סוזוקי וי-סטרום 1050XT מתגלגל על שביל עלום בתור יער ספרדי צפוף. אני מת לפתוח את הגז עכשיו, לגלות באיזה קצב מרגיש האופנוע בנוח על השביל הזה. אין כאן אתגרי עבירות, רק גבשושיות, אבנים שתולות ורצון למצוא את הקצב שמתאים לאופנוע הזה בתנאים האלו.
הקבוצה מתקדמת, בקצב נמוך מדי. רגע לפני הכניסה לכאן, הסביר לנו המוביל שמדובר בשמורת טבע. יש לנו אישור להיות כאן לדבריו, מצד שני אסור לנו להרעיש. במילים אחרות, נסיעה רגועה מאוד. למרות שנכנסתי לכאן עם בקרות מנותקות ושש אלי קרב, השור, נחסם כרגע בדישו.
עצירה לצילומים, טוב יש גבול אני אומר לעצמי, חייבים לתת קצת גז. ההנחיות נשכחות, הידית נמשכת והסוזוקי מתחיל לטייל לרוחב השביל. ברגעים הקטנים האלו, אפשר לשים לב לשני דברים. הראשון הוא ההתנהגות המשובחת של האופנוע הזה. הגיאומטריה לא שונתה לעומת הדור הקודם, הצמיגים מיועדים לכביש (אבל על חישוקי השפיצים) ולמרות אלו, ה-XT נותן גיבוי וביטחון על השביל החלקלק. הדבר השני הוא הקלות, אין תחושה של משקל מוגזם, אין שום איום, הכול מרגיש טבעי מאוד.
מנגד, אין כאן מהלך יוצא דופן במתלים, או חישוק 21 אינץ’ מלפנים. מאוחר יותר, מול מי שניהל את הפיתוח של האופנוע, אני תוהה למה לא ללכת עם גרסת ה-XT עד הסוף. התשובה פשוטה מאוד – רוב הרוכבים בקטגוריה הזו, מבלים רוב הזמן בכביש והוי-סטרום מיועד לשם, לפני הכול.
אותה גיאומטריה, תחושת קלילות וטבעיות שמוזכרות מעלה, יחד עם האמירה בפסקה האחרונה, מתחברים יופי על הכבישים המפותלים שסביב. מה יופי? יופי מחסל גששי רגליות, יופי. הוי-סטרום 1050 נכנס לפניות באופן הדרגתי וחסר דרמות, יושב נמוך בנונשאלנטיות, ומתיישר לעבר הפיתול הבא באותה הקלילות. אם בקטע השטח סימן ה-XT וי קטן. בכביש המפותל הוא חורט וי אדיר מימדים בצ’ק-ליסט.
ואלו, כמובן, שני חלקים קטנים ואישיים מאוד מתוך התמונה הגדולה. יודע מה, אני ממשיך לעוד נקודה אחת סובייקטיבית, עיצוב. הוי-סטרום הקודם היה אופנוע עם מראה אפור ואפילו מוזר מזוויות מסויימות. הבט בתמונות, הגלגול העדכני הפך להיות אחד האופנועים המושכים ביותר, מבחינת מראה, בתחום. ההומאז’, מכוון כולו ל-DR BIG ועל העיצוב חתום אותו המעצב. הרטרו-ניאו הזה עובד טוב לסוזוקי. אהבתי את התוצאה כאן בדיוק כפי שאהבתי אותה בקאטאנה. אבל כאן, מתחת לפני השטח יש שינויים משמעותיים יותר, מאשר במקרה ההוא.
למעשה למעט שלדת האלומיניום, הזרוע האחורית והמזלג, עושה רושם שהכול עודכן או הוחלף כאן. הרשימה ארוכה ונפרשת על 41 עמודים שלמים בתיק העיתונות. משינוי קל לכידון דרך המושב המתכוונן ועד לתאורת ה-LED. מה שמאוד חשוב, לקהל העדכני, הן מערכות עזר מתקדמות וכאלו יש כאן למכביר. אלו מתאפשרות, בין השאר, בזכות יחידת מדידה אינרציאלית בשישה צירים חדשה (ומצערת על חוט חדשה לא פחות). חלק מהמערכות מגיעות כבר בגרסה הבסיסית של הוי-סטרום 1050, חלקן נמצאות רק ב-XT היקר יותר.
אז מעבר למצבי הרכיבה, בקרת המשיכה, ה-ABS לפניה וכו’, אפשר למצוא כאן עוד כמה דברים. מערכת עזר לזינוק בעליה לדוגמה, או מערכת המזהה רכיבה בירידה ומווסתת את היחס בין עוצמת הבלימה מלפנים ומאחור לדוגמה. הוי-סטרום יודע גם למדוד שינויים בלחצים במערכת הבלימה, בזמן רכיבה בהרכבה לדוגמה ולשמור על בלימה אופטימלית. הרשימה כוללת גם את מערכת העזר נגד דימום מנוע של סוזוקי, בקרת שיוט ועוד.
בצד האבזור אפשר לציין את לוח השעונים המחודש, את פתחי הטעינה החדשים (בלוח השעונים ומתחת למושב) ואת המשקף המתכוונן. אפשר גם לדבר על רשימת התוספות המקוריות שמציעה סוזוקי לוי-סטרום החדש. אבל בו נעבור על מה שחדש במנוע. יש כאן עדכונים למחשב הניהול לצד גלי-זיזים עם פרופיל שונה ועוד שינויים שמטרתם לאפשר צמיחה קלה בהספק של 1,037 סמ”ק תוך עמידה בתקן יורו 5. התוצאה היא עליה קלה בהספק ל-107.4 כ”ס שמושגים 500 סל”ד גבוה יותר ושינוי זניח במומנט ירידה של 0.1 קג”מ) שמושגים בסל”ד גבוה יותר. בסוזוקי, הגדילו את קיבולת המצנן ויש גם מצנן שמן קומפקטי.
על הכביש זה מתבטא במנוע שמושך עגול וחלק מסל”ד נמוך. הוא בונה את הכוח שלו בהדרגתיות ומאפשר לך לנוע בצורה נינוחה למדי בסל”ד נמוך ובינוני. בשליש העליון של קשת הסל”ד ההדרגתיות הזו מגיעה לשיא שלה. הבוכנות הגדולות טסות לקו האדום, עם כוח מתגבר וצליל של רייסר לא של אדוונצ’ר. התיבה והמצמד, כרגיל בסוזוקי, מדויקים וקלים לתפעול. תלונות? הייתי שמח לתחושה יותר נמרצת, עוד קצת כוח או יחס העברה קצר יותר לחילופין.
לא היו הרבה רגעים נינוחים בנתיב ההשקה בעל האספלט התזזיתי והמשובח. אבל במעט שכן היו זה הרגיש כמו אופנוע נוח מאוד. בסוזוקי מספרים על כיול מחדש לבולם ולמזלג והתוצאה היא תחושת ספיגה טובה יותר מחד ותחושה קצת מוצקה יותר. המושב, תנוחת הרכיבה, מיגון הרוח, כולם מרגישים נכונים וטבעיים – וגם דומים מאוד לוי-סטרום הקודם. גם תחושת הקלילות והמימדים הלא מוגזמים, רק מוסיפים וממשיכים את דרכו של הדגם הזה. המשקף המתכוונן עושה את עבודתו נאמנה אבל מנגנון הכוונון שלו, מצוי בחלקו הקדמי, מה שלא מאפשר שינוי גובה תוך כדי רכיבה.
על הכביש מגיעה מחמאה גם למערכות הבטיחות המתקדמות. מבחינתי המחמאה הכי גדולה שיכולה להיות לאלו, זה שהן לא מורגשות ולא מפריעות. קח את הבלמים לדוגמה. יש כאן טוקיקו ראדיאלים אדירי יכולת ורגש. כל מערכות העזר שרלוונטיות לגביהם, שקופות כמעט לחלוטין מבחינת הרוכב. עוזר כן, מפריע לא. וזה מתאר בדיוק את כל התחושה על האופנוע הזה.
הוי-סטרום יגיע לישראל בחודשים הקרובים במחיר שינוע בין 92,000 שקלים לדגם הבסיסי ועד 102,000 שקלים לדגם ה-XT המאובזר לעייפה (מחירים משוערים). ואם אנחנו בפרטים היבשים אפשר גם לסכם, בצורה יבשה. ה-1050 מביא את התשובה של סוזוקי לנעשה בסגמנט המגוון הזה. עיצוב נכון, חבילת אלקטרוניקה מקיפה, יכולת מעולה בכביש וקריצה לשטח ב-XT. התשובה הזו, תתאים לכל מי שחי באוכף ביום-יום ותופר עליו ק”מ משמעותיים בכל סופ”ש. מי שמחפש אופנוע שמרים גלגל בקלות בהילוך שני לא יימצא כאן את מבוקשו, גם לא אלו שאוהבים לפרק את האדוונצ’ר שלהם בשטח קשה.
בצורה פחות יבשה, הוי-סטרום מסמן את המשך ההתעוררות של סוזוקי. אחרי העיצוב המרהיב של הקאטאנה, סוזוקי פוגעת בפול בפוני עם העיצוב של ה-ויסטרום החדש. זה פשוט אופנוע שכיף להסתכל עליו מכל כיוון. תחשוב מתי בפעם האחרונה יכולת להגיד את זה על אופנוע של סוזוקי? או על שניים כאלו ברצף. מעבר למראה יש כאן יכולת אדירה בכביש המפותל, כזו שגורמת לך לדחוף עוד ועוד אל הקצה בביטחון מוחלט. כל אלו, מגובים בנוחות וקלילות שימוש יוצאת דופן. לפי המהנדסים בסוזוקי, זה בדיוק מה שדרוש לרוב הרוכבים הקטגוריה הזו. כנים מאוד, החבר’ה בסוזוקי. עכשיו נשאר לראות, אם כנות זה משהו שמאפיין את המתעניינים בקטגוריה הזו.
נתונים: וי-טווין, 1,037 סמ”ק, 107.4 כ”ס ב-8,500 סל”ד, 10.1 קג”מ ב-6,000 סל”ד, 247 ק”ג (XT), גובה מושב: 850 מ”מ מחיר (משוער): החל מ-92,000 שקלים