שיתוף הפעולה בין אסטון מרטין לזגאטו, סדנת העיצוב האיטלקית, נפרש לאורך חמישה עשורים. לפעמים התוצאה מוצלחת, לעיתים אפילו מצלקת (מאתגרים אתכם לחפש בגוגל את אסטון מרטין וויראז’ במהדורת זגאטו), אבל תמיד מיוחדת.
לפני כשנה הציגו השתיים את הוואנקויש בגרסת קופה וקבריולה, לאחר שזו עברה טיפול יופי בסדנת העיצוב האיטלקית. כעת זגאטו מודיעה כי תייצר גם מהדורת ספידסטר (ללא גג בכלל) ושוטינג-ברייק לוואנקוויש. בסך הכל ייוצרו 325 מכוניות בסדרה, 28 מתוכן במהדורת הספידסטר ו-99 מכל אחת מתצורות המרכב האחרות.

לא נרחיב במילים על התוצאה המהפנטת, בשביל זה יש תמונות והן עושות בזה עבודה הרבה יותר טובה מאתנו. כן נעצור לרגע לדבר על המנוע.
הוואנקויש זגאטו עושה שימוש ב-V12 האטמוספרי המוכר של היצרנית, כאן בנפח 6.0 ל’ עם הספק של 600 כ”ס. בעודנו בוהים בתמונות זה הכה בנו – נראה שזוהי האסטון מרטין האחרונה לעשות שימוש במנוע ה-V12 אטמוספרי הזה, ובכלל (נכון, גם לולקירי העתידית מנוע V12 אטמוספרי – אבל זו אופרה אחרת לגמרי).

למה אנחנו חושבים ככה? ובכן, עם הצגת ה-DB11 חשפה אסטון מנוע V12 כפול-מגדשים חדש ומודרני. מנגד, שיתוף הפעולה עם AMG מניב עבור החברה מנועי V8 מוגדשים בשפע – ולראיה היצע המנועים של הוואנטג’ הבאה יתבסס (בעיקר) על מנועים מבית AMG.

כל דגמיה העתידיים של החברה, בין אם מדובר בדור חדש לראפיד, ברכב הפנאי העתידי או הוואנקויש הבאה, צפויים להתבסס על פלטפורמת ה-DB11 – שפותחה יחד עם מנוע ה-V12 המוגדש ומתאימה גם למנועי AMG. ויחד עם תקנות הזיהום המחמירות קשה לנו לראות מצב בו אסטון תשדך את המנוע האטמוספרי הישן לדגמיה.
אז כן, נראה שזוהי סוף הדרך עבור המנוע האייקוני שמלווה את החברה במשך כשני עשורים (מאז הצגת ה-DB7 וואנטג’), שירת הברבור של ה-V12 האטמוספרי לבית אסטון מרטין. ברור שהיא נשמעת טוב. תודות לזגאטו היא גם נראית מצוין.
