קאדילק XT5, זהו רכב פנאי שמחליף את ה-SRX, שזכה לעדנה מסוימת בארץ. הדור החדש מבוסס על פלפורמת C1XX שתגיע בעתיד גם לשברולט טראוורס.
בארץ ישווק קאדילק XT5 בשתי רמות אבזור: גרסת הבסיס תצויד בהנעה קדמית ותעלה 335,000 שקלים. גרסת ההנעה הכפולה תגיע ברמת אבזור גבוהה יותר ומחיר עומד על 395,000 שקלים. הנה כמה דברים שכדאי לדעת עליו:
1. שלדת ה-XT5 חדשה לגמרי לטענת קאדילק כשבתכנונה ניתן דגש רב על הפחת במשקל. ה-XT5 קל מה-SRX ב-126 ק”ג. גופו של ה-XT5 קצת קטן יותר לכל המימדים מאשר זה של ה-SRX אך בסיס הגלגלים והמפשק גדול יותר מה שמעיד על תכנון מחדש, אריזה חכמה יותר שאמורה לתת יותר מרווח פנים תמורת במימדים (ממש קצת) קטנים יותר. קאדילק מספרים שאלו שיעורים שהם למדו בזמן התכנון של ה-ATS וה-CTS.
2. יחידת ההנעה מבוססת על מנוע V6 בנפח 3.6 ליטרים (310 כ”ס באפליקציה הזו) אותו פגשנו כבר בשברולט קמארו. זהו מנוע מתוחכם למדי, היודע, בין השאר, להפסיק פעולה של שני צילנדרים (ולהפוך ל-V4…) בכדי לחסוך בדלק בזמן שיוט נינוח. הוא משודך לתיבת הילוכים בעלת שמונה יחסי העברה ולראשונה בקאדילק ידית ההילוכים הנה מהסוג האלקטרוני לאל חיבור מאני אל תיבת ההילוכים. עם המנוע הזה יש שתי אפשרויות הנעה, קדמית וכפולה. גרסת הנעה הכפולה מציעה ניתוק של הגלגלים האחוריים ושימוש בהנעה קדמית בלבד לטובת שיפור בצריכת הדלק.
3. ה-XT5 מגיעה אלינו מאובזרת למדי. יש כאן מערכת בלימה אוטונומית (כולל זיהוי הולכי רגל), התראה לסטייה מהנתיב ותיקון אקטיבי, התראה על רכב בשטחים המתים, בקרת שיוט אקטיבית וגם מערכת חניה אוטומטית. יש כאן גם שבע כריות אוויר ותאורת LED ואפשרויות התממשקות למכשירי אפל ואנדרואיד. משלוח ראשון של הקאדילק XT5 אמור להגיע לישראל במהלך ספטמבר.