אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
רוסי ירכב בסופרבייק?
ראשי » דו-גלגלי » רוסי ירכב בסופרבייק?

רוסי ירכב בסופרבייק?

מנכ"ל ימאהה אירופה רוצה לראות את רוסי משתתף במירוץ הסיבולת "8 השעות של סוזוקה" על גבי ימאהה R1.

אריאל אלסיבוני 10/08/2016

רוכב האופנועים הפופולארי בכל הזמנים, ולנטינו רוסי – רכב בעבר במירוץ הסיבולת היוקרתי כבן קבוצתו של קולין אדוארדס. פעמיים השתתף הצמד במירוץ. בפעם הראשונה בשנת 2000, הסתיים המירוץ בהתרסקות של רוסי.

בפעם השניה, הצליח צמד הסופרסטארים של הונדה (רוסי אלוף עולם MOTOGP באותה שנה, קולין אדוארדס אלוף הסופרבייק העולמי 2000, 2002) לזכות בניצחון על גבי ההונדה VTR-SP1. אדוארדס נזכר שבהחלפת האופנועים האחרונה, כשרוסי ירד מהאופנוע – הוא שלח אליו מבט שואמר: “אל תעשה שטויות ובוא ננצח היום כדי שלא נצטרך לחזור לכאן שוב”. לדברי אדוארדס, רוסי חרד מהמחשבה שיצטרך לחזור על אתגר מירוץ הסיבולת במסגרת פעילות יח”צ שיווקית אליה מחוייב כל רוכב מפעל.

 


רוסי אכן לא חזר למירוץ הסיבולת של סוזוקה מאז. בהמשך אף עזב את הונדה בטענה שחוייב על ידם ליותר מדי פעילות יח”צ כרוכב מפעל. לדבריו, מגע הקסם שלו באופנוע הביא לאליפויות העולם. לדברי הונדה- הוא צריך היה לומר תודה שנתנו לו לרכב על האופנוע שלהם. כידוע, רוסי עבר לימאהה ולקח איתו את מגע הקסם ואת אליפויות העולם. אבל עכשיו צותת מנכ”ל ימאהה אירופה, אריק דה-סינס, כמי שרוצה לראות את רוסי משתתף שוב במירוץ ה-8 שעות.

מירוץ הסיבולת 8 השעות של סוזוקה התקיים לראשונה בשנת 1978 כמירוץ אופנועי פרוטוטייפ (יותר דומים לאופנועי MOTOGP מאשר לאופנועי סופרבייק מבוססי אופנועי ספורט חוקיים לכביש). מעשית היתה זו זירה מקומית בה יכלו ארבעת יצרני האופנועים היפנים להראות מי יותר חזק, אך לא ייצרו לשם כך אופנוע חדש אלא השתמשו בפלטפורמת אופנוע הספורט שלהם. מה גם שהצלחה במירוץ מעידה על שילוב של ביצועים ואמינות, ובבוודאי לא מזיקה באולמות המכירה.

suzuka1

 

בהמשך צורף האירוע לאליפות האנדורנס העולמית של ה-FIM. המסלול עצמו הוא בבעלות של הונדה ומשמש מסלול המבחן העיקרי לאופנועי המירוץ של היצרן. לכן קל להבין מדוע הונדה מצליחים כל כך באירוע היוקרתי ומנצחים בו 27 ניצחונות מתוך 39 המירוצים שנערכו.

לכבוד האירוע היוקרתי מגייסים היצרנים את חוד החנית של רוכבי המירוץ שברשותם. שמות כמו רייני, גרדנר, דוהאן, לאוסון, קאטו, קיונארי, האגא, ריאה ועוד מעטרים את רשימת הרוכבים המאד מכובדת שהשתתפה לאורך השנים במירוץ.

בשנתיים האחרונות ניצחה במירוץ קבוצת ימאהה (השנה עם הרוכבים: אלכס לואס, פול אספרגרו, קצויוקי נאקאסוגה). האם ב- 2017 נראה שוב את רוסי רוכב על סופרבייק בסוזוקה? קשה לנו להאמין. כבר למעלה מעשור לא השתתף רוכב מפעל של MOTOGP במירוץ, ויש לי הרגשה שרוסי לא יהיה זה שיסמן את חזרתם למירוץ המפורסם.

עוד כתבות של אלון על עולם ה-MOTOGP? כנסו ל-https://gpblog.co.il

ולנטינו רוסי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד