אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
תערוכת מילאנו: האדוונצ’ר של MV אגוסטה מגיע סוף סוף לייצור
ראשי » דו-גלגלי » תערוכת מילאנו: האדוונצ’ר של MV אגוסטה מגיע סוף סוף לייצור
MV אגוסטה LXP

תערוכת מילאנו: האדוונצ’ר של MV אגוסטה מגיע סוף סוף לייצור

כעבור שנתיים, פרוייקט לאקי אקספלורר של MV אוגוסטה מבשיל לדגם סדרתי שייוצר ב-500 יחידות בלבד כשהוא נושא את צביעת לאקי סטרייק הקלאסית ומנוע טריפל חזק

אופיר דואק 16/11/2023 צלם: יצרן

בדיוק לפני שנתיים הכריזה MV אגוסטה המשתקמת על פרויקט Lucky Explorer שבו תפתח צמד דגמי אדוונצ’ר קרביים בנפחי 550 ו-950 סמ”ק. ההשראה לשני הדגמים הגיעה מקאג’יבה אלפנט (המותג קאג’יבה הוא בבעלות MV אגוסטה) איתו זכתה קאג’יבה פעמים בראלי דקאר תחת מדי יצרנית הסיגריות לאקי סטרייק (פעם פרסומות של סיגריות ועוד בספורט היו דבר לגיטימי). הפרויקט המעניין צומצם רק לגרסה הבכירה וכמעט נגנז, בין היתר בגלל שבק.ט.מ פחות אהבו את הרעיון של עוד אדוונצ’ר מתחרה במשפחה.

לבסוף, האיטלקים הביאו למילאנו את הגרסה הסדרתית של הלאקי אקספלורר 9.5 המכונה LXP Orioli, כאשר השם הוא מחווה לרוכב האיטלקי אדי אוריאולי שזכה ארבע פעמים בראלי דקאר, פעמיים מהן עם קאג’יבה. MV אגוסטה תייצר נכון לעתה רק 500 יחידות של ה-LXP, עם חתימתו של אוריאולי מתנוססת על מיכל הדלק.

למרות כל הסמליות, MV לא בחרו ללכת על מראה רטרו כמו שעשו דוקאטי עם הדזרט X. הלוק של MV אגוסטה LXP נראה מודרני ועדכני עם שילוב של כל סממני ז’אנר האדוונצ’ר, אם כי כאן הם לא רק ליופי אלא גם לתכלתיות. מה שמושך ב-LXP את מלוא תשומת הלב היא סכמת הצביעה שהיא רפליקה לאופנוע הראלי בצבע לבן עם מדקות בצבעי מותג הסיגריות לאקי סטרייק.

MV AGUSTA LXP 10MV AGUSTA LXP 10Preview
MV AGUSTA LXP 06MV AGUSTA LXP 06Preview
MV AGUSTA LXP 02MV AGUSTA LXP 02Preview
MV AGUSTA LXP 05MV AGUSTA LXP 05Preview
MV AGUSTA LXP 03MV AGUSTA LXP 03Preview
MV אגוסטה LXPMV אגוסטה LXPPreview
MV AGUSTA LXP 04MV AGUSTA LXP 04Preview
MV AGUSTA LXP 07MV AGUSTA LXP 07Preview
MV AGUSTA LXP 08MV AGUSTA LXP 08Preview
MV AGUSTA LXP 09MV AGUSTA LXP 09Preview

 


המנוע ב-LXP הוא בתצורת טריפל בנפח של 931 סמ”ק (בניגוד מנוע למנוע הטריפל המוכר של האיטלקים בנפח 798 סמ”ק), כאשר עם הספק של 124 כ”ס ב-10,000 סל”ד ב-MV מצהירים שמדובר במנוע החזק מבין כל מתחריו. למנוע מומנט של 10.4 קג”מ ב-7,000 סל”ד אשר 85% ממנו מתקבלים כבר ב-3,000 סל”ד נמוכים. זה מאפשר ל-MV אגוסטה להצהיר כי ה-LXP מאיץ ל-100 קמ”ש ב-3.7 שניות ומגיע למהירות מרבית של 230 קמ”ש. רוכשי האופנוע יקבלו גם דוד חלופי ומשופר עשוי טיטניום מתוצרת טרמיניוני במידה וירצו לחלץ עוד קצת כוח ונהמה חזקה מהטריפל הזה.

השלדה של MV אגוסטה LXP עשויה משילוב של קורות מתכת עם תת שלדה אחורית צינורית וזרוע אחורית עשויה אלומיניום. מערך המתלים הוא מתוצרת זאקס עם כיוונים מלאים ומהלך של 210 מ”מ מלפנים ומאחור. האופנוע מגיע עם סידור של חישוקי שפיצים של אקסל בקוטר 21 אינץ’ מלפנים ו-18 אינץ’ מאחור עם צמיגי שטח מובהקים, אשר יחד עם המתלים ארוכי המהלך מעניקים מרווח גחון של 23 ס”מ. מערכת הבלימה מתוצרת ברמבו מסדרת Stylema כוללת קאליפרים ראדיאלים בעלי 4 בוכנות עבור צמד הדיסקים הקדמיים בקוטר 320 מ”מ.

נפח מיכל הדלק הוא 20 ליטרים האמורים להספיק לטווח רכיבה של כ-350 ק”מ. מערך האלקטרוניקה של ה-LXP כולל ABS הפועל תחת בלימה, בקרת משיכה בעלת שמונה מצבים, בקרת זינוק מהמקום ובקרת שיוט. לוח המחוונים מורכב ממסך TFT בגודל 7 אינץ’ עם קישורית BT ואימובילייזר מבוסס GPS. כמתבקש יש גם מנשאי צד עם מזוודות אלומיניום בנפחים של 32 או 39 ליטר.
המחיר הרשמי של MV אגוסטה LXP לא נמסר, אך זול הוא לא יהיה. זה לא אמור לשנות ללקוחות שיצנו אדוונצ’ר קצת שונה ויקבלו אותו בתחילת שנת 2024.

MV אגוסטה MV אגוסטה LXP אדוונצ'ר קרבי לאקי אקספלורר תערוכת מילאנו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד