אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
סובארו WRX STI חוזרת, ליפן בלבד
ראשי » חדשות » סובארו WRX STI חוזרת, ליפן בלבד
סובארו STI

סובארו WRX STI חוזרת, ליפן בלבד

אחרי מספר שנים של הפסקה סובארו חוזרת להציע גרסת STI קרבית לרפליקת הראלי שלה, אך כרגע היא מיועדת רק לשוק היפני עבור 500 ברי מזל בלבד

אופיר דואק 15/01/2025 צלם: יצרן

למרות שהיא לא משתתפת באליפות הראלי העולמית כבר כמעט שני עשורים, הצירוף בין סובארו לאותיות STI עדין מצליח לרגש לא מעט חובבי רכב שגדלו על ההילה של אחת מרפליקות הראלי המוצלחות ביותר אי פעם. גם ללא השתתפות באליפורת ה-WRC, חטיבת הביצועים של סובארו עדין ממשיכה להציע מגוון שיפורים לדגמי סובארו הקיימים, כשמעת לעת אף מציע חבילת STI כוללת לדגמים הספורטיביים של החברה.

סובארו מצידה ממשיכה למכור ולפתח את דגמי ה-WRX שזוכים להצלחה נאה יחסית בעיקר בשוק האמריקאי. עם זאת, אבולוציה של דגמי ה-STI המלאים די דעכה בעשור האחרון. הפעם האחרונה שהציעה סובארו דגם מלא בפני עצמו של STI היה בשנת 2019 עם ה-S209 שהתבססה על הדור הקודם של ה-WRX, שנבנתה על בסיס הדור הקודם של האימפרזה שהוצג ב-20216.

כעת אחרי יותר מידי זמן חוזרת סובארו להציע גרסת STI ייעודית על בסיס ה-WRX. מדובר ב-S210 פרוטוטייפ שנחשפה בתערוכת טוקיו בשבוע שעבר. אמנם השם אומר “אבטיפוס” אבל חטיבת STI תייצר את ה-S210 בכמות מוגבלת של 500 יחידות, כולן עם הגה ימני וכולן מיועדות לשוק היפני. כך שאם חלמתם על STI חדשה משלכם תצטרכו להמשיך ולהמתין.


אז מה יקבלו ברי המזל ביפן שישימו את ידם על סובארו STI S210? ה-S210 מתבססת על ה-WRX S4 שקיבלה שדרוג ליחידת ההנעה עם מחשב ניהול נחדש ומערכת פליטה ייעודית של STI. התוצאה היא שההספק של מנוע הבוקסר המוגדש בנפח 2.4 ליטר עלה ל-300 כ”ס המתקבלים ב-5,700 סל”ד עם מומנט של 38.2 קג”מ הזמינים בין 2,000 ל-5,600 סל”ד. לא נתונים מרשימים במיוחד בימנו, וגם לא ביחס לדגמי ה-STI מלפני שני עשורים. מה שמעניין הוא שלמרות שמדובר בגרסה ספורטיבית קיצונית, ה-S210 לא תצויד בתיבת הילוכים ידנית ותגיע רק עם תיבה אוטומטית רציפה עם אפשרות תפעול ידני ושמונה יחסי העברה קבועים מראש. עם זאת, התמסורת קיבלה מערכת קירור משופרת כדי להתמודד עם עומסים גבוהים.

מערכת המתלים קיבלה בולמים אדפטיביים מתוצרת ZF בשילוב קפיצים קשיחים יותר, מוט קישור עליון מחוזק, זרועות מתלים מחוזקות ומוט מייצב אחורי משופר, כולם של סדנת STI. מערכת הבלימה שודרגה עם דיסקים קדמיים בקוטר 18 אינץ’ וקאליפרים בעלי שישה בוכנות מתוצרת ברמבו, כאשר קוטר הדיסקים האחוריים עלה ל-17 אינץ. בנוסף ישנם חישוקי 19 אינץ’ מחושלים וקלים של BBS עם צמיגי מישלין פיילוט ספורט 4S במידה 255/35.
החבילה הקומסטית כוללת שבכה, ספוילר קדמי, דיפיוזר וחצאיות צד אווירודינמיות לצד ספוילר אחורי גדול מסיבי פחמן. בתא הנוסעים ישנם מושבי באקט של רקארו עם מסגרת סיבי פחמם שנראים נפלא וגם חוסכים כמה ק”ג מהמשקל. המפרט המלא והמחיר יתפרסמו באביב הקרוב, ואולי עד אז ישכילו בסובארו להציג גם גרסה מיועדת לייצוא של ה-STI הזו.

STI STI S210 WRX WRX STI סובארו סובארו STI סובארו WRX STI
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד