בעוד בישראל ובאירופה עורכים היכרות ראשונית עם הדגמים החשמליים של BYD ששיווקם החל לאחרונה, היצרנית הסינית בעלת השאיפות הגבוהות כבר מתכננת את השלב הבא בתהליך ההתעצמות שלה. בשבוע שעבר הכריזה BYD על הקמת חטיבת יוקרה חדש בשם יאנג וואנג (YangWang), אשר שמה על הכוונת את אאודי, ב.מ.וו ומרצדס.
בשלב ראש החטיבה החדשה תפעל בסין, אבל השאיפה היא להתרחב גם לשווקי המערב, ולאור קצב הנסיקה המטאורי של BYD זה אמור לקרות תוך שנים ספורות. בינתיים, עם השקת חטיבת היוקרה חשפה BYD שני דגמים שהם הצהרת כוונות יומרנית במיוחד.
דגם אחד הוא רכב פנאי שטח גדול ומוחצן בשם U8 עליו נרחיב בפעם אחרת. הדגם השני הנקרא U9 יותר מעניין והוא נחשב על גבול המדע הבדיוני עבור תעשיית הרכב הסינית, בטח עד לפני מספר שנים. מדובר במכונית על, לא פחות ולא יותר, בעלת הנעה חשמלית והצהרה לרמת ביצועים מהשורה הראשונה שיש לתעשיית הרכב להציע עם זינוק ל-100 קמ”ש ב-2 שניות בלבד.
הביצועים הללו יתאפשרו על ידי יחידת הנעה חדשה אותה חשפה BYD המכונה Yisifang. מדובר ביחידת הנעה המשלבת מנוע חשמלי לכל גלגל ובמקרה של ה-U9 לכל מנוע הספק מרבי של 322 כ”ס היוצרים הספק משולב דמיוני של 1,288 כ”ס והנעה כפולה כמובן. אמנם מדובר בכ-600 כ”ס פחות מאשר מהרימאק נאוורה הפסיכוטית, אבל בניגוד למכונית העל מקרואטיה ה-U9 אמורה לעלות פחות מעשירית ממנה, כלומר פחות מ-200 אלף דולר.
מעבר לכך, וכפי שניתן לראות בתמונות, U9 מצוידת בכל המאפיינים שמכונית על צריכה: חרטום מחודד (שמזכיר את דגמי מקלארן), דלתות מספריים, שפע כונסי אוויר ומסיטי רוח ודיפיוזר אחורי ענק. הצללית לא יוצאת דופן אבל בכל זאת ניתן להבחין בשני אלמנטים עיצוביים מעניינים. פס תאורה לרוחב המכונית מאחור המשובץ עשרות יחידות LED קטנות, ומעין סנפיר מרכזי הנשלף ממרכז מה שאמור להיות החלון האחורי של המכונית שכנראה אמור להיות לו תפקיד אווירודינמי כלשהו.

BYD לא פרסמה נתונים טכניים נוספים אודות מכונית העל שלה, בפרט מה תהיה קיבולת הסוללה וטווח הנסיעה. גם לא ידוע מתי תגיע U9 לייצור, אבל כמו שנוכחנו בתקופה האחרונה מהסינים כשהם מפריחים הצהרת כוונות הן לרוב מתממשות, ומהר.