אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
לקסוס NX300h: נהיגה ראשונה
ראשי » מבחני דרכים » לקסוס NX300h: נהיגה ראשונה
לקסוס NX300h

לקסוס NX300h: נהיגה ראשונה

לקסוס NX300h התחדש בנגיעות ספורות ומתייצב שוב על כבישי ישראל מול שאר חבריו לסגמנט הפנאי-פרימיום. על העולם האמיתי והצרכן הישראלי

אריאל אלסיבוני 03/06/2018 צלם: ליאור אמסילי

לקסוס NX300h הוא תמצית החלום הישראלי אם אתה שואל אותי. זה אולי לא החלום הספציפי שלי או שלך, אבל יש לא מעט אנשים שהיו רוצים לראות אותו בחנייה. לא זכורה לי הפעם האחרונה שהסביבה שלי התעניינה כל-כך במשהו שעמד אצלי בחנייה. ואם אתה קורא את דבריי אלו, אתה יודע שבחנייה של משפחת אלסיבוני לא משעמם.

מה יש בו שמושך אותם כל-כך? עוד מעט נפרוט חלק מיכולותיו והיה סמוך ובטוח שאין להם דבר וחצי דבר בעניין. הדבר הראשון שהלקסוס הזה משדר הוא עדכנות טכנולוגית ועיצובית. יש לו נוכחות מרשימה מאוד, אפילו בלבן המשעמם של רכב המבחן. יש גם את הנופך ההיברידי הקסום. ויש עוד. משהו שיקר לליבו של הלקוח הישראלי ובכלל יותר מכל דבר אחר. כל ילד יודע, לקסוס, כל לקסוס, מפגינה אמינות מוחלטת ושמירה על הערך. הוסף לזה מוניטין חיובי מאוד בכל הנוגע לשירות וקיבלת את החלום הישראלי. אמין, שומר על ערכו, נראה פגז ומעודכן.

מתיחת הפנים שעבר לקסוס NX300h לא שינתה את אלו. היא כן נגעה בעיצוב החיצוני, בחלק מהדיפון הפנימי, במסך המידע המרכזי החדש ובסידור המתגים. חשובים יותר הם אביזרי הבטיחות שמגיעים כעת כסטנדרט, רשימה הכוללת בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה אקטיבי, זיהוי תמרורים, תאורה אקטיבית ועוד. שאפו. עוד משהו שעליו נתנו מהנדסי לקסוס את הדעת היא איכות הנסיעה, זו אמורה להשתפר עם כיול מחדש למערך המתלים.

לקסוס NX300h


 

זה הזמן אולי לציין, לקסוס NX300h, המפואר, משתמש בפלטפורמת הטויוטה ראב4, המפואר פחות. בתא הנוסעים לא תרגיש את זה, למרות שאפשר למצוא כאן ושם מתג או מנוף שיזכירו את המקור. תא הנוסעים מרווח, החומרים טובים (גם אם לא תמיד ברמת המתחרים), התחושה עדכנית וזה מקום שמחניף ליושב בו.

לקסוס NX300h שולף קלף חזק מול המתחרים בכל הקשור למחיר מול אבזור. המחירים מתחילים ב-275,000 שקלים וגם בגרסת הבסיס האמורה וגם בגרסת הפרימיום high הנבחנת (330,000 שקלים) רשימת האבזור ארוכה ומכובדת. לאבזר את המתחרות באותה רמה ינפח את מחירן הגבוה יותר בלא הכי. אז כן, בגרסה הזו אתה נכנס ללא שימוש במפתח, עולה למושבי העור הממוזגים, מסתכל לשמיים דרך חלון הגג הגדול. אין, הסתדרת (כמו שאמרה לי גברת מכובדת בעוד פקק תל אביבי).

