אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
עידן ה-V12 בלמבורגיני מגיע לסיומו
ראשי » חדשות » עידן ה-V12 בלמבורגיני מגיע לסיומו
למבורגיני

עידן ה-V12 בלמבורגיני מגיע לסיומו

גם למבורגיני נפרדת ממנוע ה-V12 המלווה את דגמי החברה מאז היווסדה. את קץ השושלת חותמות שתי גרסאות עיצוביות יחידות במינן על בסיס האוונטדור

אופיר דואק 07/02/2023 צלם: למבורגיני

מאז החלה למבורגיני לייצר מכוניות בשנת 1963 היא מזוהה עם מנועים בתצורת V12, המלווים אותה מה-350GT ועד ימנו אנו. אלא שהזמנים משתנים, ולמרבה הצער תקני זיהום האוויר והמהפכה הירוקה מאלצים את למבורגיני להקריב את מנוע ה-V12 שלה על מזבח הרגולציה.

בשנת 2024 צפויים כל דגמי למבורגיני להיות בעלי יחידות הנעה היברידיות, וכך גם יורשת האוונטדור הוותיקה. הנחמה היחידה היא שמדובר לפחות בהנעה היברידית ועדין לא מעבר להנעה חשמלית מלאה, כך שיש לנו עוד כמה שנים ליהנות משוורים זועמים וקולניים.
בינתיים ארגנה למבורגיני פרידה ממנוע ה-V12 עם שתי מכוניות חד פעמיות שיהיו שני הדגמים האחרונים שיונעו על ידי מנוע זה, אך לא יגיעו לייצור גם לא כמהדורה מיוחדת  כפי שעשתה אסטון מרטין לאחרונה עם ה-DBS 770 Ultimate.

שתי המכוניות זכו לכינויים Invencible (בספרדית: בלתי מנוצח) ו-Autentica (אותנטיות) והן למעשה גרסת עיצוב שונה על בסיס שלדת הקרבון של האוונטדור. שתיהן מונעות על ידי המהדורה האחרונה של מנוע ה-V12 המותקנת גם באוונטדור LP-780 המחלצת מנפח של 6.5 ליטר הספק מרבי של 780 כ”ס ב-8,500 סל”ד ו-73.4 קג”מ ב-6,750 סל”ד. הכוח מועבר לארבעת הגלגלים דרך תיבת הילוכים בעלת שבעה יחסי העברה ויש גם היגוי לארבעת הגלגלים, אבל זה לא העיקר בצמד המכוניות.

Lamborghini V12 Final 10Lamborghini V12 Final 10Preview
Lamborghini V12 Final 03Lamborghini V12 Final 03Preview
Lamborghini V12 Final 09Lamborghini V12 Final 09Preview
Lamborghini V12 Final 06Lamborghini V12 Final 06Preview
Lamborghini V12 Final 04Lamborghini V12 Final 04Preview
Lamborghini V12 Final 02Lamborghini V12 Final 02Preview
Lamborghini V12 Final 05Lamborghini V12 Final 05Preview
Lamborghini V12 Final 07Lamborghini V12 Final 07Preview
Lamborghini V12 Final 01Lamborghini V12 Final 01Preview
Lamborghini V12 Final 08Lamborghini V12 Final 08Preview
Lamborghini V12 Final 11Lamborghini V12 Final 11Preview
Lamborghini V12 Final 12Lamborghini V12 Final 12Preview
Lamborghini V12 Final 13Lamborghini V12 Final 13Preview
Lamborghini V12 Final 14Lamborghini V12 Final 14Preview
למבורגינילמבורגיניPreview

 


העיקר הוא העיצוב, וכמו שהתרגלנו מלמבורגיני מדובר בעוד פרשנות ואבולוציה לקווים הזוויתיים ולצללית המחודדת המלווה אותנו מימי הקונטאש יחד עם אלמנטים בצורת משושה. אלמנטים בצורת משושה נמצאים ביחידות תאורת ה-LED מלפנים ומאחור, בפתחי האוורור בחיפויים שמעל המנוע, בפתחי המפלט ואפילו בתמוכות הספויילר האחורי.

קווי העיצוב עושים מחווה לרבנטון ו-הSesto Elemento, שני דגמים ייחודיים אותם ייצרה למבורגיני במהדורה מוגבלת בסוף העשור הראשון של שנות ה-2000, אבל ניתן לקבל מהם רמז כיצד תיראה היורשת של האוונטרוד הוותיקה שהוצגה אי שם ב-2014. למבורגיני Invencible במרכב קופה מתהדרת בצבע Rosso Efesto בשילובי גימורי קרבון מבפנים ומבחוץ. למבורגיני Autentica במרכב ספיידר מוותרת על הספויילר האחורי לטובת שני סנפירים מזדקרים המזכירים הגאי כיוון של מטוס, וצבוע בצבע טיטניום עם גימורים צהובים שיותר אופייניים למותג מסנטה אגתה.

אם לא מבחינת המנוע לפחות מבחינת העיצוב אפשר לסמוך על כך שלמבורגיני של המשך העשור תישאר למבורגיני.

V12 למבורגיני למבורגיני Autentica למבורגיני Invencible
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד