אחרי אין ספור טיזרים והסברים סובארו מציגה את האימפרזה החדשה. הדור החדש של סובארו אימפרזה הוא הראשון להבנות על הפלטפורמה החדשה של סובארו שעתידה להיות עמוד שדרה משמעותי בהתפתחות של החברה בשנים הקרובות. אז מה חדש בדור השישי של האימפרזה?
שלדה
הדור החדש מצויד בשלדה קשיחה יותר ב-70 אחוז לעומת הדגם הנוכחי. סובארו מספרים שהם שמו דגש על ערכים מסורתיים שלהם (כמו מרכז כובד נמוך) בכדי לשפר את היכולת הדינאמית של המכונית. עוד מציינים שם שזוויות הגלגול קטנו משמעותית והדור החדש של האימפרזה מציע יכולת ספיגה משופרת. האימפרזה מקבלת גם מערכת “טורק-וקטורינג” שאמורה לשפר את יכולת הפניה. הנתונים הטכניים שפורסמו מעטים ואין כרגע נתון משקל רישמי לדוגמא. מבחינת מימדים זו מכונית גדולה יותר עם בסיס גלגלים שצמח (ב-25 מ”מ) וכך גם האורך הכללי (4 ס”מ) והרוחב (3 ס”מ). לעומת אלו האימפרזה איבדה קצת מגובהה (1.5 ס”מ).
מנוע
כרגע סובארו הציגו רק יחידת הנעה אחת: 2 ליטרים, תיבה רציפה והנעה כפולה. 80 אחוזים מהחלקים במנוע תוכננו מחדש וסובארו טוענים שהוא קל יותר. כאמור הנתונים מעטים – למעשה סובארו מפרסמת רק הספק (152 כ”ס) נכון לזמן כתיבת הכתבה. המנוע הזה משודך לדור השלישי של הגיר הרציף המוכר של סובארו ובאימפרזה החדשה הוא יכלול אופציה לתפעול ידני עם 7 יחסי העברה מוגדרים מראש.
בטיחות
זה התחום שעליו מפרטת סובארו באריכות. מבחינת בטיחות פאסיבית הם מציינים יכולת ספיגה ששופרה ב-40 אחוז לעומת הדור הקודם. גאוותם על מערכות הבטיחות המתקדמות שמציעה האימפרזה החדשה. הרשימה כוללת הכול פחות או יותר: בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת נתיב אקטיבית, תאורה עוקבת פנייה ומונעת סינוור והתרעה על רכב בשטח מת. ויש משהו: בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור – האימפרזה יודעת לזהות עצמים מאחורי הרכב, להתריע בפני הנהג וגם לבלום עצמאית, ברוורס, לפי הצורך.
שיווק הסובארו אימפרזה החדשה יחל בסוף השנה בארה”ב. אפשר לשער שהיא תגיע אלינו במהלך 2017.