הדור העדכני של ב.מ.וו S1000RR מתחיל את דרכו בישראל היום. הסופרבייק הראשון של החברה בעידן המודרני, חוגג כבר עשור, כך שהגיע הזמן לשינוי רציני.
1. מנוע. אחת המטרות העיקריות של מהנדסי החברה בבואם לפתח את ב.מ.וו S1000RR, הייתה העלאת הספק משמעותית. לשם כך תכננו שם מנוע חדש בנפח 999 סמ”ק. המנוע החדש משתמש בתזמון שסתומים משתנה ומציג נתונים עדיפים. לא רק שהוא חזק יותר, עם 207 כ”ס, הוא גם קל יותר ביותר מ-5 ק”ג (אם מחשיבים גם את מערכת הפליטה החדשה).
2. משקל. עוד מטרה של צוות הפיתוח סבבה סביב הפחתת משקל משמעותית. המנוע החדש חסך כבר לא מעט, ומצטרפים אליו שלדה חדשה, זרוע אחורית מאלומיניום ומשקל שנחסך בחישוקים ובבלמים. סה”כ שוקל ב.מ.וו S1000RR “רטוב” 197 ק”ג. גרסת ה-M קלה אפילו יותר ועוצרת את מחט המשקל על 193.5 ק”ג.
3. טכנולוגיה. חבילת עזרי הרכיבה שמגיעה כסטנדרט מגוונת ורחבה מאוד. יש כאן 7 מצבי רכיבה ואפשרות לכוון, בין השאר, את בקרת המשיכה, בקרת הווילי ואת עקומת המומנט של האופנוע לפי דרישה. כמובן שיש כאן ABS לפניה, בקרת זינוק, מגביל מהירות לרחבת הטיפול, קוויק-שיפטר ועוד. כל היכולת הזו נסמכת על יחידת מדידה אינרציאלית המודדת 6 צירים. גם מערכת המתלים חדשה לחלוטין ומוצעת גם גרסה סמי-אקטיבית חדשה בעלת תגובות מהירות יותר.
4. אבזור. ב.מ.וו משתמשת לראשונה בשם של חטיבת M לחלק מרמות הגימור. את השם הזה אפשר למצוא ברשימת התוספות הארוכה שמגיעה עם האופנוע הזה. קטלוג האביזרים כולל מושבים שונים, חלקי קרבון, מערכות פליטה ומגנים. לארץ מגיע ב.מ.וו S1000RR בשלוש רמות גימור. “פיור” שכוללת את כל האלקטרוניקה המוזכרת. רמת גימור “רייס” המוסיפה מתלים סמי-אקטיביים, מצבר קל וחישוקים קלים (אלומיניום). גרסת ה-“M” המוסיפה את צביעת הטריקולור המוכרת, חישוקי קרבון ומושב של M.
5. כסף. ב.מ.וו S1000RR “פיור” יימכר כאן ב-159,900 שקלים. מחירה של גרסת ה-“רייס” נקבע כאן על 179,900 שקלים. גרסת ה-“M” הקלה ביותר תימכר כאן ב-199,900 שקלים.