רוכב האופנועים הפופולארי בכל הזמנים, ולנטינו רוסי – רכב בעבר במירוץ הסיבולת היוקרתי כבן קבוצתו של קולין אדוארדס. פעמיים השתתף הצמד במירוץ. בפעם הראשונה בשנת 2000, הסתיים המירוץ בהתרסקות של רוסי.
בפעם השניה, הצליח צמד הסופרסטארים של הונדה (רוסי אלוף עולם MOTOGP באותה שנה, קולין אדוארדס אלוף הסופרבייק העולמי 2000, 2002) לזכות בניצחון על גבי ההונדה VTR-SP1. אדוארדס נזכר שבהחלפת האופנועים האחרונה, כשרוסי ירד מהאופנוע – הוא שלח אליו מבט שואמר: “אל תעשה שטויות ובוא ננצח היום כדי שלא נצטרך לחזור לכאן שוב”. לדברי אדוארדס, רוסי חרד מהמחשבה שיצטרך לחזור על אתגר מירוץ הסיבולת במסגרת פעילות יח”צ שיווקית אליה מחוייב כל רוכב מפעל.
רוסי אכן לא חזר למירוץ הסיבולת של סוזוקה מאז. בהמשך אף עזב את הונדה בטענה שחוייב על ידם ליותר מדי פעילות יח”צ כרוכב מפעל. לדבריו, מגע הקסם שלו באופנוע הביא לאליפויות העולם. לדברי הונדה- הוא צריך היה לומר תודה שנתנו לו לרכב על האופנוע שלהם. כידוע, רוסי עבר לימאהה ולקח איתו את מגע הקסם ואת אליפויות העולם. אבל עכשיו צותת מנכ”ל ימאהה אירופה, אריק דה-סינס, כמי שרוצה לראות את רוסי משתתף שוב במירוץ ה-8 שעות.
מירוץ הסיבולת 8 השעות של סוזוקה התקיים לראשונה בשנת 1978 כמירוץ אופנועי פרוטוטייפ (יותר דומים לאופנועי MOTOGP מאשר לאופנועי סופרבייק מבוססי אופנועי ספורט חוקיים לכביש). מעשית היתה זו זירה מקומית בה יכלו ארבעת יצרני האופנועים היפנים להראות מי יותר חזק, אך לא ייצרו לשם כך אופנוע חדש אלא השתמשו בפלטפורמת אופנוע הספורט שלהם. מה גם שהצלחה במירוץ מעידה על שילוב של ביצועים ואמינות, ובבוודאי לא מזיקה באולמות המכירה.
בהמשך צורף האירוע לאליפות האנדורנס העולמית של ה-FIM. המסלול עצמו הוא בבעלות של הונדה ומשמש מסלול המבחן העיקרי לאופנועי המירוץ של היצרן. לכן קל להבין מדוע הונדה מצליחים כל כך באירוע היוקרתי ומנצחים בו 27 ניצחונות מתוך 39 המירוצים שנערכו.
לכבוד האירוע היוקרתי מגייסים היצרנים את חוד החנית של רוכבי המירוץ שברשותם. שמות כמו רייני, גרדנר, דוהאן, לאוסון, קאטו, קיונארי, האגא, ריאה ועוד מעטרים את רשימת הרוכבים המאד מכובדת שהשתתפה לאורך השנים במירוץ.
בשנתיים האחרונות ניצחה במירוץ קבוצת ימאהה (השנה עם הרוכבים: אלכס לואס, פול אספרגרו, קצויוקי נאקאסוגה). האם ב- 2017 נראה שוב את רוסי רוכב על סופרבייק בסוזוקה? קשה לנו להאמין. כבר למעלה מעשור לא השתתף רוכב מפעל של MOTOGP במירוץ, ויש לי הרגשה שרוסי לא יהיה זה שיסמן את חזרתם למירוץ המפורסם.
עוד כתבות של אלון על עולם ה-MOTOGP? כנסו ל-https://gpblog.co.il