בסוף השנה שעברה הפתיעה פורשה עם עוד גרסה במשפחת ה-911 העניפה. הפעם לא הציגו בפורשה עוד מהדורת מסלול קיצונית אלא פנוי לכיוון ההפוך, אל השטח. קרוסאובר 911? לא ממש, כי בניגוד לרבים אחרים לפורשה דווקא יש היסטוריה בטח עם ה-911 כולל זכיות בראלי דקאר היוקרתי ואת זה בדיוק בא להזכיר לכולם ה-911 דקאר החדשה.
רק 2 אקזמפלרים מתוך 2500 יחידות של פורשה 911 דקאר יגיעו לישראל, ואל תנסו לחשב מאיפה אתם יכולים לגייס 1.9 מיליון ש”ח כי שתי היחידות הללו כבר נמכרו. אחת מהן שכבר נחתה בישראל ומוצגת בחנות ה”פופ-אפ” החדשה של פורשה בנמל תל אביב צבועה כרפליקת “Rothmans” כמחווה לפורשה 953 שזכתה בראל דקאר ב-1984 היא הסיבה להולדתה של ה-911 דקאר כיום. אגב, חנות ה”פופ-אפ” תהיה פתוחה לקהל הרחב במהלך קיץ ויערכו בה מגוון אירועים לא רק לבעלי וחובבי המותג. בהחלט שווה לבקר.
אז מצד אחד, פורשה 911 דקאר בהחלט עושה חשק לרדת לשטח כיוון שהיא מצוידת בצמיגי שטח ייעודיים של פירלי (המוגבלים למהירות של 40 קמ”ש בלבד), מרכב מוגבה עם יכולת הגבהה נוספת של 3 ס”מ לסרן הקדמי עד למרווח גחון של 19.1ס”מ, פגושים מאסיבים, מיגוני גוף ואופציה לגגון ייעודי. על יכולת השטח אחראים מערכת הנעה כפולה קבועה, מתלים בעלי מהלך ארוך יותר, מוטות מייצבים אקטיביים ותכניות נהיגה לשטח. על הביצועים אחראי מנוע שישה צילינדרים מוגדש במפרט דומה לזה של ה-911 GTS עם 480 כ”ס הנושם דרך פילטר אוויר המותאם לנסיעה באבק, המשודך לתיבת PDK כפולת מצמדים בעלת שמונה יחסי העברה.
מצד שני, מדובר במהדורה מיוחדת שכבר כעת תהפוך למבוקשת על ידי אספנים, אז להסתכן בכך שהיא תישרט מאבן טועה ותתמלא אבק? מזל ששתי היחידות כבר נמכרו כך שנחסכה מאיתנו ההתלבטות הזו.