הרבה מאוד שנים חיכה השוק המקומי למכונית השרירים הזו. ובאמת בתרבות המוטורית הישראלית הנוכחית, בה המגוון אדיר והרשות נתונה, היה חסר קצת צבע אמרקאי בין כל המכוניות שמיועדות למי שנכנס לאוטו בשביל לנהוג ולא בשביל להגיע.
באירוע רשמי שנערך היום, חשפה יבואנית שברולט המקומית, את היצע הדגמים המתחדש של שברולט (עם לא מעט הפתעות) והצהירה באופן חד משמעי, הקאמרו הגיעה סוף-סוף והיא כאן בשביל להישאר ולהוביל את תדמית המותג.

אז מה מגיע לארץ?
לארץ מגיעה, כרגע, רק גרסה אחת, עם מנוע V6 (לצערנו בלי גרסת V8 ולשמחתנו בלי גרסת 4 ציל’) המשודך לתיבה אוט’ והמון אבזור. אם זה התנעה מרחוק, בחירת גוון תאורת פנים, רמקולים של BOSE או מושבים מחוממים, מאווררים וחשמליים – אבזור לא חסר כאן. למעשה התוספת היחידה המוצעת בתשלום היא חישוקים בקוטר 20 אינץ’. המחיר נקבע על 330,000 שקלים.
קאמרו דור שישי – מה שצריך לדעת
על הנייר לא חסר כאן כוח. 3.6 ליטרים, הזרקה ישירה ותזמון שסתומים משתנה. המנוע הזה נותן 335 כ”ס ב-6,800 סל”ד ו-39.1 קג”מ ב-5300 סל”ד. כל זה עובר דרך תיבה בעלת שמונה יחסי העברה אל הגלגלים האחוריים. הקאמרו מאיצה מ-0 ל-60 מל”ש ב-5.1 שניות ולרבע מייל היא תגיע תוך 13.5 שניות.

אחד הדברים שהטרידו את שברולט בקאמרו החדשה הוא נושא קשיחות הגוף ומשקלו. לטענתם התנגדות הגוף לפיתול עלתה בכמעט 30 אחוזים והמשקל הכולל ירד ב-90 ק”ג בהשוואה לדור הקודם.

אפשר לציין את מתלי המקפרסון העשויים אלומיניום מלפנים ואת המחברים המחוררים של מתלה הרב זרועות מאחור – כל אלה מיועדים לחיסכון האמור במשקל (רק במתלים חסכו שברולט 12 ק”ג).

למרות השימוש ב’פלטפורמה אלפא’ (כמו בקאדילק ATS), שברולט מציינים שיותר מ-70 אחוז מהרכיבים בקאמרו בלעדיים לדגם ולא נמצאים בשום רכב אחר ש-GM מייצרת.

בשורה התחתונה, זו נראית כמו מכונית עם הרבה יכולת על הכביש. יש לה גם המון יכולת כשהיא עומדת בחניה – קשה מאוד להישאר אדיש אל המראה הזה. גם בתא הנוסעים עושה רושם שהקאמרו קפצה מדרגה. איך זה מרגיש? איך זה מתנהג? האם הירידה במשקל (והצמצום במימדים) מביאים עימם בשורה? את כל אלו נבדוק במבחן דרכים על כבישי ארצנו בקרוב.