אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
שברולט קורבט ZR1X היא הקורבט החזקה והמהירה בהיסטוריה
ראשי » חדשות » שברולט קורבט ZR1X היא הקורבט החזקה והמהירה בהיסטוריה
שברולט קורבט ZR1X

שברולט קורבט ZR1X היא הקורבט החזקה והמהירה בהיסטוריה

שברולט לקחה את הטכנולוגיה ההיברידית של קורבט E-Ray ושידכה אותה ל-ZR1 האימתנית. התוצאה היא 1,250 כ"ס בקורבט החזקה והמהירה ביותר אי פעם

אופיר דואק 18/06/2025 צלם: יצרן

בקושי חצי שנה חלפה מאז הוצגה גרסת ה-ZR1  של שברולט קורבט, שעם למעלה מ-1,000 כ”ס החזיקה בתואר הקורבט החזקה והמהירה בהיסטוריה, והיא כבר לא. ה-ZR1 עוררה התפעלות על התעוזה והיכולת של שברולט לשחרר לכביש מכונית ספורט קיצונית וסדרתית, עם מנוע V8 בעל הספק דמיוני וללא עזרה חשמלית כלשהי שבה משתמשות כבר רוב יצרניות האקזוטיקה כדי לקצר תהליכים (ולהתחנף לירוקים).

אלא שכאמור, ה-ZR1 היא כבר לא הקורבט החזקה והמהירה ביותר אי פעם, ומי שתופסת את התואר הזה כעת היא הקורבט ZR1X. ולפני שנפרט, נתחיל במספרים. לשברולט קורבט ZR1X ישנם 1,250 כ”ס ,היא מאיצה ל-96 קמ”ש בפחות מ-2 שניות ומשלימה רבע מייל ב-9 שניות כשהיא מגיעה למהירות של יותר מ-240 קמ”ש.

את כל אלו משיגה קורבט ZR1X באמצעות תוספת של מנוע חשמלי בהספק 186 כ”ס המניע את הגלגלים הקדמיים, שהופכים אותה גם לקורבט השניה אי פעם שיש לה הנעה כפולה. הראשונה היא קורבט E-Ray ההיברידית שהוצגה לפני כשנתיים. למעשה אפשר להתייחס אל הקורבט ZR1X כאל קורבט ZR1 שקיבלה את טכנולוגיית ההנעה ההיברידית של הקורבט E-Ray.


זה אומר שהמערכת כוללת סוללת 1.9 קוט”ש בטעינה עצמית (ללא אפשרות להתחבר לשקע חיצוני) שמניעה את הגלגלים הקדמיים כתגבור בנפרד מהגלגלים הקדמיים, וכך גם יוצרת מערכת הנעה כפולה עם חלוקת כוח משתנה לשיפור האחיזה. המנוע החשמלי מסוגל להניע את הגלגלים הקדמיים עד למהירות של 250 קמ”ש.

בנוסף למצב התגבור הקבוע ישנן שלוש תוכניות נהיגה שונות הקובעות את מידת המעורבות של המנוע החשמלי: אספקת כוח מיידית לעקיפה בלחיצת כפתור, מצב סיבולת הדואג לשמור על כוח זמין בסוללה גם בנהיגה אינטנסיבית ארוכה ומצב אופטימלי לאספקת כוח מלאה וקבוע כדי להשיג זמני הקפה מהירים. בקורבט E-Ray ישנה גם אפשרות ל”מצב חמקן” המאפשר נסיעה באמצעות המנוע החשמלי לטווחים קצרים, אך לא ברור כרגע אם היא קיימת גם ב-ZR1X.

לצד מערכת ההנעה ההיברידית קיבלה שברולט קורבט ZR1X עוד מספר שדרוגים משלימים לתגבור היכולת. מערכת המתלים כוללת בולמים אדפטיביים מגנטים בכיול ייעודי, מערכת הבלימה כוללת כסטנדרט את חבילת J59 (אופציה ב-ZR1) המשלבת קאליפרים מתוצרת אלקון עם 10 בוכנות מלפנים ו-6 בוכנות מאחור עם דיסקים קרמיים בקוטר 420 מ”מ מלפנים ומאחור והחישוקים הייחודים של הדגם עוטים צמיגי מישליין פילוט ספורט 4S. אם זה לא מספיק, ניתן לקבל כאופציה חבילת ביצועים עם קפיצים קשיחים יותר, צמיגי סמי סליקס וחבילה אווירודינמית הכוללת ספויילרים וכונסי אוויר מוגדלים, חצאיות ועזרים אווירודינמיים העשויים מסיבי פחמן ומגדילים את כוח ההצמדה בכ-550 ק”ג במהירות גבוהות.

הייצור של שברולט קורבט ZR1X יחל בשבועות הקרובים במרכב רגיל או קונברטיבל עם גג פריק במפעל ג’נרל מוטורס בקנטקי לקראת תחילת השיווק של המפלצת ההיברידית בארה”ב לקראת הסתיו הקרוב.

קורבט ZR1X קורבט היברידית שברולט שברולט קורבט שברולט קורבט ZR1X
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

זה שיר פרידה: המכוניות שעזבו אותנו ב-2025

זה שיר פרידה: המכוניות שעזבו אותנו ב-2025

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד