שוק אופנועי הסופרמוטו הנישתי זוכה בימים אלו לחיזוק משמעותי, עם תחילת שיוקו בישראל של ק.ט.מ SMC-R 390 שנחשף בתחילת השנה (יחד עם גרסת 125 סמ”ק שכרגע לא מתוכננת להגיע ארצה). מדובר באופנוע סופרמוטו ייעודי המיועד לרוכבים צעירים בעלי רשיון A1 שהוא אמנם לא קיצוני וממוקד כמו דגמי ה-SMR הגדולים המבוססים על דגמי האנדורו של ק.ט.מ, אך בעל מאפיינים קרביים הרבה מאשר הדיוק 390 לטובת יכולות הנדרשות מאופנוע סופרמוטו.
ה-SMC-R הוא הדגם הראשון במשפחת ה-390 המתחדשת והמורחבת, שכוללת גם את דגמי האדוונצ’ר R ו-X שהוצגו במקביל. כמו יתר דגמי המשפחה גם ל-SMC-R מנוע הטווין המקבילי בנפח 399 סמ”ק מספק 44 כ”ס עם שלושה מצבי רכיבה לבחירה ויחסי העברה מקוצרים בתיבת ההילוכים.
המנוע שוכן בשלדה דומה לזו של הדיוק המקביל, אך עם מספר שינויים הכרחיים בהם גיאומטריה שונה המותאמת לייעוד החדש, שלדת זנב שונה וזרוע אחורית חדשה עם נקודות עיגון שונות לבולם שהוא עדין חצי אופקי.
הכנף הקדמית הגבוהה, הפנס הקדמי ומסיכת החזית יוצרים קשר עיצובי ברור לדגמי האנדורו/סופרמוטו הגדולים של ק.ט.מ, לכך מוסיף גם מיכל דלק צר בנפח של 9 ליטרים שתורם למראה הדקיק. מיקום המפלט בתחתית האופנוע נשמר, אך ללא דוד אחורי מה שמאפשר לחסוך 2 ק”ג ממשקל האופנוע העומד על 154 ק”ג יבשים. החישוקים הם כמובן חישוקי שפיצים בקוטר 17 אינץ’, הנועלים צמיגי Power 6 ספורטיביים במידות 110/70 מלפנים ו-150/60 מאחור.
מערך המתלים כולל מזלג קדמי הפוך 43 מ”מ עם משולשי היגוי מחוזקים ובולם אחורי מסדרת APEX של WP עם כיוונון חלקי ומהלך של 230 מ”מ. מערכת הבלימה כוללת לפנים דיסק קדמי בקוטר 320 מ”מ עם קאליפר רדיאלי בעל 2 בוכנות מתוצרת ByBre כאשר מערכת ה-ABS כוללת מצב סופרמוטו המנתק את הפעולה בגלגל האחורי. ק.ט.מ SMC R מצויד גם במצמד מחליק ומערכת בקרת אחיזה הניתנת לניתוק מלא, כשהוא מציע אופציה לקוויקשיפטר מלא בתוספת תשלום.
מחירו של ק.ט.מ SMC R 390 בישראל עומד על 42 אלף שקלים.