אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מבחן בכורה (השקה עולמית): ימאהה 560 TMAX – שיפור מדוד
ראשי » מבחני דרכים » מבחן בכורה (השקה עולמית): ימאהה 560 TMAX – שיפור מדוד
ימאהה TMAX

מבחן בכורה (השקה עולמית): ימאהה 560 TMAX – שיפור מדוד

אבולוציה ולא רבולוציה, הודיעו מימאהה, עדיין לא התאפקנו וטסנו לבדוק מה הסיפור

אריאל אלסיבוני 13/03/2017

איך אפשר להסביר תופעה כמו ימאהה TMAX – אני מוצא את עצמי תוהה בקול. בגדול אפשר להגיד שה-TMAX לקח את הקטנוע, שהוא בסוף היום דו”ג הגיוני ואפור והזריק לו מנה גדושה של טסטוסטרון. הקונספט הזה של קטנוע שמשדר משהו שהוא לא אפרורי ומרובע, עובד. כי אחרי 16 שנים בשוק וכרבע מיליון כלים מסוגו שנמכרו ברחבי העולם, די ברור שה-TMAX הוא מותג שמוכר את עצמו.

בארץ, השמועות של יכולתו של ה- TMAX עברו מזמן את גבול ההיגיון, הסופרלטיבים שקושר הרחוב לא קשורים באמת למציאות. בשורה התחתונה יסביר לך כל דרדק ש- TMAX זה יותר אופנוע מאופנוע, שהוא מהיר כברק ויציב כסלע, שעם שיפורים קלים הוא יכול להגיע למהירות המראה של F-35. אבל המגה-סקוטר לא צריך את הסופרלטיבים העקרים האלו. בשורה התחתונה מדובר במוצר איכותי מאוד שמשלב ביצועים טובים עם שימושיות וגם עם, חייבים להגיד, בעיית תדמית קלה.

ימאהה TMAX

 


ועכשיו הגיע זמנו להשתדרג וימאהה הזמינה אותנו כל הדרך לדרום-אפריקה בכדי להתרשם מהמתכון החדש.

 

אחד שהוא שלושה

יש כאן הרבה בשורות, חלקן ברורות לעין וחלקן נסתרות ממנה. נתחיל מהנסתר כי, נו אתה יודע, הוא נסתר. ה- TMAX נושא את מנועו בתוך השלדה, כמו שעשה זאת מראשית ימיו (ולהבדיל מקטנוע ממוצע) והשלדה כעת חדשה לגמרי. היא עשויה אלומיניום ושלדת הזנב המחוברת אליה עשויה פלסטיק. שתי אלו תרמו לירידה של 9 ק”ג במשקלו הקטנוע החדש, כךגם זרוע האלומיניום החדשה והארוכה יותר מאחור.

ימאהה TMAX

 

המנוע עצמו לא באמת השתנה אותה יחידת כוח, עם שני צילנדרים מקבילים בנפח 530 סמ”ק, מעבירה את הכוח אל הגלגל האחורי. ההספק ירד קלות (0.7 כ”ס זניחים לפי מהנדסי ימאהה שנכחו בהשקה ו-0.5 כ”ס לפי דפי הנתונים) ל-45.3 כ”ס מנגד המומנט עלה קלות מ-5.3 ל-5.4 קג”מ. בגדול (וגם בקטן) זה אותו המנוע. ימאהה עדכנו את הואריאטור ובייחוד את נקודת החיבור שלו (שעלתה ב-500 סל”ד) מה שאמור לשפר את התאוצה. בזינוק מעמידה, אחרי 200 מטרים, ה- TMAX החדש יוביל על ה- TMAX הקודם בשישה מטרים לטענת המהנדסים.

ימאהה TMAX

 

נדבר רגע על העיצוב? ימאהה שינו את העיצוב לגמרי אבל הקפידו להישאר עם אותה השפה המוכרת. התוצאה די ברורה, הוא נראה כמו TMAX אבל חדש ומודרני יותר. יחידות התאורה מלפנים צרות יותר (כל הפנסים בתצורת LED) ומאחור לראשונה גוף התאורה התפצל ויחידות האיתות נפרדו ממנו. לטענת ימאהה המראה הזה אמור לשדר מראה אופנועי יותר. על טעם וריח אין להתווכח אבל אין עוררין על כך שהמראה מודרני, נאה וממשיך את השושלת.

ימאהה TMAX

 

גם לוח השעונים חדש לגמרי ובין שני המחוונים הגדולים יש מסך TFT שנשלט ברובו מהמתגים שעל הכידון. ועוד משהו שמשפיע על המראה, ימאהה קיצצו את האגזוז והתקינו אותו בזווית חדה יותר (כלפי מעלה) בכדי להוסיף עוד קצת למראה האגרסיבי.

ימאהה TMAX

 

אבל אפשר להגיד שעיקר הבשורה של ימאהה TMAX הן המערכות האלקטרוניות והתוספות שמגיעות ברמות הגימור השונות. כל אחד משלושת ה- TMAXשהוצגו מקבל מערכת בקרת משיכה לדוגמה. זו יודעת לזהות החלקה ולהשפיע על התזמון במנוע ועל מערכת ההזרקה בכדי למנוע אותה. זה הזמן אולי לציין שה- TMAX החדש מצויד במצערת-על-חוט. יש עוד כמה דברים לעבור עליהם, תחזיק מעמד.

מבחינת מתלים מלפנים אפשר למצוא את המזלג ההפוך המוכר בקוטר 41 מ”מ כשעיקר החידוש הוא מאחור, שם יש בולם אופקי חדש. מאחור אפשר למצוא גם חישוק שצמח ברוחבו (מ-4.5 אינץ’ ל-5 אינץ’) עם צמיג באותה המידה.

ימאהה TMAX

 

מתחת למושב אפשר למצוא כעת מקום לקסדה אחת מלאה או שתי קסדות שלושת רבעי כשבחזית ישנם תאי אחסון וגם שקע טעינה. ה- TMAX החדש מצויד גם בתפעול ללא מפתח כשחיישן קרבה מאפשר לך לפתוח את תא המטען, פתח התדלוק ולהניע את הקטנוע מבלי הצורך להוציא את המפתחות מהכיס. ויש עוד תוספות אבל בשבילן צריך להגיע ל- TMAX DX.

ימאהה TMAX

 

מעבר ל- TMAXהבסיסי ימאהה מציעים כעת שתי גרסאות נוספות, SX ו-DX. ה-SX מוסיף על הדגם הבסיסי אפשרויות צבע נוספות, גימור שונה בנקודות מסוימות, לוחית SX מאלומיניום, שני מצבי מנוע (T לעיר ו-S לרכיבה נמרצת) ואפליקציה המאפשרת לאתר את הקטנוע ולקבל מידע לאחר כל נסיעה.

 

ימאהה TMAX

 

ה-DX הוא הבשורה הגדולה כאן. למעשה גרסת תיור עם תוספות שאמורות להרחיב את היכולות של המגה סקוטר עם משקף קדמי מתכוונן חשמלית, חימום לידיות הכידון, חימום למושב, בקרת שיוט ואפשרות לכוון עומס קפיץ ושיכוך כיווץ בבולם האחורי. עכשיו אתה יודע כל מה שצריך לדעת על ה- TMAX החדש, פחות או יותר, ואפשר לצאת לדרך.

 

מה נשתנה

עם יד על הלב, מבלי לרכוב גב לגב על הדור האחרון וזה החדש קשה מאוד לשים לב להבדלים שאתה יודע שיש ביניהם. התאוצה כמו תמיד עגולה, נעימה ומרשימה כבר מסל”ד נמוך. יחידת ההנעה כולה מרגישה ונשמעת כמו, ובכן, TMAX ואין כאן הפתעה גדולה כי אין כאן באמת שינוי גדול. הייתי שמח לקבל עוד כמה כוחות סוס ואני חושב שימאהה היו צריכים להתקדם גם בחזית יחידת ההנעה. זה לא שחסרים ביצועים ועד ל-150 קמ”ש ה- TMAX זז יפה מאוד, אבל ימאהה היו צריכים להרים כאן את הרף, בטח נוכח המתחרים החדשים והחזקים בסגמנט.

אולי מדגישים את העניין הזה יותר הם שני מצבי הרכיבה אותם מציעים ה-SX וה-DX. במצב T החלש יותר, ה- TMAX מרגיש כבד ואיטי למדי ועם מערכת בקרת משיכה שעובדת ביעילות, אין שום סיבה להשתמש באמת במצב הזה. אני נשארתי במשך כל הרכיבה על מצב S ואין לי ספק שכך יעשו כל רוכשי הכלי הזה.

ימאהה TMAX

 

אבל רגע, ישר קפצנו למנוע. שנייה לפני שמניעים אפשר לראות שה- TMAX אולי התחדש אבל במהותו הוא לא השתנה. זה אותו כלי איכותי ומרשים. תפעול כל המתגים והמערכות עגול ונעים וההרכבה מצוינת. מניפים רגל והתחושה מוכרת מאוד. הגובה בינוני ולי אין בעיה להגיע עם שתי רגליים לרצפה. הדור החדש צר במעט אבל זה לא מורגש מהמושב. הכידון מרגיש מעט קרוב וגבוה יותר מהדור הקודם אבל תנוחת הרכיבה מאוד דומה, אתה עדיין יושב יותר על ה- TMAX מאשר בתוכו. ועדיין המדרסים מכונסים פנימה ומאלצים את כף הרגל בכיפוף לא טבעי.

ימאהה TMAX

שתי תלונות בעמידה נרשמות והן באות נוכח רמת האיכות הגבוהה של שאר הכלי. את פתח האחסון מלפנים לא נוח לתפעל. המנגנון שלו מרגיש שברירי ולא ניתן לתפעול אותו ביד אחת. גם החיפוי העליון של הכידון, הנגמר מעל בתי המתגים, מציג גימור שלא עומד ברמה של שאר הכלי.

ה- TMAXהרגיש נוח למדי בנסיעה העירונית הקצרה שערכנו בדרך לכבישים המדהימים שמסביב לקייפטאון. כבר בתוך העיר אפשר להרגיש את התחושות העגולות והאיכותיות שמשדרת מערכת ההנעה כאן, את הכיול המושלם של הואריאטור וגם להתנסות בניתוק מערכת הבקרה במטרה לייצר שעשוע על פסי מעברי החציה…

ימאהה TMAX

 

התחושה המוצקה והאיכותית שמשדר ה- TMAXמגיעה גם משאר המכלולים, הכבישים המפותלים והמהירים שרצו מתחת לגלגליו, הוכיחו שקשה מאוד להוציא אותו משלוותו. גם כשרגלית האמצע החלה ללטף את האספלט האיכותי הוא הרגיש נטוע (למרות בסיס הגלגלים שהתקצר מעט) והורגש מעט מאוד חוסר ריסון מהמתלה האחורי.

ההיגוי מרגיש קל יותר מבעבר וזה נראה כאילו הדור החדש ממש להוט להישכב אל הפניות. במהירות איטית לקח לי קצת זמן להתרגל לזה אבל כשהקצב עלה זה הרגיש יותר הדרגתי ונכון כשה- TMAXנכנס בצורה הדרגתית ונטועה אל הפניות. הקצב המשיך לטפס מבלי שיהיה לטימקס או לי על מה להתלונן כשרק פעולה קצת מוקדמת והיסטרית של ה-ABS מאחור, הציקה קצת. מיגון הרוח, וזה לא ממש יעניין את רוכב ה- TMAX הממוצע (שירוץ ולהתקין משקף קצר ומושחר), סביר בלבד ב-SX ומי שרוצה מיגון טוב יותר (ועוד) יצטרך לעבור ל-DX. וזה בדיוק מה שעשיתי.

ימאהה TMAX

 

ה-DX עושה בדיוק מה שהוא צריך לעשות, להוסיף קצת נוחות והגיון לחבילה הבסיסית של ה- TMAX. הביצועים, היכולת והתחושות זהים לגמרי לדגם הרגיל ול-SX אבל יש כאן טוויסט. המשקף המתכוונן לא פחות מגאוני. הוא מעט צר אבל במצבו העליון ייצר הגנה מהרוח (וקצת גשם שהפתיע אותנו) גם במהירויות בהן שוללים רישיונות בישראל.

ימאהה TMAX

 

הוא מציע חימום למושב ולידיות וזה אביזר יעיל מאין כמוהו בחודשי החורף או בלילות הקרים של עונות המעבר. ב-DX ניתן לכוונן את הבולם האחורי לפני העדפות הרכיבה שלך. גם בקרת השיוט התגלתה כתוספת ברוכה, כזו שנותנת לך להרפות קצת את יד ימין בנסיעות ארוכות. אלו אולי נשמעות כמו תוספות קטנות, נגיעות, אבל הן הופכות את טווח השימושים ב- TMAX לרחב יותר.

 

הדור הבא

כמו כל ימאהה TMAX לפניו גם הקטנוע הזה הוא כלי מרשים מאוד. הוא מרגיש כמו מוצר איכותי, שלם ועגול ואחרי רכיבה עליו אפשר להבין למה 40 אחוז מלקוחות ימאהה TMAX הם לקוחות חוזרים. הוא בהחלט מצליח לייצר חוויה ייחודית וברורה. אין כאן שום שינוי דרסטי או קפיצה נחשונית. יש כאן שיפור מדוד לכלי מוצלח – אך אחד לא ינער תרנגולת שמטילה ביצי זהב.

ימאהה TMAX החדש כבר כאן ומחירו, כרגיל, גבוה. עבור גרסת הכניסה תשלם 82,000 שקלים, ה-SX תדרוש תוספת של עוד 4,000 שקלים ואילו גרסת ה-DX הסופר-מאובזרת עולה אצלנו 90,000 שקלים.

ימאהה TMAX

 

גרסת הכניסה תספק כל בר דעת והיא מרוויחה לא רק מכלולים חדשים אלא גם תוספת בטיחותית חשובה בדמות בקרת משיכה. גרסת ה-SX מיותרת בעיני, מבחינה טכנית היא מוסיפה בעיקר את הבחירה בין שני מצבי הרכיבה ואלו כפי שכבר ציינתי, מיותרים למדי.

וזה משאיר אותנו עם גרסת ה-DX שבתוספת מחיר של 8,000 שקלים נותנת חבילת אבזור רחבה ששווה כל שקל והופכת את ימאהה TMAX ליעיל גם בנסיעות ארוכות. יקר? בוודאי. אבל זה המחיר אותו יש לשלם עבור הכלי שהפך את המילה קטנוע מאפרורית למלהיבה לפני יותר מעשור וחצי.

יש כ-500 איש, ששלמו את הסכומים האלו ב-2016, בכדי לרכוב על ימאהה TMAX. יש לי הרגשה, שיהיו גם לא מעט כאלו, שישלמו את הפרמיה הנדרשת בכדי להיות בעלים של אחת משלושת הגרסאות של הדגם החדש. האם השינויים המדודים יספיקו לו מול המתחרים החדשים שינחתו במהלך השנה בארץ?  רק הזמן יגיד.

נתונים: טווין מקבילי, 530 סמ”ק, 45.3 כ”ס ב-6,750 סל”ד, 5.4 קג”מ ב-5,250 סל”ד, 213 ק”ג, 82,000 שקלים

ימאהה TMAX
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד