אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פיג’ו מתכננת קאמבק ל-GTI, אבל עם הנעה חשמלית
ראשי » חדשות » פיג’ו מתכננת קאמבק ל-GTI, אבל עם הנעה חשמלית
פיג'ו 208

פיג’ו מתכננת קאמבק ל-GTI, אבל עם הנעה חשמלית

בפיג'ו רוצים לחזור למורשת הספורטיבית ומתכננים גרסת GTI לדור הבא של ה-208, אבל תעצרו את נשימתכם כיוון שהיא אמורה להיות חשמלית

אופיר דואק 14/01/2025 צלם: יצרן

בעשור האחרון מכוניות ספורטיביות של מותגים עממים כמעט ונכחדו לחלוטין, בפרט אלו המשתייכות לקטגוריית הקטנות החמות. אחת היצרניות שהחליטו שתם עידן ה-GTI הייתה פיג’ו, בניגוד לעובדה שלה זכויות מייסדים בקיומה של הקטגוריה עם דורות של קטנות ספורטיביות ובראשן ה-205 GTI.

למרות שפיג’ו הציעה גרסת GTI ל-208 שזכתה להצלחה לא רעה, ויתרה פיג’ו על הצגת גרסה ספורטיבית גם ל-208 הנוכחית והותירה את חובבי ההגה מאוכזבים, כשהם יכולים במקרה הטוב להסתפק בגרסאות ייעודיות לראלי ללא רישוי כביש שמיוצרות בכמות מצומצמת. אלא שמסתבר כעת שבפיג’ו מתכננים קאמבק ל-GTI, אם כי לא באופן שבאמת קיווינו לו.

בראיון שנתן יוריג דראוס, יו”ר סטלנטיס בבריטניה, למגזין “אוטו אקספרס” רמז כי בפיג’ו מתכננים לחזור ולייצר גרסאות ספורטיביות לדגמיהם כאשר הסנונית הראשונה המתוכננת היא גרסת GTI לדור הבא של ה-208. פיג’ו 208 החדשה אמורה להיחשף לקראת 2026 כשהיא צפויה להיבנות על בסיס פלטפורמת STLA Small של סטלנטיס עליה יתבססו בעשור הקרוב כל הדגמים הקטנים בשלל מותגי הקבוצה.


“פיג’ו תמיד הייתה ידועה בזכות מכוניות האצ’בק קטנות ומהירות” אמר דראוס וכאשר נשאל האם הוא צופה שפיג’ו תחזור לייצר קטנות ספורטיביות הוסיף “הייתי שמח מאד לראות זאת באופן אישי. המהנדסים של פיג’ו ספורט יהיו אלו דיוכלו לגרום לזה לקרות.” ההצהרה אמנם מעורפלת, אך היא מצטרפת לדיווחים מאומתים יותר שאופל צפויה להציג גרסת GSe ספורטיבית על בסיס הדור הבא של הקורסה, שיחלוק עם ה-208 בסיס זהה. כך שהציפיה אכן אמורה להתממש.

היינו בהחלט יכולים להתרגש לקראת העובדה שה-GTI של פיג’ו חוזרת, אלמלא עובדה אחת קטנה. אמנם פלטפורמת STLA מותאמת לשימוש גם במנועי בעירה פנימיים והנעה היברידית, אך הגרסה הספורטיבית של פיג’ו 208 הבאה אמורה להיות חשמלית במלואה. מצד שני, זה לא ממש מפתיע לאור העובדה שבסטלנטיס משקיעים לאחרונה בהצגת גרסאות ספורטיביות חשמליות לדגמים החדשים במותגי אבארט (600e), אלפא רומיאו (ג’וניור ולוצ’ה) ולנצ’יה (אפסילון HF), אם כי אלו מתבססים על הפלטפורמה הקיימת המשמשת גם את ה-208 הנוכחית. זה גם יאפשר לצרפתים הגאים להציב אלטרנטיבה מול רנו שכבר יש לה קטנה חשמלית ספורטיבית משלה, אלפין A290.

לסטלנטיס יש כבר על המדף מכלולים שיכולים להתאים עבור ה-208 הספורטיבית, עם מנועים חשמלים בהספקים של 240 עד 280 כ”ס האמורים לאפשר לה להאיץ ל-100 קמ”ש בפחות מ-6 שניות. לא סנסציוני במונחים של מכוניות חשמליות, אבל עדין זריז משמעותית מקטנות חמות בעבר. לכך תוכל לצרף פיג’ו גם דיפרנציאל טורסן קדמי ומוגבל החלקה שיעזור להוריד את הכוח בצורה יעילה לכביש, וכבר נמצא בשימוש בדגמי הג’וניור ולוצ’ה והאבארט 600e.

כמובן שצפויים כל התוספות הקוסמטיות הנדרשות מבחוץ ומבפנים ומערכת מתלים בכיול ספורטיבי, הנעלם הגדול הוא לגבי הסוללה שתצטרך להיות בקיבולת גדולה יותר מאשר 54 הקוט”ש בדגמים הספורטיביים החשמליים של סטאלנטיס כיום המספקים טווח של כ-350 ק”מ בלבד – וזה בנסיעה מתונה מבלי למצות את פוטנציאל הביצועים.
דבר אחד בטוח, חובבי הפיג’ו הספורטיביות הקלאסיות כנראה לא יעצרו את נשימתם לקראת הקאמבק הצרפתי של ה-GTI.

GTI הוט האצ' פיג'ו פיג'ו 208 פיג'ו 208 GTI פיג'ו 208 חשמלית קטנה חמה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד