1. פורשה 911 דקאר היא לא מכונית הספורט הראשונה של פורשה המיועדת לשטח
את הכבוד הזה מחזיקה מכונית העל הראשונה של החברה הגרמנית, ה-959, אשר פותחה במקור עבור מירוצי גרופ B בראלי. אבל בגלל תקנות שהגבילו את המשקל המינימלי שלה (בגלל נפח המנוע הגדול) וגודלה ביחס למתחרות פורשה החליטה לוותר (ולחסוך הרבה כסף) ובחרה לשלוח אותה להתחרות בראלי פריז-דקאר אותו ניצחה ב-1986.
2. רק החלקים הטובים ביותר
פורשה 911 דקאר פשטה על מחסן החלקים של דגמי ה-911 השונים ובחרה בקפידה את מרכיביה. המנוע, תיבת ההילוכים ומערכת ההנעה הכפולה כולם הגיעו ישירות מגרסת קאררה 4 GTS. זה אומר מנוע 3.0 טורבו עם 480 כ״ס ו-8 יחסי העברה שמאיצים את הדקאר תוך 3.4 שניות ל-100 קמ״ש ועד למגביל המהירות האלקטרוני ב-240 קמ״ש. היא גם קיבלה את מערכת הפנית הגלגלים האחוריים, תושבות המנוע של GT3 ומוטות פיתול נשלטים אלקטרונית כסטנדרט.
3. הפורשה 911 דקאר מצוידת בצמיגי שטח מיוחדים של פירלי
מדובר בצמיגים שפותחו במיוחד עבורה ונועדו לשלב בין התנהגות ספורטיבית, כן גם היא פותחה בנורבורגרינג, מצד אחד. ומצד שני הם מאפשרים לה לרדת לשטח הודות לחריצים עמוקים ודפנות מחוזקות. היא גם גבוהה ב-50 מ״מ ביחס לפורשה 911 קאררה רגילה בשביל לתקל או יש האומרים לתקוף שבילי כורכר. ואם חשקה נפשך לקחת אותה רחוק יותר פורשה ציידה אותה במערכת הגבהת גחון הן בגלגלים הקדמיים (כמו הרבה רכבי ספורט קיצוניים) והן לגלגלים האחוריים. יחד הם מוסיפים עוד 30 מ״מ שיעזרו לה אם השביל הופך לסלעי יותר.
4. היא גם קיבלה מצבי נהיגה חדשים
לחוגת בורר מצבי הנהיגה על ההגה נוספו 2 אופציות בנוסף לקיימות. מצב ראלי לנהיגת שבילים ספורטיבית עם דגש על העברת רוב הכוח לגלגלים האחוריים לטובת הנאה על משטחים פחות אוחזים מאספלט. ומצב שטח אשר מגביהה אותה לגובה מקסימלי אוטומטית ונועד לספק את האחיזה הטובה ביותר בשטח והן את המצב הנהיגה המתאים לנהיגה בדיונות. ל-2 המצבים יש בקרת שיגור מכוילת לשטח ומאפשרת 20 אחוז יותר החלקת צמיגים ביחס לבקרת השיגור הרגילה.
5. אל תצפו לראות אותה
עם ייצור מוגבל של -2,500 יחידות בכל העולם ויחידות בודדות שאמורות להגיע לישראל. בעיקר כשמחירה עומד על 222,000 יורו באירופה – משמעותית גבוה יותר משאר דגמי ה-911. מאלו שיגיעו אנחנו מקווים לראות את הצביעה הייחודית שרואים בתמונות. כן, זה לא מדבקה אלה צביעת הומאז׳ לדגמים המתחרים בדקאר משנות השמונים.