אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
האם סופה של ההוט האצ’ מתקרב?
ראשי » חדשות » האם סופה של ההוט האצ’ מתקרב?
הוט האצ'

האם סופה של ההוט האצ’ מתקרב?

היצע הקומפקטיות הספורטיביות ממשיך להצטמצם, כאשר בשבוע החולף נטשו את השוק עוד שני דגמים אייקונים עם בעלי מסורת ארוכת שנים

אופיר דואק 09/06/2025 צלם: יצרן

מכוניות ספורטיביות עממיות הולכות ונעלמות מן העולם, במיוחד אלו שהשתייכו לזן ה”הוט האצ'” ששלט בשוק האירופאי מאז הולדתה של פולקסווגן גולף GTI ועד אמצע העשור הקודם. דורות של חובבי הגה גדלו על הקונפסט הכל כך מוצלח ונכון הזה של ביצועים ויכולות ספורטיביות באריזת האצ’בק קומפקטית, אך זו כבר עובדה מוגמרת שהוא הולך ונמוג.

אחרי שנים של מירוץ חימוש מתמשך, הרגולציה ותקני זיהום האוויר שרק הולכים ומחמירים הפכו את הניסיונות להתאים אליהם את הקומפקטיות הספורטיביות לבלתי רווחיות וכדאיות עבור יצרניות הרכב. וכך תוך שנים ספורות מהיצע של עשרות דגמים ספורטיביים בקטגוריות הסופרמיני והמשפחתיות הקומפקטיות הלך ההיצע והידלדל.

אמנם פולקסווגן גולף GTI עדין בתמונה וגם מקבילותיה מבית אאודי וקופרה, מיני קופר S עדין כאן יחד עם ב.מ.וו M135 ודגמי ה-AMG של מרצדס A קלאס, אבל הן כבר רחוקות מההגדרה העממית. היצרניות הצרפתיות שהצטיינו בתחום במשך שנים נטשו את הזירה בהפגנתיות, כשגם אופל שהפכה לחלק מ-PSA/סטלנטיס נפטרה מדגמי ה-OPC שלה. אלפא רומיאו מזמן הפסיקה ליצר את דגמי האצ’בק שלה ואפילו יונדאי, שהשקיעה רבות בהשקת משפחת ה-N הספורטיבית שלה באירופה נאלצה להתקפל בשנה שעברה בבת אחת, כשהיא לוקחת איתה בחזרה את דגמי ה-i20N וה-i30N. טויוטה מצידה לא טורחת להביא את הקורולה GR לאירופה בגלל התקינה הדרקונית. חגיגה ממש. אם זה לא מספיק, אז בשבוע האחרון הפילה הרגולציה של האיחוד האירופאי עוד שני קורבנות.


פורד פוקוס ST
מנוע: 2.3 ליטר טורבו
הספק: 280 כ”ס
מ-0 ל-100 קמ”ש: 5.7 שניות

פורד, שהציע מגוון של דגמי הוט האצ’ ספורטיביים במשך 45 השנים האחרונות, מדגמי ה-XRi, דרך הקוזוורת’ ועד לדגמי ה-ST וה-RS של שנות ה-2000 הודיעה כי היא סוגרת את ספר ההזמנות של הפוקוס ST, זאת לקרת הפסקת הייצור של הפוקוס סופית בחודש נובמבר הקרוב.
פורד פוקוס ST נחשבה לאחת המכוניות היותר קיצניות בז’אנר, כשהיא מהקומפקטיות החמות האחרונות שעוד ניתן היה להשיגן עם תיבת הילוכים ידנית. אם אתם גרים באירופה עדין יש לכם סיכוי להשיג פוקוס ST מהמלאי המצומצם שנותר אצל הדילרים, אבל כנראה לא לאורך זמן.

הונדה סיוויק טייפ R
מנוע: 2.0 ליטר טורבו
הספק: 325 כ”ס
מ-0 ל-100 קמ”ש: 5.4 שניות

מאז שנות ה-90 עמדה שושלת ה-Type R של הונדה סיוויק בחזית הקיצונית של קטגוריית ההוט האצ’. אמנם יש לה 5 דלתות, מושב אחורי ותא מנטען מכובדים אבל היא בראש ובראשונה כוונה לביצועים על חשבון נוחות והוצעה רק עם תיבת הילוכים ידנית. לראיה העובדה שהחזיקה לא פעם בתואר מכונית ההנעה קדמית המהירה ביותר בנורבורגרינג.
אבל זה נגמר, לפחות עבור אירופה כאשר בהונדה הודיעו כי יפסיקו לשווק את סיוויק טייפ R ביבשת עקב התקינה המחמירה, אם כי היא תמשיך להימכר בארה”ב ובשווקים בהם הרגולציה לא חונקת עדין.

לרגל הפרישה הוציא הונדה מהדורה מיוחדת בת 40 עותקים בלבד של הטייפ R כשהיא עמוסת סיבי פחמן ועוד כמה גודיז’. לישראל הגיע לאחרונה משלוח של דגמי סיוויק טייפ R שכולו נמכר מראש, ומהיבואנית המקומית נמסר כי בחברה מנסים לשריין משלוח נוסף שיגיע ארצה. אם זאת, לא צפוי יבוא של הטייפ R בתקינה אמריקאית.

הוט האצ' הונד טטיפ R משפחתית ספורטיבית פוקוס ST פורד פוקוס STה סיוויק טייפ R קומפקטית חמה קומפקטית ספורטיבית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

זה שיר פרידה: המכוניות שעזבו אותנו ב-2025

זה שיר פרידה: המכוניות שעזבו אותנו ב-2025

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד