בזמן ששהתה אצלנו שברולט קמארו קונברטיבל למבחן, היה חם. חם כמו שרק קיץ ישראלי יכול להיות. כך שמהרגע שנכנסתי אליה, דאגתי לשני הדברים החשובים ביותר מבחינתי במצבים כאלו. גג סגור ומזגן בכל הכוח. אחרי שהגעתי לטמפרטורת עבודה, יצאנו לדרך.
הסיבה שאני מספר לך את זה עכשיו קשורה ישירות למבחן הזה. מכונית פתוח היא מכונית נחותה דינאמית מול אחותה הסגורה. הכלל הזה תקף, תמיד. בכל מקרה שמכונית אחת מגיעה בתצורה פתוחה ובתצורה הסגורה – האחות הסגורה תרשים יותר מכל בחינה דינאמית. זה קשור למשקל שיהיה גבוה יותר במכונית הפתוחה, זה קשור לחוסן המבני.
ואם כבר התחלנו לדבר על מכוניות פתוחות באופן כללי, הן מחזירות דיווידנד כשהגג פתוח, הריאות מתמלאות אוויר טרי ואתה מוכן להישבע שזה הכי חופשי ומאושר שהרגשת אי פעם. היתרונות האלו, לא הופגנו לאורך כל נסיעת המבחן. נכון, היה לי חם והגג נשאר סגור.

בסיס מוכר
נדמה שלא עברה שנה מאז שבחנו את אחותה הסגורה של שברולט קמארו קונברטיבל. התחושה מוכרת מאוד. הלו שתי המכוניות האלו זהות למעט עניין הגג. אז העיצוב המוחצן והנאה עדיין כאן. וגם תא הנוסעים שמחבר רמיזות מפעם לטכנולוגיה של היום.
גם מנוע ה-V6 עם 335 כ”ס כאן והוא משודך לאותה תיבה אוטומטית בעלת שמונה יחסי-העברה. היא מצידה שולחת עדיין את הכוח אל הגלגלים האחוריים דרך דיפרנציאל סטנדרטי. גם הגרסה הזו מגיעה עם מערכת פליטה משוחררת יותר כסטנדרט וגם היא מוצעת עם חישוקים גדולים וקליפרים של ברמבו בתוספת של 20,000 שקלים. רשימת האבזור ארוכה כאורך הגלות, יש כאן הכול, ממשטח טעינה סלולרי, דרך מסך שמתממשק לכל טלפון סלולרי, מושבים מחוממים ומקוררים ועד למערכת קול של BOSE.

מה ששונה הוא המשקל, שברולט קמארו קונברטיבל חוצה את קו ה-1,700 ק”ג. שזה קצת יותר מ-100 ק”ג הפרש לעומת הגרסה הסגורה. המחיר על איבוד הגג, עוד לפני שיצאנו לדרך, עומד על 50,000 שקלים. כך שמכונית המבחן הפתוחה עם חבילת הגלגלים והבלמים עולה 404,000 שקלים.
על הגז ועל העוקץ
הסביבה לא מפסיקה להרעיף תשומת לב אל שברולט קמארו הזו ואל מי שנוהג בה, אז צריך למהר מהעיר החוצה עכשיו. התחושות ממשיכות להיות מוכרות. המושב שלא תומך מספיק, ההגה הקל, ודוושת הגז שמגיבה בעצבנות לכל לחיצה. כן, הקמארו רוצה לזנק קדימה עם כל לחיצה ומייצרת צליל תואם.
נוחות הנסיעה בעיר סבירה, לא יותר מזה. צמיגים רחבי סוליה ונמוכי חתך, כיול די קשיח ורחובות עם סלילה ברמה ישראלית לא הולכים ממש ביחד. על הכביש המהיר המצב משתפר. הנוחות טובה יותר ומה שתופס את הלב אלו רעשי רוח בחסות גג הבד. לא נורא.
ובכלל מה שמשתלט כאן על החוויה זה המנוע הזה. זה לא רק הצליל המשובח והממכר שהוא מפיק. זו המשיכה. ששת הבוכנות רצות כל-כך מהר וחלק לעבר הקו האדום ב-7,200 סל”ד, עד שאני צריך לצבוט את עצמי. הדעה הקדומה שלנו מתייחסת למנועים אמריקאים כמשאבות דלק חזקות ואיטיות, עם חלקי פנים עשויים מאבן ופעולה עצלה. לא המנוע הזה. ובעידן המנועים המוגדשים סביב, הוא נותן חוויה אטמוספרית אמיתית, עם תאבון לסל”ד, פעולה חלקה ובניית כוח לינארית. גם תגובת הדוושה גורמת לך להתגעגע פחות למכוניות מוגדשות. אם אתה רוצה להרגיש את היכולת שלו במלואה, העבר את התיבה למצב ידני. ככה החיבור בין הרגל לגלגלים מרגיש ישיר יותר ולא נותן לתיבה המאלחשת הזו לתפקד כמתווך.

הבשורות הפחות טובות בקשר לגרסה הזו הן רעשים וקירקושים קלים שנשמעו מכל מיני פינות בתא הנוסעים במעבר על מהמורות רצופות וחדות אות לחוסן המבני הפחות. גם הניהוג נפגם עם תחושה אלסטית תחת עומס. אבל, למרות שהיא כבדה יותר ומדויקת פחות – זו עדיין מכונית שיודעת למהר.
ארבעת צמיגי הענק נותנים המון אחיזה וההתנהגות בסה”כ רהוטה. היא מרגישה גדולה, כבדה וחדה פחות מאחותה סגורת הגג, אבל החוויה הבסיסית נשמרת. אתה צריך להפעיל אותה, לעשות פעולות גדולות על ההגה בשביל להכניס אותה לפניה, להזיז אותה באמת בשביל לחדד עם העברות משקל ולרדת חזק על הגז בשביל לטוס החוצה. זו לא חוויה כירוגית שננהגת בקצות באצבעות. זו מכונה שצריכה יד חזקה ורגל נטועה בכדי להזיז אותה. הבלמים במכונית המבחן לא הרשימו כל כך. פעולת הדוושה הייתה לינארית כנדרש אבל הבלמים סימנו שהספיק להם די מהר תחת עומס.
מה עם השמש
בסוף היום לא היה לי ספק שאני מעדיף את האחות הסגורה בלי לחשוב פעמיים. היא נכונה יותר בכל אספקט בכבישים הנכונים. אני שונא שאנשים אומרים שהם מרגישים ‘שלדה מתעוותת’. אבל אין לי ספק שבשלדה של הקונברטיבל יש פחות עמידות לפיתול מזו שבאחותה הסגורה. בעומס גבוה זה היה מורגש והתחושה הזו מספיקה בשביל שאבחר בקופה כשותפה לתקיפת כביש מפותל.
ואז השמש ירדה והחלטתי לפתוח את הגג. פתאום עניינים כמו ניהוג והתנהגות עניינו אותי פחות. כל מכונית עם גג פתוח היא מעיין מרפסת ניידת. מקום בוא אתה רואה ונראה. בקמארו הזו, עם העיצוב והרעשים שהיא מפיקה, את רואה ונראה הרבה יותר.

וככה, כשהגג מקופל, אתה מקבל פתאום אוויר, מרחבים וזווית ראיה חדשה על המכוניות הזו. יש אנשים שלא רוצים לקום בשבת בבוקר ולצאת לכביש האהוב שלהם. יש כאלו שרוצים את תחושת החופש האין סופית שנותן הגג הפתוח ואת תשומת הלב ברחובות העיר. בשביל אלו, במחיר הזה, אני לא חושב שיש מכונית נכונה יותר משברולט קמארו קונברטיבל.
השורה התחתונה
מכונית ספורטיבית אמריקאית. יש דבר כזה, אפילו אם יש לה מנוע V6 מציאותי ולא V8 כנדרש. אם אתה מחפש אחת כזו, לך על הקמארו הסגורה. היא פשוט מכונת נהיגה טובה יותר. אם אתה חייב ללכת על גג פתוח, אתה יודע שיש גרמניות שמציעות יותר עידון ואיכות מהקמארו הזו באותו המחיר. אבל אתה גם יודע שהן מציעות כמעט חצי מההספק במנועים דלי הבוכנות ועתירי המגדשים שלהן. וזהו למעשה, הסיפור כולו.
נתונים: 3,649 סמ”ק, 335 כ”ס ב-6,800 סל”ד, 39.1 קג”מ ב-5,300 סל”ד, 1,703 ק”ג, 8.9 ק”מ לליטר (במבחן), מחיר: 404,000 שקלים (כולל חבילת חישוקים ובלמים)