לנד רובר דיסקברי SVX החדש הוא בדיוק מה שאנחנו מצפים לקבל מהיצרנית הזו. למרות שהיא גם חטאה באופנת ה”בואו ניקח רכב גבוה וכבד וננמיך אותו כדי שיהיה ספורטיבי” (ראו ערך ריינג’ רובר ספורט, איווק ואחרים…), הפעם נראה לנו שעם ה-SVX היא קלעה בול.
למה אנחנו חושבים ככה? רכבי פנאי, מטבעם, הם אסופה של פשרות – בשביל התנהגות ועידון בכביש צריך מאפיינים הפוכים לגמרי מאלה הנדרשים ליכולת טובה בשטח. התוצאה בהתאם – רכב עם יכולת טובה בכביש שבאה על חשבון יכולת השטח (או להיפך) כאשר במקרים פחות מוצלחים התוצאה היא פרווה לגמרי. לכן אפילו כלים דוגמת ב.מ.וו X6M או מרצדס G63AMG שכן מצליחים למשוך את תשומת הלב שלנו בגלל דף הנתונים המופרך שלהם, לא באמת מרגשים או הגיוניים לדעתנו.

נראה שמישהו בלנד רובר מסכים איתנו, ואת גרסת הקצה של הדיסקברי (אייקון שטח בפני עצמו) יקדישו למה שקורה מעבר לאספלט. לשם כך הם שלחו אותו לטיפול מסור תחת ידיה של חטיבת ‘SVO’ (או Special Vehicle Operations בשמה המלא).
חטיבת SVO אינה חטיבת הספורט של היצרנית (כמו M של ב.מ.וו למשל), אלא חטיבה שאחראית על יצירות מוטוריות ייחודיות של קונצרן לנד רובר-גואר. כמו שעתה את הריינג’ רובר ספורט SVR שמיועד לכביש, היא גם אחראית על גרסאות “מיוחדות” שמכוונות באופן ברור לשטח כמו הדיסקברי SVX המדובר.

פרטים טכניים של ממש עדיין אין, אבל נראה שמדובר בכלי מיוחד למדי. לראשונה בדור הנוכחי הדיסקברי מקבל את מנוע ה-V8 (מוגדש-על, 5.0 ל’) הבכיר של החברה שמפיק כאן 525 כ”ס ו-63.7 קג”מ. הכוח עובר אל ארבעת הגלגלים באמצעות תיבה אוטומטית עם שמונה יחסי העברה.

המרכב הוגבה בשיעור מסוים (לא נמסר נתון סופי), והמתלים עדיין מבוססים על מערך מתלי האוויר היצרנית. כל דיסקברי SVX יגיע עם צמיגי ‘גודייר רנגלר’ במידה 275/55R20 שמתאימים לעבודת שטח אינטנסיבית. הוא גם מצויד בכננת כסטנדרט (מאחור) ופסי תאורה בגג כדי להתאים לעבודת שטח גם בשעות הלילה.

מאז הדור השלישי של הדיסקו הוא מצויד בשלל מערכות אלקטרוניות שמרחיבות את מעטפת היכולות שלו בשטח ומקלות על הנהג, וגם כאן זה המצב. בדיסקו הזה יש מערכת ‘טריין ריספונס 2’ שהותאמה במיוחד ל-SVX ושולטת על בקרת הירידה במדרון, נעילת הדיפרנציאלים (מרכזי ואחורי), בקרת המשיכה, יחס ההעברה של ההגה ועוד בהתאם למצב הנבחר.
כדי להשלים את התמונה היפה בלנד רובר מספרים לנו שכל לנד רובר דיסקברי SVX יורכב ידנית ע”י עובדי החטיבה, החל מתחילת שנת 2018. אנחנו בעד.