אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
קטנה חמה וחשמלית? אלפין A290 נחשפת
ראשי » חדשות » קטנה חמה וחשמלית? אלפין A290 נחשפת
אלפין A290

קטנה חמה וחשמלית? אלפין A290 נחשפת

אלפין מציגה את המכונית הראשונה שלה בעידן החשמלי שהיא גרסה מחוזקת וחמה על בסיס רנו 5 E-TECH עם 220 כ"ס

אופיר דואק 13/06/2024 צלם: יצרן

אחרי שכמעט נכחדו לחלוטין בשנים האחרונות, מכוניות קטנות חמות עושות מיני קאמבק בשנתיים האחרונות עם המעבר להנעה חשמלית. נכון לעתה הקטגוריה המצומצמת כוללת את אבארט 500e ומיני קופר SE החדשה, אך בקרוב צפויות להצטרף אליה גם אבארט 600e יחד עם האחות התאומה לנצי’ה אפסילון HF. גם לצרפתים, מי שהיו אחראים לכמה דורות מיתולוגים של קטנות חמות יש מה להגיד בנידון, והתשובה שלהם מגיעה כעת בדמות אלפין A290 שנחשפה כעת רשמית.

אלפין כבר הכריזה בעבר כי תהפוך תוך מספר שנים למותג חשמלי מלא, כאשר לפני קצת יותר משנה הציגה את אבהטיפוס של ה-A290. בסופו של דבר, כפי שנרמז אז, מדובר בגרסה חמה לרנו 5 E-TECH שנחשפה לפני מספר חדשים בתערוכת ג’נבה, או אם תרצו יורשת רוחנית לרנו 5 GT טורבו שהייתה מהקטנות החמות הבולטות של שנות ה-80.

אי לכך עיצובה של אלפין A290 הוא של רנו 5 על סטרואידים, עם שלל כונסי אוויר מוגדלים, פגושים אגרסיביים, תוספת של פנסי ערפל מסוגננים וניפוחים קלים לכנפיים עם בתי גלגלים וחצאיות מושחרות. התוספות הללו תרמו תוספת של 7 ס”מ לאורך (399 ס”מ) ו-5 ס”מ לרוחב (182 ס”מ) ביחס לרנו 5 החשמלית הסטנדרטית. באופן מפתיע, האלפין דווקא גבוהה ב-2 ס”מ מהמקור (בין היתר בזכות חישוקי 19 אינץ’ מוגזמים סטנדרטיים) ובסיס הגלגלים התקצר בס”מ ל-253 ס”מ. בתא הנוסעים ישנה התפאורה ההכרחית בדמות גלגל הגה ספורטיבי קטום, דוושות אלומיניום ומושבים ספורטיביים עם תמיכות צד בולטות וריפוד מסוגנן דמוי עור.


אלא שמה שצריך להצדיק את סמל אלפין הם הביצועים. הפנטזיה לתצורת הנעה ומנוע אחוריים (מרכזי ליתר דיוק) כמו ברנו 5 טורבו 2 האייקונית, כפי שתורם לכך גם השקע המפוסל בדופן הדלתות בסגנון כונסי האוויר הצדדים, לא התממשה. התבססות על פלטפורמת Ampr Small מכתיבה ל-A290 תצורה של מנוע והנעה קדמית. לרנו 5 החשמלית מנועים בהספק של עד 147 כ”ס, ואילו אלפין תציע את ה-A290 בשתי תצורות הנעה.

לגרסת ה-GT הסטנדרטית מנוע בהספק של 180 כ”ס, כאשר מעליה תוצענה גרסאות GT פרפורמנס ו-GTS להן מנוע המספק 220 כ”ס ו-30.6 קג”מ. לא נשמע הרבה המונחים של מכוניות חשמליות, אבל את המשוואה מאזן משקל נמוך יחסית של 1,479 ק”ג. כ-200 ק”ג משמעותיים יותר מסופרמיני מאובזרת במידות דומות, אבל הרבה פחות מרוב החשמליות הממוצעות המגרדות על המאזנים את גבול ה-2 טון. התוצאה בגרסה החזקה היא זינוק ל-100 קמ”ש ב-6.4 שניות. שוב, לא נתון שכבר לא עוצר נשימה בימנו, אך עדין מרשים עבור קטנה חמה. מתג Overtake מאחורי גלגל ההגה יאפשר להעניק בוסט נוסף לפרק זמן של 10 שניות לקרב רמזורים או נסיון עקיפה.

גם מכלולי השלדה זכו לשדרוג עם מתלים בכיול מחודש ומוטות מייצבים מעובים מלפנים ומאחור. להתנהגות אמורה לתרום חלוקת משקל של 57:43 לטובת הציר הקדמי, מערכת הבלימה משלבת קאליפרים מונובלוק בעלי 4 בוכנות מתוצרת ברמבו מלפנים, ישנם ארבעה מצבי נהיגה לבחירה  ותצוגת מידע וטלמטריה בזמן אמת על גבי מסך המולטימדיה בשילוב עם מצלמת דרך מקליטה. עם זאת, את עיקר גאוותם שמים באלפין על מערכת המדמה צלילי מנוע “אלטרנטיביים” לפי הגדרתם הבוקעים מהרמקולים של מערכת השמע בהתאם לצורת הנהיגה.

ומה לגבי הטווח? נקודה כאובה במכוניות חשמליות עם יומרה ספורטיבית. אלפין A290 תוצע עם הסוללה הגדולה של רנו 5 החשמלית שהיא בעלת קיבולת של 52 קוט”ש. זה אמור להספיק לה על פי ההצהרה הרשמית לטווח של עד 380 ק”מ שהם הפועל הרבה פחות מכך אם תרצו לממש את פוטנציאל הביצועים. תמיכה בטעינה מהירה (כבר לא כל כך בימנו) בקצב של 100 קילוואט תאפשר לטעון עד 80% מהסוללה בתוך חצי שעה, או תוספת של 150 ק”מ של טווח ברבע שעה בלבד.

Alpine A290 GTS 04Alpine A290 GTS 04Preview
Alpine A290 GTS 06Alpine A290 GTS 06Preview
Alpine A290 GTS 02Alpine A290 GTS 02Preview
Alpine A290 GTS 03Alpine A290 GTS 03Preview
Alpine A290 GTS 05Alpine A290 GTS 05Preview
Alpine A290 GTS 01Alpine A290 GTS 01Preview
Alpine A290 GTS 07Alpine A290 GTS 07Preview
Alpine A290 GTS 08Alpine A290 GTS 08Preview
Alpine A290 GTS 09Alpine A290 GTS 09Preview
Alpine A290 GTS 10Alpine A290 GTS 10Preview
Alpine A290 GTS 11Alpine A290 GTS 11Preview
אלפין A290אלפין A290Preview
Alpine A290 GTS 13Alpine A290 GTS 13Preview
Alpine A290 GTS 14Alpine A290 GTS 14Preview
Alpine A290 GTS 15Alpine A290 GTS 15Preview
Alpine A290 GTS 16Alpine A290 GTS 16Preview
Alpine A290 GTS 17Alpine A290 GTS 17Preview
Alpine A290 GTS 18Alpine A290 GTS 18Preview
Alpine A290 GTS 19Alpine A290 GTS 19Preview
Alpine A290 GTS 20Alpine A290 GTS 20Preview
Alpine A290 GTS 21Alpine A290 GTS 21Preview
Alpine A290 GTS 22Alpine A290 GTS 22Preview

A290 A290 GTS אלפין אלפין A290 אלפין A290 GTS רנו 5 רנו 5 E-TECH
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד