אספני הרכב הכבדים, אלו שהכסף הוא לא מכשול עבורם, מחפשים תמיד לבנות אוסף יחודי עם פרטים נדירים ככל הניתן. לרוב האספנים הללו פשוט אוספים כל “הבא ליד” בהתאם לחשקים ולמצב הזמינות בשוק, אבל ישנם אספנים שעבורם האוסף הוא מטרה כשהם בוחרים להתמקד ביצרן מסוים או בדגם ספציפי בלבד.
האוסף שלפניכם שיעמוד למכירה פומבית בתחילת דצמבר בבית המכירות RM Sotheby’s הוא אוסף של מכוניות פורשה. עד כאן לא משהו יוצא דופן, שכן אספני רכב אוהבים לאסוף פורשה, וחלקם כמו ג’רי סיינפלד עושים זאת במשך עשרות שנים. אלא שמה שמייחד את האוסף הזה שנבנה במשך עשר שנים הוא שהוא כולל 56 מכוניות שכמעט כל הדגמים בו הן בצבע ובגווני לבן שונים (למעט יוצאי דופן בודדים כמו פורשה 365 בצבע בורדו משנת 1953).
צבע לבן הוא אחד הנפוצים עבור מכוניות בעולם, אך דווקא בדגמים ספורטיביים, בפרט כאלו בני כמה עשרות שנים הוא דווקא נדיר יותר. בטח במקרה של פורשה שהציע במהלך השנים את דגמיה בשלל צבעים נועזים, אבל האספן האלמוני העדיף את המראה הקלאסי והמתון של הצבע הלבן. אנחנו חושבים שהוא לא ממש מחמיא לדגמים ספורטיביים, אבל אי אפשר להתעלם מאפקט הוואו שיוצרות עשרות מכוניות פורשה שונות זו ליד זו בצבע לבן. בנוסף, שבחלק מהמקרים נדירות הצבע תורמת לערך המכונית, אפילו אם מדובר בצבע לבן.
כמו הרבה אוספים פורשה, גם העיקר באוסף הזה הוא דגמי ה-911. ה-911 הישנה ביותר שבהם היא קאררה קופה משנת 1965 ואילו החדשה ביותר היא 911 טארגה 4S משנת 2021 עם חבילת Heritage design. בין לבין נמצים כמה אקזמפלרים נדירים במיוחד כמו קאררה RS 2.7 משנת 1973 בגרסה רגילה ובגרסת light weight נדירה, 964 ספידסטר משנת 1989 ו-911 טורבו S “flat nose” משנת 1994. כל אחת מהן מוערכת בכמה מאות אלפי דולרים.
שני הדגמים היקרים והנדירים ביותר של 911 באוסף הם 911 קאררה RSR 3.8 משנת 1993, אחת מתוך 51 שיוצרו , עם פחות מ-100 ק”מ על השעון ו-993 GT2 משנת 1997. שתי המכונות מוערכות בלפחות 2 מיליון דולרים. אבל לא רק דגמי 911 ישנם באוסף. הוא כולל גם שישה דגמי 356 שונים, מספר גרסאות של 0ורשה 944 לצד דגמי 914, 924 ו-928. אחת המכוניות הנדירות היא 918 ספיידר עם חבילת ויסאך משנת 2015, שערכה נאמד בין 2.5 ל-3 מיליון דולרים.
מלבד כלי הרכב כולל האוסף גם שני טרקטורים של פורשה (בצבע אדום דווקא), כמה זוגות אופני פורשה ולצידם מאות של ספרים, אביזרים, מכוניות ילדים, מזוודות ואבזרים מקורים של פורשה שהונפקו במהלך השנים, לצד בגדי מרוצים ואפילו גלגלי הגה קלאסיים ונדירים במיוחד של מכוניות פורשה משנות ה-50.