבוב גדול יותר וזו בהחלט אחת מנקודות החוזק של הפלטפורמה הזו, גם בדור הזה. מבט אל הגלגל כשהוא מופנה במלואו מגלה זווית צידוד שמזכירה לי מכוניות שמיועדות לדריפטים ואם אמרנו את זה – צריך לעשות את זה.

החלקות
סמארט פורטו החדשה חולקת את בסיסה עם הרנו טווינגו, אבל זה לא אומר חלילה שהמנוע עבר לפנים ואיתו ההנעה. הסמארט (כמו הטווינגו החדשה) נשארת עם מנוע מאחורי הנהג שמניע ישירות את הגלגלים האחוריים. רגע לפני שאתה מתלהב ביחד איתי, אספר שבקרת היציבות והמשיכה אינן מתנתקות. אבל זה לא יעצור אותנו. הפיוז הנכון נשלף מהלוח ומנורה מבליחה בלוח השעונים.

המנוע הוא אותו משולש ציל’ (שמקורו במיצובישי) שאנחנו מכירים מהדור הקודם. גם כאן הוא מפיק 71 כוחות סוס, אבל תשמח לגלות שאת התיבה הרובוטית החד-מצמדית של הדור הקודם מחליפה תיבה רובוטית כפולת-מצמדים (של רנו). המנוע הזה נוכח בתא – הוא הרי ממוקם ממש מאחורי אוזני הנהג, בייחוד כשאתה דורש ממנו את מלוא כוחו שמגיע בסל”ד גבוה יחסית. התיבה מצידה חלקה רוב הזמן אך העברות קצת איטיות ובתחילת נסיעה היא קצת חובטת.

סמארט פורטו
קפיצה משמעותית לעומת הפנים בדור הקודם. צלם: שחר אלגזי

 

אבל זה לא ממש מעניין אותי עכשיו. יורד גשם, הפיוז של בקרת היציבות נותק ולי נשאר רק לייצר כמה תמונות של סמארט על הצד למען הקוראים שלי. אבל זה לא עובד. בקרת היציבות מנותקת, ומאפשרת החלקה של הישבן תחת העברת משקל (אחרי שהתגברנו על תת-היגוי בולט) אבל בקרת המשיכה לא נותקה ולא ניתן להמשיך את ההחלקה. חפירה ארוכה ברשת מגלה שלא ניתן למשוך פיוז שמבטל את בקרת המשיכה. אולי בגרסת הבראבוס.

תעבורה
אחרי שהרמתי ידיים בחיפוש אחר דרכים לבטל את בקרת המשיכה יצאתי לנסיעה ארוכה. אם את הפרק העירוני צלחה סמארט פורטו בהצלחה (עם קצת תלונות על עידון ווקאלי ועוד קצת תלונות על כיול קשוח מדי של הבולמים) הגיע זמנו של הפרק הבינעירוני. איכות הנסיעה של הפורטו השתפרה. היא קצת יותר שקטה מהדור הקודם (אבל עדיין לא חרישית), היא קצת יותר נוחה מהדור הקודם (אבל עדיין לא סופגת באופן מוצלח כל מהמורה) והיא מרגישה קצת יותר זריזה (גם אם עדיין לא מהירה באופן אבסולוטי). מכשיר בדיקת המהירות הראה על מהירות מירבית של 145 קמ”ש (מוגבלת מחשב) לעומת 152 על הספידומטר. גם בדיקת תאוצה מאפס למאה לא תשאיר אותך עם לסת שמוטה או כאבים בצוואר.

על הכביש המהיר סמארט פורטו מרגישה טוב ביחס למכונית קצרה וגבוהה כל-כך. פחות קלילה ופזיזה ממה שזכור לי מהדור הקודם. יש כאן לא מעט מערכות בטיחות מתקדמות (התרעה על רכב מלפנים וסטייה מהנתיב, לדוגמא), ויש כאן מערכות נוחות יעילות (בקרת שיוט, לדוגמא) אבל עושה רושם שהמערכות שעושות כאן את עיקר ההבדל הן המערכות ששומרות אותה על נתיבה גם נוכח רוחות הצד והעומס הכבד. זו לא מרגישה כמו מכונית קלה (880 ק”ג) היא מרגישה נטועה ביחס למימדים – אורך וגובה – הבעייתים מבחינה דינאמית.

סמארט פורטו
צבעוני, מחויך, כיפי. צלם: שחר אלגזי

 

בנסיעת המבחן נבחנה צריכת הדלק בשני אופנים. האחד – שימוש אלסיבוני אופייני והשני – הכי עדין ועגול שאפשר (אם זה לא היה ברור אלו שני שימושים שונים בתכלית). צריכת הדלק במוד ‘אלסיבוני’ עמדה על 10.2 ק”מ/ל’ במוד הרגוע והשליו היא עמדה על 15.8 ק”מ/ל’. אני מאמין שמי שיקנה אותה ימצא את עצמו איפשהו במרכז הספקטרום הזה.

גדולה תהיה
הרעיון של סמארט פורטו הקדים את זמנו. הסמארט הלכה על כיוון הפוך מזה שתעשיית הרכב צועדת בו בדרך כלל. מכוניות גדלות ומשמינות מדור לדור. לתוך המציאות הזו נולדה הסמארט ואמרה די! קטן וחכם זו הדרך. הדור השלישי מציג מכונית שהיא כבר הרבה יותר בשלה – גם אם לא חפה ממגרעות. ולטעמי היא מחדדת את המסר המקורי של הסמארט דווקא במקום שעדיין לא דיברנו עליו. זו מכונית מיוחדת מאוד והיא מרגישה כזו בכל רגע. מבחוץ היא שוברת את שגרת הרחוב וגורמת להרבה הפניות מבטים – היא עדיין גורמת לאנשים לחייך. אבל עיקרו של המסר שלה נוכח עם חיוך בתא הנוסעים – הסתכל בתמונות ותבין על מה אני מדבר.

סמארט פורטו
תודה לפרופסור שוקו, דוגמן תאי המטען שלנו. צלם: שחר אלגזי

 

כך שאנחנו נשארים עם שאלה אחת – למי היא מיועדת? כי ההצהרה הקטנה והחכמה הזו לא מתאימה לכל אחד. יש כאן מקום רק לשני אנשים, יש כאן מעט מאוד מקום בתא המטען. זו מכונית מיקרו – ולמימדים האלו יש חסרונות כשם שיש להם יתרונות. אני משער שאנשים מעודכנים אופנתית שגרים בכרך תהיה תשובה הגיונית למדי. ואם אתה אחד כזה בטח תשמח לדעת, סמארט פורטו היא עדיין מכונית אורבאנית חכמה שבדורה השלישי מציעה יכולת משופרת ומחיר שירד בכ-25 אחוזים.

נתונים: 999 סמ”ק, 71 כ”ס ב-5,800 סל”ד, 9.3 קג”מ ב-4,500 סל”ד, 880 ק”ג, 13.0 ק”מ לליטר (במבחן), מחיר: 99,000 שקלים

smart test-3smart test-3Preview
smart test-4smart test-4Preview
smart test-5smart test-5Preview
smart test-6smart test-6Preview
smart test-8smart test-8Preview
smart test-9smart test-9Preview
smart test-12smart test-12Preview
smart test-16smart test-16Preview
smart test-17smart test-17Preview
smart test-18smart test-18Preview
smart test-19smart test-19Preview
smart test-20smart test-20Preview
smart test-21smart test-21Preview
smart test-22smart test-22Preview
smart test-23smart test-23Preview
smart test-38smart test-38Preview
smart test-37smart test-37Preview
smart test-36smart test-36
צבעוני, מחויך, כיף
Preview
smart test-35smart test-35Preview
smart test-34smart test-34Preview
smart test-33smart test-33Preview
smart test-32smart test-32Preview
smart test-29smart test-29Preview
smart test-25smart test-25Preview
smart test-24smart test-24Preview

אריאל אלסיבוני מיקרו סמארט פורטו שחר אלגזי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד