סובארו אימפרזה STI הנוכחית מבוססת על הדור היוצא של האימפרזה, ולכן באופן טבעי מתקרבת לסוף חייה. בינתיים היא עוד כאן, ואין תאריך רשמי להחלפת הדגם, אבל נראה שמישהו בסובארו כבר לא יכול להתאפק, אחרת קשה להסביר מנוע סובארו הציגה בתוך חודשיים שתי פרשנויות לסדאן ספורטיבית.
באוקטובר הציגה סובארו את הקונספט ‘ויזיו פרפורמונס’ שלמעשה מהווה קדימון ראשוני ל-WRX החדשה, וכעת מציגה היצרנית היפנית את ה’ויזיו STI פרפורמנס’, ולא צריך להיות גאון גדול כדי להבין מה סובארו מנסה לומר לנו.
בדומה למה שהתרגלנו מהמכוניות הסדרתיות, אנו רואים הבדלים חיצוניים בולטים בין של הדגמים. העיצוב הבסיסי זהה, אבל ה-STI קונספט זוכה לפגוש אגרסיבי יותר מלפנים עם פתח גדול בשביל האינטרקולר וספוילר קדמי.
ההופעה העוד יותר קרבית זוכה לסיוע גם מכונסי האוויר הגדולים, העיטורים האדומים, דיפיוזר מסיבי פחמן מאחור, תגי STI וכמובן – כנף אחורית גדולה הרבה יותר ממה שבאמת צריך.
כמו שעשו עם הויזיו הקודמת, כך גם במקרה הזה בסובארו נמנעים מלפרט על הצד המכאני, וכמובן גם על ההבדלים בין השתיים. אבל שמועות ברשת יש בשפע, ורובן אומרות אותו דבר – ככל הנראה היפנים ינטשו את יחידת ה-2.5 ל’ שמשרתת את סובארו אימפרזה STI הנוכחית.
מה יבוא במקומה? הטהרנים מקווים לעוד בוקסר מוגדש, חדש וחזק מקודמו, אולי יחידת משופרת של ה-2.0 ל’ שמשרת את הלבורג’ ומפיק שם כ-300 כ”ס. אנחנו חוששים משמועה אחרת, כזו שגורסת כי סובארו עומלת על פיתוח יחידת הנעה היברידית חזקה, וכבר אמרנו מה דעתנו על השילוב של ספורט-חשמל-משקל.