לא משנה איך תסתכל על זה, בשורה התחתונה יש סובארו אימפרזה WRX חדשה לשנת 2022. כן, בעידן שבו כל מה שלא קרוסאובר כזה או אחר, שמונע משאריות שקיות במבה ומייצר שלום עולמי במקום רעש ועשן, סובארו מציגה גלגול עדכני לפסיכו-טורבו שלה.
כן, זו הפלטפורמה החדשה שמשרתת עוד דגמים של סובארו (הפלטפורמה הגלובלית של סובארו) ומנוע שמגיע מהלבורג’, נכון. אבל עדיין אנחנו מדברים על מנוע בנזין מוגדש טורבו שמפיק 271 כ”ס (ו-36.6 קג”מ) ומעביר אותם דרך גיר ידני עם 6 מהירויות אל ההנעה הכפולה של סובארו.
למעשה, מכל ז’אנר רפליקות הראלי ששטף את העולם בשנות ה-90′, סובארו היא היחידה שנותרה בסביבה. האחרונה שעוד מפלרטטת עם המכוניות ההן.
בכל הקשור למה שאנחנו אוהבים בסובארו מספרים על שלדה עם עמידות גבוהה יותר לפיתול, על מוטות ייצוב מעובים וכיול מתלים עם עין לכיוון מסלול המרוצים. לטובת שאר העולם, יש כאן תא נוסעים מודרני, מערכות בטיחות לרוב וגם אפשרות לוויתור על המצמד (עם תיבה רציפה אופציונאלית) והצעה של מתלים אדפטיביים.
כל אלו אמורים להמשיך, בארה”ב כרגע, לקרוץ למי שרוצה יפנית רבת יכולת מחד, וגם כזה שרוצה משהו מודרני יחסית להתנייד איתו ביום-יום. מה סובארו שומרים לשווקים אחרים, או לשוק היפני עם טעמו המיוחד, זו שאלה מצויינת. יש צפי שסובארו תציג גרסת STI על הבסיס שאתה רואה כאן. אפשר לצפות להספק שיחצה את קו ה-400 כ”ס ועוד נגיעות שמתאימות למי שנושאת את שלושת האותיות האלו.
ואם מדברים על השוק היפני ועל STI, אי-אפשר שלא להיזכר לעוד רגע אחד, ב-EJ20. מנוע אחד, שכמעט שלושה עשורים סחב את תהילת סובארו על גבו. לא פלא, שגרסת הייצור האחרונה והחגיגית של ה-STI הקודמת (שיוצרה לשוק היפני ב-555 עותקים בלבד) חזרה אליו, תרועת מגדש אחרונה. הסובארו WRX החדשה, מסמנת את סופו של עידן ותחילתו של אחד אחר, שונה. מזל שהיא עושה זאת עדיין, בשפה שאני ואתה, יכולים להבין.