באספקט הדינאמי, לקסוס NX300h מרשים פחות. נוחות הנסיעה שופרה אך היא עדיין לא מצליחה לבודד את הנוסעים מפני הכביש בצורה יעילה. השילוב בין קפיץ רך לבולם קשה גורם לה להתנגד מול שברים חדים מחד ולהתנדנד קלות על גלי האספלט הישראליים. הכיול הזה, יחד עם ההגה הקל והאילם (בכל מצבי הנהיגה מהם ניתן לבחור) לא הופך אותה למהנה במיוחד גם כשהכביש מתפתל. גם דוושת הבלם בעלת הפעולה הדביקה לא תורמת כאן. בידוד הרעשים הטוב, נפגע מלחשושי המערכת החשמלית ורעשים מבתי הגלגלים.

לקסוס NX300h

עדיין על הכביש ועדיין בנושאים דינאמיים, אנחנו מגיעים אל מערכת ההנעה של לקסוס NX300h. יש כאן מנוע בנזין (2.5 ל’, 155 כ”ס) המשודך למנוע חשמלי קדמי (143 כ”ס) שמעבירים את כוחם אל הגלגלים הקדמיים דרך תיבה רציפה. מאחור יש מנוע חשמלי נוסף (68 כ”ס), המניע את הגלגלים האחוריים. אם ספרת 366 כ”ס סה”כ אתה יכול להירגע עכשיו. כרגיל במערכות כאלו ההספק המוצהר המשולב נמוך יותר ועומד כאן על 200 כ”ס. אלו צריכים להניע קצת פחות מ-1.8 טון.

על הכביש השילוב הזה מרגיש קצת כבד. נתון התאוצה הרשמי (9.2 שניות) אופטימי למדי ולא הצלחתי לשחזר אותו עם ציוד המדידה שלנו. אופי הפעולה האלסטי של הגיר הרציף לא תורם בכל הקשור לתגובות מהירות או חדות. היתרון הגדול של יחידת ההנעה ההיברידית הזו היא היכולת לנוע על כוח החשמל בלבד לאורך כמה ק”מ במהירות של עד 40 קמ”ש. התרגיל הזה מחייב רגישות-על עם דוושת הגז וכרגיל הוא מספק מאוד. צריכת הדלק עמדה בתום ימי המבחן העמוסים על 10.7 ק”מ/ל’, אולי בשימוש עירוני שנסמך יותר על פעולת החשמל, ניתן יהיה להשיג נתון טוב יותר.

עם יותר אבזור בפחות כסף מהמתחרים, מראה מושך, מוניטין אמינות ושמירת ערך מהסרטים, לקסוס NX300h תמכור את עצמה בקלות. השיפור הקל באיכות הנסיעה יעניין פחות את הקהל הישראלי שיעדיף את הסנטימטרים הנוספים במסך המידע המרכזי. אם נשים את אלו בצד נגלה שהשיפור החשוב ביותר הוא זה שנערך באבזור הבטיחות המלא והמרשים שמגיע כאן כסטנדרט.

מעבר לזה אנחנו מחכים. לקסוס של העידן החדש כבר חשפה את היכולת שלה לדבר אל הלב ולא רק אל ההיגיון. לקסוס NX300h עדיין לא עבר את המהפך הזה ולא זורח ככל שעוברים הק”מ. אז נחכה ונראה איך ייראה וייבצע הדור הבא שלו – אפשר רק לדמיין כמה מרשימה התוצאה, עשויה להיות. בינתיים לקסוס NX300h ממשיך לנגן על ערכיי הליבה המסורתיים של היצרן, לחלק גדול מקהל היעד זה יותר ממספיק.

נתונים: 2,494 סמ”ק משולב שני מנועים חשמליים, 200 כ”ס משולב, 21.4 קג”מ ב-4,200 סל”ד (בנזין), 1,785 ק”ג, 10.7 ק”מ לליטר (מבחן), מחיר: 330,000 שקלים (לרמת גימור פרימיום high)

NX לקסוס לקסוס NX300h
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד