אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פולקסווגן טיגואן החדש (מבחן דרכים): מחזור הצלחה
ראשי » מבחני דרכים » פולקסווגן טיגואן החדש (מבחן דרכים): מחזור הצלחה
פולקסווגן טיגואן

פולקסווגן טיגואן החדש (מבחן דרכים): מחזור הצלחה

בדור השלישי ממשיך פולקסווגן טיגואן להשביח את הנוסחה המוצלחת שלו ומוסיף לה מראה עדכני וטכנולוגיה נדרשת, אבל גם תוספת מחיר משמעותית

אופיר דואק 16/10/2024 צלם: אופיר דואק

יצרניות הרכב האירופאיות נמצאות בקונפליקט. מצד אחד הן משקיעות כסף ומשאבים רבים בפיתוח דגמים וטכנולוגיות הנעה חשמלית מתוך הנחה ששם נמצא עתיד התעשייה (גם אם בתקופה האחרונה מגמת ההתחשמלות מעצרת), ואילו מצד שני הן עדין צריכות להשקיע בדגמים הנוכחיים בעל מנועי הבעירה הפנימית שעדין נמכרים היטב אך זקוקים להתאמה יקרה כדי לעמוד בדרישות הרגולציה ההולכת ומחמירה של האיחוד האירופאי.

קבוצת פולקסווגן מנסה למצוא גם היא את האיזון בין השקעה בדור חדש של דגמים פופולאריים כדי שישארו עדכניים, אך מבלי להיכנס לשינויים מקיפים ויקרים. למזלה יש לה פלטפורמה מודולארית איכותית ומוכחת כך שניתן לבצע ריענון מקיף לדגמים המבוססים עליה, להעניק להם עיצוב עדכני ולהגיש אותם לקהל כדור חדש מבלי להתנצל. דוגמא טובה לכך ראינו לאחרונה עם סקודה קודיאק החדש.

גם פולקסווגן טיגואן החדש הולך בדרך דומה. הוא מתייצב כעת בישראל כשהוא צריך להתמודד לא רק מול הדגמים המקבילים לו בעלי מנועי בעירה פנימית, אלא גם מול הפופולאריות ההולכת וגוברת של הקרוסאוברים החשמליים מסין. כאן נשאלת השאלה לא רק אם הוא מספיק טוב בפני עצמו, אלא האם גישת השדרוג המדוד של פולקסווגן תוכל להספיק לו.


לפחות מבחינת המראה הטיגואן החדש מצליח להמחיש את השוני. את הקווים החדים והקופסתיים של הדור הקודם מחליפים קווים מרוככים והדגשות מעוגלות של קווי הגוף, לצד חזית אטומה שעוצבה בהשראת דגמי ה-ID החשמליים. ההבדלים במידות מסתכמים בתוספת של כמה סנטימטרים לאורך לעומת הדור היוצא, כאשר בסיס הגלגלים נותר זהה ועומד על 268 ס”מ.

תא הנוסעים השתדרג משמעותית גם הוא, כשהוא מאמץ את קו הנדסת האנוש הנוכחי של פולקסווגן שבוך מסך לוח ה מחוונים משתלב בפאנל אחיד לרוחב תא הנוסעים, כשבמרכז מתבלט לו מסך מולטימדיה ותפעול גדול המופנה כלפי הנהג. המינימליזם במתגים מגיע גם לטיגואן, אבל המתכננים ניסו למצוא פתרונות לתפעול של פונקציות חיוניות מחוץ לתפריטי המסך. הסליידרים מהדור האחרון של דגמי הקבוצה הם דוגמא לא מוצלחת לכך, אבל החוגה בעלת מספר הפעלות לבחירה הממוקמת בין המושבים היא רעיון חכם ונוח בהרבה לתפעול. ממשק התפעול העדכני אותו פגשנו גם בגולף המחודשת מוצלח יחסית בגלל ההמחשה הגרפית של הפעולות ואפשרויות ההתאמה האישית של קיצורים להעדפת הנהג.

מרחב הפנים טוב מכל הבחינות, אם כי לא עצום. איכות החומרים מוקפדת עם מעט מאד פספוסים לצורך חיסכון, כשרק בחירת הצבעים הכהה מעט פוגמת בתחושה הכללית. ועדין מדובר באחד מתאי הנוסעים הנעימים לשהיה בקטגוריה שמצליח להיראות עדכני אבל לא יכניס להלם תרבות ותפעול נהגים שלא נולדו עם סמארטפון ביד.

יחידת ההנעה איתה מגיע הטיגואן החדש לישראל היא אותה יחידה המשלבת בין מנוע 1.5 ליטר מוגדש עם מערכת תגבור היברידי 48V אותה מכנים בפולקסווגן eTSI. 150 כ”ס ו-25.5 קג”מ כבר לא ממש עושים רושם בימנו, אבל כמו בדגמים נוספים שבחנו לאחרונה בהם מופיעה יחידת הנעה זו (פולקסווגן גולף, סקודה קודיאק) השילוב עם תיבת ההילוכים כפולת המצמדים הגיע לבשלות ברמה גבוהה. למרות רצון מובנה להיות בהילוך הגבוה ביותר שניתן והיסוס ראשוני, הנכונות של תיבת ההילוכים לנצל את מלוא גמישות המנוע מאפשר לטיגואן להתנהל בזריזות ברוב תנאי הדרך ומצד שני לא לייצר תחושה של מאמץ מוגזם. יעילות זה שם המשחק גם כשמגיעים לצריכת הדלק הממוצעת שגם עם רגל כבדה ביום חם עומדת על כמעט 13 ק”מ לליטר. ממש לא רע בהתחשב שהטיגואן חטוב רק למראה ושוקל 1.6 טון.

אותה יעילות מוכרת ממשיכה גם בהיבטים הדינאמיים. הרבה אחיזה, התנהגות צפויה, משקל נכון מההגה ואפס נכונות לדרמות לטוב ולרע. פולקסווגן טיגואן פשוט שומר על רהיטות גם כשהכביש מנסה לאתגר אותו או שאתה מנסה לאתגר את הטיגואן, לא שיש לכך סיבה כלשהי. הדבר נכון גם לגבי פעולת השיכוך והריסון של המתלים שעובדים ומצליחים לשכך היטב למעט במעבר על שיבושים עמוקים או על גבשושיות קטנות בנסיעה עירונית.
מערכות הבטיחות פועלות היטב, לא מאתגרות את הנהג בהתערבות אגרסיבית או עודף התרעות, למעט מערכת התרעת המהירות שנוכחת ברקע וזקוקה לניתוק בכל הנעה מחדש.

פולקסווגן טיגואן מצליח בדור השלישי לשמר את האיכויות המוכרות שלו ולשדרג אותן מעט מעלה בכל סעיף. העיצוב עדכני יותר, תא הנוסעים מודרני יותר למראה ולתפעול, כשתחושת האיכות והסולידיות נשמרה.גם יחידת ההנעה מפגינה את אותה יעילות. אותה יעלות מצופה ומוכרת מדגמים אחרים של פולקסווגן ואחיותיה לקבוצה.

כל השדרוגים הללו יוצרים חבילה שלמה ומוצלחת עם מחיר שמתחיל ב-218 אלף שקלים, גבוה בכ-30 אלף שקלים מהדור היוצא. וזה בדיוק הפער מול כמה מהמתחרים הישירים הפופולאריים. המחיר הזה מציב אותו גם מול רכבי הקרוסאובר החשמליים הגדולים יותר. זה כבר מעמיד אותו במציאות לא פשוטה. מצב שבו רק מי שיעריך את האיכויות המופגנות כאן, ייבחר בו.

פולקסווגן טיגואן – תעודת זהות
מנוע: 1,498 סמ”ק, טורבו-בנזין, תגבור היברידי, הספק: 150 כ”ס ב-5,000-6,000 סל”ד, מומנט: 25.5 קג”מ ב-1,500-3,500 סל”ד, תמסורת: כפולת מצמדים, 7 יחסי העברה. הנעה קדמית, בסיס גלגלים: 268 ס”מ, משקל: 1,616 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 9.1 שניות, מהירות מרבית: 210 קמ”ש, צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 14.9 ק”מ לליטר, מחיר: 218 אלף שקלים

VW Tiguan 2025 06VW Tiguan 2025 06Preview
VW Tiguan 2025 05VW Tiguan 2025 05Preview
VW Tiguan 2025 08VW Tiguan 2025 08Preview
VW Tiguan 2025 07VW Tiguan 2025 07Preview
VW Tiguan 2025 14VW Tiguan 2025 14Preview
VW Tiguan 2025 15VW Tiguan 2025 15Preview
VW Tiguan 2025 13VW Tiguan 2025 13Preview
VW Tiguan 2025 11VW Tiguan 2025 11Preview
VW Tiguan 2025 12VW Tiguan 2025 12Preview
VW Tiguan 2025 18VW Tiguan 2025 18Preview
VW Tiguan 2025 17VW Tiguan 2025 17Preview
VW Tiguan 2025 16VW Tiguan 2025 16Preview
VW Tiguan 2025 09VW Tiguan 2025 09Preview
VW Tiguan 2025 10VW Tiguan 2025 10Preview
VW Tiguan 2025 01VW Tiguan 2025 01Preview
פולקסווגן טיגואןפולקסווגן טיגואןPreview
VW Tiguan 2025 03VW Tiguan 2025 03Preview
VW Tiguan 2025 04VW Tiguan 2025 04Preview

טיגואן טיגואן 2024 טיגואן מבחן דרכים פולקסווגן פולקסווגן טיגואן פולקסווגן טיגואן החדש
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

זה שיר פרידה: המכוניות שעזבו אותנו ב-2025

זה שיר פרידה: המכוניות שעזבו אותנו ב-2025

ב.מ.וו F900GS אנדורו (רכיבה ראשונה): ווילקומן אים דג’ונגהל

ב.מ.וו F900GS אנדורו (רכיבה ראשונה): ווילקומן אים דג’ונגהל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד