אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
לא מוותרים על הבנזין: וולוו תמשיך לייצר את ה-XC90 ומעניקה לו רענון מקיף
ראשי » חדשות » לא מוותרים על הבנזין: וולוו תמשיך לייצר את ה-XC90 ומעניקה לו רענון מקיף
וולוו XC90

לא מוותרים על הבנזין: וולוו תמשיך לייצר את ה-XC90 ומעניקה לו רענון מקיף

למרות שהציגה את ה-EX90 החשמלי, בוולוו מבינים שהוא עדין לא יכול להיות יורש מלא ל-XC90 המוכר שעובר עידכון מקיף וימשיך להיות מוצע עם יחידות הנעה היברידיות

אופיר דואק 04/09/2024 צלם: יצרן

מאז הוצגה לראשונה בראשית המילניום, הפכה וולוו XC90 לאחת המכוניות החשובות והרווחיות של היצרנית השבדית, בעיקר בצפון אמריקה, מעבר לכך שמדובר ברכב הפנאי הגדול והיוקרתי שלה שהוא גם מקדם תדמית חשוב. לפני כשנתיים בשיא בהלת החשמליות בעשייתה רכב האירופאית חשפה וולוו את מי שהיה אמור לרשת את הדור השני של ה-XC90, כשבחרה להמר על דגם שונה המבוסס על פלטפורמה חשמלית מלאה.

קוראים לו EX90 והוא מתבסס על פלטפורמה משותפת עם פולסטאר 3 ולמרות שהוא מציג מראה עדכני וטכנולוגיה מרשימה הוא עדין לא יורש את ה-XC90 הוותיק. למעשה אותו XC90 מוצג מעתה במהדורה חדשה לאחר מתיחת פנים מאסיבית המאפשרת לוולוו להצהיר עליו כעל דור חדש. הסיבה? בארה”ב בה ה-XC90 פופולארי הלקוחות לא ממש יוצאים מגדרם במעבר להנעה חשמלית, וגם באירופה מתעוררים יותר ויותר סימנים המראים כי מכוניות בעלות מנועי בעירה פנימית הולכות להישאר כאן גם מעבר לסוף העשור.

עיצוב שומר על הצללית המוכרת של ה-XC90 אבל מיישם את הקו העיצובי העדכני של וולוו עם שבכה חדשה לצד האלמנטים המוכרים של “הפטיש של תור” ביחידות התאורה הקדמיות ויחידות התוארה האעחורית האנכיות וחופפות לקו הכתפיים הכפול. בוולוו לא חושפים נתוני מידות עדין, אך אלו צפויות להיות דומות לאלו של הדור המוחלף וכמובן שנשמרה אופציה לשורת מושבים שלישית שהייתה מאז ומתמיד אחת מנקודות החוזק של הדגם.


 

עיצוב הקוקפיט שונה מהותית מזה של ה-EX90. בעוד האח החשמלי הולך על הגישה ההייטקית (שלא לומר מעט סינית) עם מסך קטן ללוח ומסך מולטימדיה עצום ואנכי המרכז בתוכו את מריב אפשריות התפעול של הרכב, ב-XC90 וולוו נוקטת גישה קלאסית יותר שגם תואמת את ההצהרה הבטיחותית עליה בנתה את תהילתה. גם ב-XC90 ישנו מסך מולטימדיה אנכי, אך הוא קטן יותר, מופנה כלפי הנהג ונעזר גם במתגים פיזיים לפונקציות חיוניות. המרכה הכללי מזכיר את הסידור ב-XC90 היוצא, אך במראה רענן יותר לצד קונסולה חדשה בין המושבים ולוח מחוונים דיגיטלי מלא.

וולוו XC90 החדש ימשיך לעשות שימוש במנועי בעירה פנימית, כאשר הגרסה הבכירה תהיה בעלת יחידת הנעה היברידית נטענת שתספק טווח נסיעה חשמלי של 70 ק”מ וטווח נסיעה כולל של למעלה מ-800 ק”מ. לצידה יוצעו שתי גרסאות בנזין עם תגבור היברידי קל שאמורות להציע צריכת דלק משופרת ב-15%.
בולמי זעזועים אדפטיביים הם ציוד סטנדרטי ב-XC90 החדש, כאשר כאופציה יוצעו מתלי אוויר אקטיביים המאפשרים להגביה את המרכב ב-4 ס”מ בירידה לשטח או להנמיך אותו ב-2 ס”מ במהירויות גבוהות לטובת היציבות והאווירודינמיות. כמובן שבהתאם למסורת של וולוו, נכללו ב-XC90 כל מערכות הבטיחות העדכניות ביותר שיש לשבדים להציע. הייצור של וולוו XC90 החדש יחל לקראת סוף השנה, ובישראל אנחנו צפויים לראותו במהלך שנת 2025.

New Volvo XC90 ExteriorsNew Volvo XC90 ExteriorsPreview
New Volvo XC90 ExteriorsNew Volvo XC90 ExteriorsPreview
New Volvo XC90 ExteriorsNew Volvo XC90 ExteriorsPreview
New Volvo XC90 ExteriorsNew Volvo XC90 ExteriorsPreview
New Volvo XC90 ExteriorsNew Volvo XC90 ExteriorsPreview
New Volvo XC90 InteriorsNew Volvo XC90 InteriorsPreview
New Volvo XC90 ExteriorsNew Volvo XC90 ExteriorsPreview
New Volvo XC90 ExteriorsNew Volvo XC90 ExteriorsPreview
New Volvo XC90 InteriorsNew Volvo XC90 InteriorsPreview
New Volvo XC90 InteriorsNew Volvo XC90 InteriorsPreview
New Volvo XC90 InteriorsNew Volvo XC90 InteriorsPreview
New Volvo XC90 InteriorsNew Volvo XC90 InteriorsPreview
New Volvo XC90 InteriorsNew Volvo XC90 InteriorsPreview
New Volvo XC90 InteriorsNew Volvo XC90 InteriorsPreview
New Volvo XC90 InteriorsNew Volvo XC90 InteriorsPreview
New Volvo XC90 ExteriorsNew Volvo XC90 ExteriorsPreview
וולוו XC90וולוו XC90Preview

XC90 וולוו וולוו EX90 וולוו XC90 וולוו XC90 החדש
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד