אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ראשונה בעידן חדש: אלפא רומיאו מילאנו נחשפת
ראשי » חדשות » ראשונה בעידן חדש: אלפא רומיאו מילאנו נחשפת
אלפא רומיאו מילאנו

ראשונה בעידן חדש: אלפא רומיאו מילאנו נחשפת

אלפא רומיאו חושפת את המכונית הראשונה שלה שפותחה תחת סטלנטיס. לאכזבת האלפיסטים, מתחת לעיצוב המושקע מדובר בקרוסאובר עם אופציה להנעה חשמלית שבכלל לא ייוצר באיטליה

אופיר דואק 11/04/2024 צלם: יצרן

אלפא רומיאו מנסה להמציא את עצמה מחדש כדי לשרוד עד סוף העשור, ואמש היא חשפה את אחת המכוניות החשובות שלה בשנים האחרונות: מילאנו. אלפיסטים בוודאי זוכרים שהשם מילאנו שימש את אלפא רומיאו בסוף שנות ה-80 עבור דגמי ה-75 שיועדו לשוק האמריקאי וצוידו במנועי V6 בנפחי 2.5 ו-3.0 ליטר. בגלגול הנוכחי השם מילאנו מוצמד לקרוסאובר עירוני הממוקם מתחת לטונאלה, שיציע גם יחידות הנעה חשמליות.

קרוסאובר קטן וחשמלי הוא כנראה הדבר האחרון שמעריצי אלפא רומיאו מייחלים לו, בטח אחרי ה-33 סטראדלה המדהימה שנחשפה בשנה שעברה, אבל זה לא שיש לאלפא רומיאו ברירה. עם היצע דגמים דל ומתיישן ורמת מכירות נמוכה המילאנו אמורה להיות הדגם החשוב של אלפא רומיאו בשנים הקרובות עד להופעת הג’וליה והסטלביו החדשים, כשהיא אמורה למשוך קהל צעיר למותג ולהזרים לו מזומנים הכרחיים. למעשה במידה רבה המילאנו היא יורשת למיטו שמילאה בדיוק את אותו תפקיד, וכחלק ממסורת של קבלת החלטות תמוהה לא זכתה למחליפה.

כדי להפוך את המילאנו לראויה לסמל הנחש והצלב השתמשו מעצבי אלפא רומיאו בכל גימיק עיצובי אפשרי, כשהם לא מהססים לשלוף את קלפי הנוסטלגיה. החזית כוללת יחידות שבכה משולשת המודגשת לפנים אותה ניתן לקבל במראה משורג עם הכיתוב alfa Romeo בפונט שאפיין את החברה בשנות ה-30, או עם פתחים בצורת הסמל והצלב המשולבים בתוכה. השבכה ממשיכה תפיחה על גבי מכסה המנוע, הכנפיים מלפנים ומאחור קיבלו קימורים מעוגלים, ידיות הדלתות האחוריות מסוות בקורה האחרות (קריצה ל-147 וה-156). לפחות בפרופיל זנב המכונית ושילוב יחידות התאורה המשולבות בקצהו יזכירו במידת מה לאלפיסטים זקנים כמונות את ה-ג’וליה TZ ודגמי הזגאטו הקלאסיים.


המילאנו בהחלט מצליחה להיראות שונה, בטח בהשוואה לאחיותיה לפלטפורמה, אבל ריבוי האזכורים מראה שאין לה אופי עיצובי משלה וזה בולט לצד פריטים כמו יחידות תאורה ראשיות מצועצעות שלא משלבות במראה הכללי. תא הנוסעים ממשיך להציג אלמנטים מוכרים, עם לוח מכוונים שקוע בתוך “המנהרות” המוכרות, פתחי מיזוג עגולים, מושבים ספורטיביים עם שילוב אלקנטרה במרכזם ולא מעט אזכורים לסמל של אלפא רומיאו שמנסים לחפות על יותר מידי מתגים גנריים שמוכרים מדגמי פיג’ו וסיטרואן.

אם בעיצוב ניסו לפחות באלפא רומיאו להפגין מקוריות, מתחתיו האפשרויות של מהנדסי אלפא היו מוגבלות למדי. ניתן היה לקוות לסוג של נס שבו תזכה אלפא רומיאו מילאנו ליחידות הנעה הראויות לסמל שמוטבע עליה בכל פינה, אלא שהמילאנו מתבססת על אותה פלטפורמת  CMP2 המשמשת את מגוון הדגמים הקטנים של קבוצת סטלנטיס, בהם פיאט 600, ג’יפ אוונג’ר, לנצ’יה אפסילון החדשה ופיג’ו 2008. המשמעות היא שהמילאנו תוצע בגרסה חשמלית עם אותו שילוב מוכר של מנוע בהספק של 156 כ”ס וסוללת 54 קוט”ש שאמורה לספק טווח של 410 ק”מ.

כדי להדגיש את הפן הספורטיבי של אלפא תוצע גם גרסת “אלקטריקה ולוצ’ה” עם מנוע חשמלי משודרג בהספק של 240 כ”ס, כפי שאמור להיות מוצע גם באבארט 600 ובאפסילון HF העתידית, אך עם סוללה בעלת קיבולת זהה לזו של הדגם הבסיסי טווח הנסיעה אמור להיות מוגבל למדי. עם זאת בגזרת השלדה והמכלולים ישנם לא מעט שדרוגים שנועדו להפוך את הולוצ’ה למכונית מהנה ולפצות על היעדר מנוע אמיתי. השינויים כוללים כיול מתלים ספורטיבי, מוטות מייצבים מעובים, מרכב מונמך ב-2.5 ס”מ, בלמים קדמיים בקוטר 380 מ”מ עם קאליפרים בעלי 4 בוכנות, דיפרנציאל טורסן מוגבל החלקה ולקינוח גם חישוקי 20 אינץ’ עם צמיגים ספורטיביים.

מי שבכל זאת ירצה לקבל את אלפא רומיאו מילאנו עם מנוע בנזין יכול לבחור בגרסה בעלת מנוע 1.2 ליטר בעל 136 כ”ס ותגבור היבירידי קל המשודך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שישה יחסי העברה. הגרסה ההיברידית תוצע גם עם אופציה להנעה כפולה, המכונה לפי המסורת Q4, בה מצטרף מנוע חשמלי בהספק של 28 כ”ס המניע את הגלגלים האחוריים בעת הצורך (בדומה לגרסת ההנעה הכפולה של ג’יפ אוונג’ר שנחשפה לאחרונה). טכנולוגיה עדכנית, אבל זה לא מספיק בשביל להפוך את המילאנו לביצועיסטית נחשקת.

בהתחשב בפלטפורמה ובאילוצים אלפא רומיאו מילאנו מנסה להביא סוג של ייחודיות שמבדיל אותה מאחיותיה לפחות כרגע בעיקר בעיצוב.ניתן בהחלט לסלוח על כך, אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שהניסיון להדגיש את השורשים האיטלקיים לא מסתיר את העובדה שהמילאנו תיוצר בכלל בפולין.

אלפא רומיאו ג'וניוראלפא רומיאו ג'וניורPreview
Alfa Romeo Milano03Alfa Romeo Milano03
קרוסאוברים מחושמלים בתחפושת כבר לא יספיקו לאלפא
Preview
Alfa Romeo Milano07Alfa Romeo Milano07Preview
Alfa Romeo Milano08Alfa Romeo Milano08Preview
Alfa Romeo Milano10Alfa Romeo Milano10Preview
Alfa Romeo Milano05Alfa Romeo Milano05Preview
Alfa Romeo Milano02Alfa Romeo Milano02Preview
Alfa Romeo Milano18Alfa Romeo Milano18Preview
Alfa Romeo Milano06Alfa Romeo Milano06Preview
Alfa Romeo Milano17Alfa Romeo Milano17Preview
Alfa Romeo Milano04Alfa Romeo Milano04Preview
Alfa Romeo Milano01Alfa Romeo Milano01Preview
Alfa Romeo Milano09Alfa Romeo Milano09Preview
Alfa Romeo Milano12Alfa Romeo Milano12Preview
Alfa Romeo Milano13Alfa Romeo Milano13Preview
Alfa Romeo Milano14Alfa Romeo Milano14Preview
אלפא רומיאו מילאנואלפא רומיאו מילאנוPreview
Alfa Romeo Milano16Alfa Romeo Milano16Preview
Alfa Romeo Milano19Alfa Romeo Milano19Preview

אלפא אלפא מילאנו אלפא רומיאו אלפא רומיאו מילאנו מילאנו ולוצ'ה קרוסאובר חשמלי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד