ק.ט.מ דיוק 200 ארוך טווח – המספרים:
כמה ק”מ עברנו החודש: 1,236 ק”מ
כמה ק”מ סה”כ: 2,040 ק”מ
צריכת דלק חודשית ממוצעת: 22.2 ק”מ/ל’
הפתעות: מגיע למנתק מהר בהילוך שישי – מסתתרת כאן עוד מהירות
כמה הוא עלה החודש: 560 שקלים (טיפול סיום הרצה)
הוצאות מאז שהגיע אלינו: 560 שקלים
האדם מתכנן תוכניות ואלוהים, הוא בד”כ צוחק. היו לי כל כך הרבה תוכניות לחודש הזה עם הדיוק הקטן, אבל החגים החיים ומה שבינהם גרמו לכל אחת מהן להישאר במגירה.
אבל הי, לפחות סיימנו את ההרצה. כשהמספר 1,000 סוף סוף הבליח על לוח המחוונים טסתי לאופרוד והפקדתי את ק.ט.מ דיוק 200 בידיו של עופר תימור. זה היה מפגש קצת משעשע, מאז הפעם האחרונה שהגעתי עם ק.ט.מ חדש לטיפול הרצה אצל עופר, עברו כבר 20 שנה. אז זה היה 400SC חדש שרכשתי כשהייתי חייל. העלנו קצת זכרונות ולא הרבה זמן אח”כ – האופנוע היה מוכן.
טיפול ההרצה כולל החלפת שמן, פילטר שמן ומעבר וחיזוק על כל הברגים שבאופנוע. עלותו לצרכן 560 שקלים ומהרגע הזה ניתן האות – הדיוק הקטן מורשה לטפס מעל 7,000 סל”ד. ההרצה נגמרה. תודה לאל.
הדיווח הראשון: ק.ט.מ דיוק 200 (ארוך טווח): ברוך הבא…
החיים מעל 7,000 סל”ד
אפשר להגיד הרבה דברים על המנוע הקטן של הדיוק הזה. הוא לא תמיד עגול או חלק, הסאונד שלו נוכח למדי, ועם 25 כ”ס הוא לא יפיל רוכב מנוסה מהכיסא. אבל, הוא טס במעלה הסל”ד וכשאתה שם אותו מעל 7,000 סל”ד ומנצל את יחסי ההעברה הקצרים הוא מרגיש חי, הוא מגיב, הוא מרגיש כמו שצריך להרגיש אופנוע של ק.ט.מ.
אין כאן איזו מכת כוח שמאיימת על האחיזה או על יחסי הגלגל הקדמי עם האספלט, זהו פשוט המקום בו הוא מייצר את עיקר כוחו. יחסי העברה הקצרים מעדיפים באופן ברור תאוצות טובות על מהירות סופית גבוהה. על המנתק בהילוך שישי אפשר לראות את המספרים על הצג מתווכחים בין 135 ל-136 קמ”ש בזמן שמחט הסל”ד נוגחת בתקרה אותה מרשה המנתק.
לדעתי גלגל שניים קטן יותר מאחור יפגע מעט בתאוצות, אבל ישחרר בלי ספק, עוד כמה קמ”שים שמסתתרים כאן. גם בלי שינויים, הק.ט.מ הקטן מזיז את עצמו בצורה נחושה מאוד עד המהירות האמורה ומיגון הרוח עושה בזמן הזה עבודה טובה.
זה רק נראה צפוף
עכשיו, כשהנחיות ההרצה נותרו מהצד השני של ה-1,000 ק”מ, נחשף פרצופו האמיתי של ק.ט.מ דיוק 200 בתנועה עירונית. סוף סוף אפשר לצאת ראשון מהרמזור… תנוחת הרכיבה מושלמת – גם לאדם במידות מופרכות כשלי. הברכיים מכופפות מעט לאחור והגוף נוטה מעט לפנים אל הכידון השטוח והרחב. תנוחה של סטריטפייטר. הוא נראה קטן הק.ט.מ הזה, למרות שהעוברים והשבים ברחוב לא מאמינים שהוא “רק מאתיים?!”, אבל כשאני יושב עליו יש מקום ונוח לי.
עכשיו אם מחברים תנוחת רכיבה שולטת כזו למימדים הקטנים יחסית מקבלים אופנוע שמחסל כל קטנוע בתנועה עירונית צפופה. למרות הכידון הרחב, למרות המראות ומגיני הידיים – אפשר להשתחל עם הכלי הזה במקומות צרים להפליא ולהנות גם מזווית צידוד טובה.
הנוחות בעיר טובה, המיתלים מכויילים על הצד הקשוח קצת, אבל סופגים את רוב מה שיש לאספלט העירוני לזרוק לעברם. רק עומסים כבדים מאוד, או מהמורות קשות מאוד יכניעו את המתלה האחורי.
ואם נגענו בהשוואה לקטנוע, הק.ט.מ הקטן מצויד בחרב תחתונה שגרמה לי לחשוש מטיפוס וירידות מדרכות איתו. אבל לאחר חודשיים של ניסוי וטעיה הגעתי למסקנה שהמגבלה היא פסיכולוגית – אין שום בעיה לעלות ולרדת מדרכות עירוניות סטנדרטיות איתו, להבדיל מקטנוע ממוצע.
מעשים לא-סוציאלים
לא נעים לי להודות בזה ככה, שחור על גבי לבן. אבל הדיוק הקטן מצליח להוציא ממני התנהגות בלתי סוציאלית בעליל. התגובות המהירות, תנוחת הרכיבה, המכלולים שנותנים לך גב, כל אלו גורמים לי לעשות איתו שטויות בכל רגע, בכל רכיבה.
אני מאשים גם את רוק בגורוס בסיפור הזה. מאז שנפגשתי עם הסטאנטר החביב (ולקחתי לו סיבוב על האופנוע) רציתי לראות מה אפשר להוציא מדיוק 200 סטנדרטי. והקטום הקטן לגמרי בקטע, הוא כל-כך לא מאיים וכל-כך משתף פעולה. לא משנה אם אלו ווילי’ז או סטופי’ז או החלקות על ההילוכים והבלמים לתוך פניה – הוא לא מתרגש מכלום ורק רוצה עוד.
מי שמתרגש, ומתנשף זה אני. אני רוכב כבר די הרבה שנים על כלים גדולים וחזקים, כאלו שלהרים איתם ווילי נניח, לא מצריך יותר מסיבוב של יד ימין או ליטוף קל על הקלאץ’. עם ה-200 צריך יותר מזה, צריך דיוק, צריך שיווי משקל, צריך כושר וריכוז. לצערי אין לי את אף אחד מהדברים האלו – אז אני מתאמץ…
רוק בגורוס: איך להפוך לרוכב סטאנטס בארבעה צעדים (לא פשוטים)
מהרגע שנגמרה ההרצה ועד לזמן כתיבת שורות אלו, הק.ט.מ הזה מבלה כל שניה או עם מצערת פתוחה עד הסוף, או עם בלמים עד הסוף, החלקות לפניה, העברות הילוכים ללא שימוש במצמד ועוד שימושים שאמורים להתיש אופנוע – סה”כ 2,401 ק”מ על השעון והוא לא השתנק, לא התלבט ולא פספס פעימה. צריכת הדלק, שעמדה על 36 ק”מ/ל’ בתקופת ההרצה הנינוחה, עומדת כעת על 22.2 ק”מ\ל’ בממוצע, משקפת היטב את העומס בו חי האופנוע הזה. וכרגע הוא עומד בו בגבורה.
איירון באט
בינתיים הדיוק הקטן עושה את העבודה ומתגלה ככלי יעיל מאוד לשימוש יום יומי. והוא עדיין חדש, לגמרי. אתם מוזמנים לעקוב אחר המעללים שלו כאן וגם בעמוד הפייסבוק שלנו לשם יתחילו לעלות כעת חוויות מהחיים שם ק.ט.מ דיוק 200 – רמז לאחד הפרויקטים הקרובים נמצא בכותרת…