אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
יונדאי תתחרה ב…בוגאטי?!
ראשי » חדשות » יונדאי תתחרה ב…בוגאטי?!

יונדאי תתחרה ב…בוגאטי?!

זו יונדאי בתמונות, באמת. זה דורש הסבר? הנה הוא

אריאל אלסיבוני 19/11/2015

במבט ראשון זה עלול להראות כאילו מישהו ביונדאי פתח בקבוק אחד יותר מדי באיזו ישיבת הנהלה וחילק הנחיות כשהוא מבושם מאלכוהול. טוב לא מבושם, שיכור לגמרי. אבל כמסתכלים על העבודה שיונדאי עושה בעשור האחרון ומבינים אילו מטרות הם מסמנים לעצמם, זה מתחיל להיות הגיוני יותר.

מכונית העל של העתיד? יונדאי N2025
מכונית העל של העתיד? יונדאי N2025

יונדאי רוצה להיות היצרן הגדול בעולם. המילה פולקסוואגן עולה לא פעם שאתה תופס בכיר מהחברה בשיחה ‘אחד על אחד’. ובשביל להיות יצרן גדול, או מותג ענק, לא מספיק לדבר על השכל, צריך גם להדליק את הלב. בשביל זה יונדאי עושה כמה מהלכים שיתפרשו על פני השנים הקרובות. שניה רגע הנה אני מפרט:

מותג N

למרצדס יש את AMG, לב.מ.וו את M ולפולקסוואגן את דגמי ה-R (וגם את בוגאטי…) – ליונדאי תהיה את חטיבת N. החטיבה הזו תייצר מכוניות ביצועים עם ניחוח יוקרתי. אפשר לקחת לדוגמא את ה-RM15 מכונית תצוגה שמזכירה קצת את הוולוסטר אבל אורזת את המנוע מאחורי המושבים ומעבירה את הכוח דרך תיבת שישה הילוכים לגלגלים האחוריים. המשקל נמוך, יחסית למקובל היום (1260 ק”ג) ובשילוב עם תפוקת המנוע (2 ליטר טורבו עם 300 כ”ס ו-39 קג”מ) מאיצה ל-100 קמ”ש ב-4.7 שניות. קצת יותר מלהיבה מהסונטה ההיברידית נניח…


מנוע מרכזי, הנעה אחורית, 300 כ"ס. יונדאי RM15
מנוע מרכזי, הנעה אחורית, 300 כ”ס. יונדאי RM15

אבל זה לא הכול. יונדאי הציגה (שוב) בתערוכת לוס אנג’לס את ה-N2025 – מכונית שרומזת איך תראה מכונית העל של העתיד. מעבר לעיצוב יש כאן ארבעה מנועים (אחד לכל גלגל) עם טכנולגית תא דלק והספק משולב של לא פחות מ-872 כ”ס. יונדאי אומרים שה-N2025 היא חלון לאופי הביצועים של העתיד, ניסוח קצת ערטילאי ומעורפל אבל מבט בתמונות מגלה תמונה משכנעת למדי.

לא פחות מ-872 כ"ס. יונדאי N2025
לא פחות מ-872 כ”ס. יונדאי N2025

ומה בעתיד הקרוב?

לגבי תוכניות לעתיד הקרוב יותר, יונדאי עומדת להציג מתחרה חדשה ב-WRC. אליפות העולם בראלי זו בחירה מצוינת למיתוג – מכוניות WRC דומות מאוד למכוניות שנעות בכביש הציבורי והתרומה לתדמית ברורה ומיידית. ה-I20WRC החדשה נמצאת כבר במבחנים ועתידה להתחרות באליפות העולם ב-2016. באופן מפתיע מבוססת ה-I20 ראלי החדשה על גרסת החמש דלתות. כדי שממש תחשוב שה-I20 של השכן שלך יכולה לנצח מרוצים.

תתחרה ב-2016. יונדאי I20 ראלי החדשה
תתחרה ב-2016. יונדאי I20 ראלי החדשה

לאן יביאו כל הצעדים האלה את יונדאי, יצרנית הרכב הרביעית בגודלה כיום, בעשור הקרוב? אם מביאים בחשבון איפה היתה החברה הזו לפני עשור ואיפה היא היום, להצהיר שהוא עומדת להיות אחת משלושת היצרניות הגדולות בעולם נשמע כמו הימור בטוח.




« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד