אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פחות צילינדרים, יותר כוח: בנטלי מציגה גרסת על לבנטאיגה
ראשי » חדשות » פחות צילינדרים, יותר כוח: בנטלי מציגה גרסת על לבנטאיגה
בנטלי בנטאיגה

פחות צילינדרים, יותר כוח: בנטלי מציגה גרסת על לבנטאיגה

אחרי שנפרדה ממנוע ה-W12, בנטלי חושפת גרסת ביצועים חדשה לרכב הפנאי שלה והיא חזקה ומהירה מאי פעם

אופיר דואק 03/06/2025 צלם: יצרן

בדיוק לפני שנה הגיע לקיצו אחרי שני עשורים עידן מנועי ה-W12 השריריים של בנטלי, כאשר החברה האריסטוקרטית חשפה את יחידת ההנעה ההיברידית החדשה שלה שהפכה להיות הבסיס לדגמי הקונטיננטל והפליינג ספור החדשים. במקביל להצגת דגמי הסדאן הקופה והקבריולה החדשים וההיברידיים, גם רכב הפנאי המגודל בנטאיגה נפרד ממנוע ה-W12 הייחודי אשר הניע בשנים האחרונות רק גרסת הביצועים “ספיד” שהייתה היהלום שבכתר.

למרות שמדובר ברכב פנאי מגודל וכבד, בנטלי לא ויתרה על גרסת הספיד המתבקשת והמבוקשת על ידי הקהל היעד של הבנטאיגה. מנוע ה-W12 כבר לא איתנו, אבל יש לו תחליף בדמות מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר שמניע את גרסת הספיד החדשה שנחשפת בימים אלו. ומה שמעניין לא פחות, מדובר במנוע בעירה פנימית נטו, ללא כל עזרה חשמלית כלשהי.

בנטלי לא מפרסמת האם מדובר בגרסה מתוגברת של מנוע ה-V8 המותקן בבנטאיגה S או האם מדובר במנוע ה-V8 החדש שהוא חלק מיחידת ההנעה ההיברידית בדור החדש של דגמי בנטלי. אבל זה לא באמת משנה. השורה התחתונה היא שמדובר במנוע חזק יותר מזה של גרסת הספיד הקודמת עם מנוע ה-W12 ומה שהופך את בנטלי בנטאיגה ספיד החדשה לבנטאיגה החזקה והמהירה ביותר אי פעם.


המספרים היבשים מדברים על הספק מרבי של 650 כ”ס ב-6,000 סל”ד שהם 100 כ”ס יותר מאשר בבנטאיגה S ו-15 כ”ס יותר מאשר בגרסת הספיד היוצאת. נתון המומנט עומד על 86.7 קג”מ המתקבלים בין 2,250 ל-4,500 סל”ד. מה שמפתיע הוא שנתוני התפוקה של המנוע הזה גבוהים יותר מנתוני התפוקה של המנוע הבנזין שבקונטיננטל GT ספיד החדשה (ללא סיוע המערכת ההיברידית). מצד שני, בנטלי בנטאיגה ספיד החדשה עדין רחוקה מלהתקבל למועדון ה-700 כ”ס שבו חברים רכבי הפנאי הקיצוניים ביותר של התעשיה בהם אסטון מרטין DBX S שהתחדש לאחרונה, למבורגיני אורוס SE ופרארי פורוסנגווה.

אבל זה לא שלבנטאייגה ספיד יש במה להתבייש. המעבר למנוע הקטן יותר, כמו גם שימוש במערכת פליטה מטיטניום מתוצרת אקרפוביק, אפשר לבנטלי להשיל כמה עשרות ק”ג ממשקלה. התוצאה היא שהתאוצה ל-100 קמ”ש התקצרה בכמעט חצי שניה ל-3.6 שניות בסך הכל, כשהמהירות המרבית עומדת על 310 קמ”ש.

את השיפור בביצועים מגבים מתלים בכיול חדש וקשיח יותר ב-15% מ בעהר, מערכת היגוי אחורי אקטיבי כסטנדרט ואופציה לבלמים קרמיים (שיחסכו עוד כמה קילוגרמים של משקל בלתי מוקפץ). עוד ניתן למצוא בגרסת הספיד החדשה מצב נהיגה ספורטיבי לתגובות חדות יותר, מצב דינאמי למערכת בקרת האחיזה המאפשר להישאר בהחלקת כוח גם כאשר חוזרים ללחוץ על המצערת ולקינוח גם בקרת שיגור לחובבי מרוצי הרמזורים.

כמובן שיש גם כמה שנויים קוסמטיים שנועדו לספק לבנטאיגה ספיד מראה קרבי ומזוהה יותר, החל משבכה קדמית שחורה, חצאיות צד ספורטיביות, ספויילר אחורי בולט ולבסוף גם חישוקי 23 אינץ’ חדשים ובלעדיים לגרסה זו. בתא הנוסעים ניתן למצוא מושבים ספורטיביים תואמים את היעוד וגימורים בצבע ירוק המזוהה עם דגמי הספיד של בנטלי לדורותיהם.
הנעלם היחידי נכון לעתה לגבי בנטלי בנטאיגה ספיד החדשה הוא המחיר. לא שזה מרכיב קריטי עבור קהל היעד.

Bentayga Speed 2025 17Bentayga Speed 2025 17Preview
Bentayga Speed 2025 16Bentayga Speed 2025 16Preview
Bentayga Speed 2025 01Bentayga Speed 2025 01Preview
Bentayga Speed 2025 02Bentayga Speed 2025 02Preview
Bentayga Speed 2025 03Bentayga Speed 2025 03Preview
Bentayga Speed 2025 04Bentayga Speed 2025 04Preview
Bentayga Speed 2025 05Bentayga Speed 2025 05Preview
Bentayga Speed 2025 06Bentayga Speed 2025 06Preview
Bentayga Speed 2025 07Bentayga Speed 2025 07Preview
Bentayga Speed 2025 08Bentayga Speed 2025 08Preview
Bentayga Speed 2025 09Bentayga Speed 2025 09Preview
Bentayga Speed 2025 10Bentayga Speed 2025 10Preview
Bentayga Speed 2025 11Bentayga Speed 2025 11Preview
Bentayga Speed 2025 12Bentayga Speed 2025 12Preview
Bentayga Speed 2025 13Bentayga Speed 2025 13Preview
Bentayga Speed 2025 14Bentayga Speed 2025 14Preview
Bentayga Speed 2025 15Bentayga Speed 2025 15Preview
Bentayga Speed 2025 18Bentayga Speed 2025 18Preview
Bentayga Speed 2025 19Bentayga Speed 2025 19Preview

בנטאיגה בנטאיגה ספיד בנטלי בנטלי בנטאיגה בנטלי בנטאיגה ספיד
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד