אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
5 דברים שצריך לדעת על פורשה 911 דקאר
ראשי » חדשות » 5 דברים שצריך לדעת על פורשה 911 דקאר

5 דברים שצריך לדעת על פורשה 911 דקאר

מכונית ספורט עם מרווח גחון של רכב-פנאי?! פורשה חושבת שיש מקום לייצור כלאיים שכזה ואנחנו חושבים שאתם חייבים לדעת את הדברים הבאים

דין אפפל 27/11/2022

1. פורשה 911 דקאר היא לא מכונית הספורט הראשונה של פורשה המיועדת לשטח
 את הכבוד הזה מחזיקה מכונית העל הראשונה של החברה הגרמנית, ה-959, אשר פותחה במקור עבור מירוצי גרופ B בראלי. אבל בגלל תקנות שהגבילו את המשקל המינימלי שלה (בגלל נפח המנוע הגדול) וגודלה ביחס למתחרות פורשה החליטה לוותר (ולחסוך הרבה כסף) ובחרה לשלוח אותה להתחרות בראלי פריז-דקאר אותו ניצחה ב-1986.

2. רק החלקים הטובים ביותר
פורשה 911 דקאר פשטה על מחסן החלקים של דגמי ה-911 השונים ובחרה בקפידה את מרכיביה. המנוע, תיבת ההילוכים ומערכת ההנעה הכפולה כולם הגיעו ישירות מגרסת קאררה 4 GTS. זה אומר מנוע 3.0 טורבו עם 480 כ״ס ו-8 יחסי העברה שמאיצים את הדקאר תוך 3.4 שניות ל-100 קמ״ש ועד למגביל המהירות האלקטרוני ב-240 קמ״ש. היא גם קיבלה את מערכת הפנית הגלגלים האחוריים, תושבות המנוע של GT3 ומוטות פיתול נשלטים אלקטרונית כסטנדרט.

 


3. הפורשה 911 דקאר מצוידת בצמיגי שטח מיוחדים של פירלי
מדובר בצמיגים שפותחו במיוחד עבורה ונועדו לשלב בין התנהגות ספורטיבית, כן גם היא פותחה בנורבורגרינג, מצד אחד. ומצד שני הם מאפשרים לה לרדת לשטח הודות לחריצים עמוקים ודפנות מחוזקות. היא גם גבוהה ב-50 מ״מ ביחס לפורשה 911 קאררה רגילה בשביל לתקל או יש האומרים לתקוף שבילי כורכר. ואם חשקה נפשך לקחת אותה רחוק יותר פורשה ציידה אותה במערכת הגבהת גחון הן בגלגלים הקדמיים (כמו הרבה רכבי ספורט קיצוניים) והן לגלגלים האחוריים. יחד הם מוסיפים עוד 30 מ״מ  שיעזרו לה אם השביל הופך לסלעי יותר.

4. היא גם קיבלה מצבי נהיגה חדשים
לחוגת בורר מצבי הנהיגה על ההגה נוספו 2 אופציות בנוסף לקיימות. מצב ראלי לנהיגת שבילים ספורטיבית עם דגש על העברת רוב הכוח לגלגלים האחוריים לטובת הנאה על משטחים פחות אוחזים מאספלט. ומצב שטח אשר מגביהה אותה לגובה מקסימלי אוטומטית ונועד לספק את האחיזה הטובה ביותר בשטח והן את המצב הנהיגה המתאים לנהיגה בדיונות. ל-2 המצבים יש בקרת שיגור מכוילת לשטח ומאפשרת 20 אחוז יותר החלקת צמיגים ביחס לבקרת השיגור הרגילה.

5. אל תצפו לראות אותה
עם ייצור מוגבל של -2,500 יחידות בכל העולם ויחידות בודדות שאמורות להגיע לישראל. בעיקר כשמחירה עומד על 222,000 יורו באירופה – משמעותית גבוה יותר משאר דגמי ה-911. מאלו שיגיעו אנחנו מקווים לראות את הצביעה הייחודית שרואים בתמונות. כן, זה לא מדבקה אלה צביעת הומאז׳ לדגמים המתחרים בדקאר משנות השמונים.

 

0418_dallas_05_AKOS5309_edit_V02_highres0418_dallas_05_AKOS5309_edit_V02_highresPreview
0241_dallas_02_BKOS8424_edit_V03_highres0241_dallas_02_BKOS8424_edit_V03_highresPreview
0070_dallas_01_AKOS6276_edit_V02_highres0070_dallas_01_AKOS6276_edit_V02_highresPreview
70927por-a70927por-aPreview
0063_dallas_01_AKOS6200_edit_V01_highres0063_dallas_01_AKOS6200_edit_V01_highresPreview
0187_dallas_02_BKOS8035_edit_V03_highres0187_dallas_02_BKOS8035_edit_V03_highresPreview
0275_dallas_03_BKOS8082_edit_V01_highres0275_dallas_03_BKOS8082_edit_V01_highresPreview
0309_dallas_03_CKOS4589_edit_V02_highres0309_dallas_03_CKOS4589_edit_V02_highresPreview
0282_dallas_03_BKOS8950_edit_V01_highres0282_dallas_03_BKOS8950_edit_V01_highresPreview
0134_dallas_01_AKOS3248_edit_V01_highres0134_dallas_01_AKOS3248_edit_V01_highresPreview
0054_dallas_01_AKOS5449_edit_V02_highres0054_dallas_01_AKOS5449_edit_V02_highresPreview
0343_dallas_04_CKOS6821_edit_V02_highres0343_dallas_04_CKOS6821_edit_V02_highresPreview
0327_dallas_03_BKOS1578_edit_V02_highres0327_dallas_03_BKOS1578_edit_V02_highresPreview

פורשה פורשה 911 פורשה 911 דקאר
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר מושחזת: אסטון מרטין ואנטג’ S

יותר מושחזת: אסטון מרטין ואנטג’ S

אריסטוקרטיה עתידנית: העתיד החשמלי על פי בנטלי EXP 15

אריסטוקרטיה עתידנית: העתיד החשמלי על פי בנטלי EXP 15

בייבי איוניק בדרך: יונדאי איוניק 2 יוצג בתערוכת מינכן

בייבי איוניק בדרך: יונדאי איוניק 2 יוצג בתערוכת מינכן

עוד יוקרה מסין:  אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

עוד יוקרה מסין: אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

על המסלול: אאודי RS3 אחת ושני סוגי גומי

על המסלול: אאודי RS3 אחת ושני סוגי גומי

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד