כשהושקה מתיחת הפנים של קיה ספורטאז’ בישראל לפני אי אילו חודשים, היצע המנועים נראה מוגבל משהו. מנוע ה-2.0 ל’ החביב והמוכר ולצידו דיזל עדכני – לא בדיוק האופציה האהובה על הקהל הישראלי. כעת מקבל קיה ספורטאז’ גרסת מנוע עדכנית ומתאימה יותר.
את המנוע, הגרסה החזקה של מנועי ה-“גאמא”, הזה אנחנו מכירים מעוד דגמים בקונצרן יונדאי. מדובר בבלוק בעל ארבעה הציל’, שמוציא מ-1.6 ל’ 177 כ”ס בעזרת מגדש טורבו. גם נתון המומנט נאה עם 27 קג”מ שזמינים כבר מ-1,500 סל”ד. התיבה שמעבירה את הכוח הזה לגלגלים הקדמיים היא ה-DCT של הקונצרן: רובוטית עם מצמד כפול ו-7 יחסי-העברה.
נתונים רשמיים נוספים, כמו משקל וביצועים, לא קיימים. לפי היבואן הגרסה הזו נכנסת לייצור ממש עכשיו כשמשלוח ראשון אמור להגיע במהלך החודש. באתר היצרן הרשמי לא מופיעים נתונים לגרסה זו. בארץ מדברים על נתונים משוערים: 1,577 ק”ג ו-201 קמ”ש.
לפי נתוני היצרן 1,577 ק”ג הוא משקלה גרסת ההנעה הכפולה עם מנוע הדיזל. לנו נראה הגיוני יותר שהטורבו הנעה קדמית יעמוד כמו הגרסה הידנית (על 1,415 ק”ג) בצירוף המשקל של תיבת ה-DCT (בערך 33 ק”ג) – בערך 1,488 ק”ג. גם נתוני הביצועים אמורים להיות טובים יותר מזו של גרסת ההנעה הכפולה (הכבדה יותר ולמרות המשיכה העדיפה), אז אפשר לצפות ליותר מ-201 קמ”ש ופחות מ-9.1 שניות בזינוק ל-100 קמ”ש.