1. למבורגיני גייארדו הוצגה בתערוכת ז’נבה בשנת 2003 והייתה המכונית השניה של למבורגיני תחת כנפי אאודי אחרי המורצ’ילאגו שהוצגה שנתיים קודם לכן. גייארדו היא המכונית הראשונה של למבורגיני שהותקן בה מנוע בתצורת V10. גרסת הספיידר הפתוחה הוצגה לראשונה שנתיים לאחר מכן בתערוכת פרנקפורט 2005.
2. הגייארדו, עקב מידותיה הקטנות ביחס למורצ’ילאגו, נחשבה בעיני רבים ל”בייבי למבורגיני” ולמעשה, במהלך הפיתוח שלה, הגייארדו זכתה בחברת למבורגיני לשם הקוד “בייבי דיאבלו”. במקביל הציגה אאודי את מכונית העל שלה R8, החולקת בסיס משותף ואת מנוע ה-V10 שלה עם הגייארדו.
3. פרויקט העיצוב של הגייארדו החל בשנת 2000 והתבסס על סקיצה ראשונית של סדנת Italdesign-Giugiaro ובשראת דגם התצוגה קאלה (cala) שנחשף בשנת 1995 ואף ביקר בישראל בתערוכת אוטומוטור. הדגם הסופי עוצב בידי סדנת העיצוב של למבורגיני. מהנדסי למבורגיני בחרו במנוע V בזווית 90 מעלות (לעומת התצורה הקלאסית של 72 מעלות) על מנת לספק מרכז כובד נמוך יותר וראות טובה יותר לאחור.
4. בשנת 2004 חברת למבורגיני החלה במסורת של תרומת מכוניות למשטרת איטליה. הגייארדו המשטרתית שימשה למשימות מיוחדות כגון הובלת איברים או תרופות מצילות חיים.
5. שנת 2007 הייתה שנת שיא עבור למבורגיני והגייארדו ובה יצרו לראשונה מעל 5,000 גייארדו בשנה.
6. בתערוכת ז’נבה שנערכה בשנת 2008 הוצגה גרסת ה-LP 560-4, גרסה קלה בכ-20 ק”ג המצוידת במנוע בנפח 5.2 ליטר המפיק 560 כ”ס.
7. בשנת 2009 הוצגה גרסה בייצור מוגבל של 250 יחידות בשם LP 550-2. גרסה זו הפיקה “רק” 550 כ”ס, אך אלו הועברו לזוג הגלגלים האחוריים בלבד לעומת ההנעה הכפולה בה צוידה גרסת ה-LP 560-4. ה-LP 550-2 זכתה לדיפרנציאל אחורי משודרג על מנת להתמודד עם העברת כח המנוע לכביש.
8. למבורגיני המשיכה פתח ולהשביח את הגייארדו וחשפה בתערוכת ז’נבה שנערכה בשנת 2010 את ה-LP 570-4 סופרלג’רה. גרסה זו הייתה קלה ב-70 ק”ג בהשוואה לסופרלג’רה הקודמת שהוצגה בשנת 2007, המנוע שהותקן בה הפיק 570 כ”ס וגוף המכונית זכה לשינויים אווירודינאמיים.
9. בשנת 2013 הוצגה בתערוכת פרנקפורט הגרסה הקיצונית ביותר של הגייארדו: LP 570-4 סקוואדרה קורסה, שהפיקה 570 כ”ס. יחד עם זאת השתמשה למבורגיני בפלטפורמת הגייארדו ליצירת מהדורת מיוחדות יוצאות דופן כמו הססטו אלמנטו והאגואיסטה
10. ב-25 בנובמבר 2013 ירדה הגייארדו האחרונה מפס הייצור. הייתה זו ספיידר בצבע אדום שחתמה עשר שנות ייצור בהן יוצרו לא פחות מ-14,022 למבורגיני גייארדו בטרם הוחלפה על ידי ה”הורקאן” שעומדת בימים אלו גם היא לפני החלפה