אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
סדנת טוטם הופכת את אלפא רומיאו ג’וליה מקלאסיקה לאקזוטיקה
ראשי » מגזין » סדנת טוטם הופכת את אלפא רומיאו ג’וליה מקלאסיקה לאקזוטיקה
GT Super

סדנת טוטם הופכת את אלפא רומיאו ג’וליה מקלאסיקה לאקזוטיקה

אלפא רומיאו ג'וליה הקלאסית היא מכונית נחשקת, אבל בזכות סדנת Totem Automobili היא הופכת ליצירה אקזוטית, נדירה ויקרה להפליא

אופיר דואק 06/12/2024 צלם: Totem Automobili

בשנים האחרונות, על אחת וכמה וכמה לאור אובדן הדרך של אלפא רומיאו, עולה מעמדה של אלפא רומיאו ג’וליה מסדרה 105 למעמד של קלאסיקה כמעט אקזוטית. מעמד זה מקבל חיזוק לאור העובדה שלא מעט סדנאות בוחרות לבצע פרויקטים קיצונים של שחזור והשבחה ברמה להן זוכות רק מכוניות מיוחדות כמו פורשה 911 מקוררות האוויר או אקזוטיקות מבית פרארי ולמבורגיני.

מבין כל אלו מצליחים להתבלט הפרויקטים של סדנת Totem Automobile מונציה שהציגה בשנים האחרונות כמה ג’וליות משוחזרות יוצאות דופן שמיוצרות בסדרות קטנות בהן ה-GTA Modificata הרייסרית או ה-GT Electric בעלת ההנעה החשמלית. בימים אלו מתחילה החברה למסור את המכוניות הראשונות מסדרת הדגמים השלישית אותה היא מייצרת המכונה GT Super. מדובר בוריאציה נוספת על בסיס הג’וליה מעט יותר מתונה מה-GTA, מותאמת לשימוש על הכביש הציבורי אבל לא פחות מרשימה ברמת הירידה לפרטים והמכלולים המשובחים.

למעשה קשה להגדיר את ה-GT Super כג’וליה ששוחזרה מחדש, שכן היא בנויה על בסיס שלדת מונוקוק מסיבי פחמן אליה מחוברים רכיבים בודדים שנלקחו מהג’וליה המקורית שתורמת את איבריה לפרויקט. גם המרכב, למרות שהוא שומר על קווי העיצוב הקלאסיים של הג’וליה, הוא חדש לחלוטין, עשוי סיבי פחמן ומוסיף ניפוחים מתבקשים כדי לאכלס את המכלולים המשודרגים והמודרניים כמו גם את חישוקי ה-18 אינץ’ הייחודיים מאלומיניום. עם זאת, זו עדין ג’וליה עם המראה האייקוני והמוכר לצד שדרוגים מודרניים מתבקשים ביחידות התאורה. תא הנוסעים ממשיך בכיוון דומה. המראה הכללי נשמר, אבל כל רכיב הוחלף במודרני יותר מסיבי פחמן או אלומיניום, לצד דיפוני עור מוקפדים ומושבי מרוצים מסוגננים (שגם להם מסגרת מסיבי פחמן) מלפנים. על המושב האחורי החליטו בסדנה לוותר משיקולי משקל, וגם כי בלאו הכי לא יעשו בו שימוש. התוצאה הסופית היא משקל עצמי של 1,180 ק”ג בלבד.


בכל הקשור ליחידת ההנעה, בטוטם יכלו לבחור בדרך הקלה יחסית ולקחת את מנוע ה-V6 של הג’וליה קוואדרפוליו המודרנית. אבל הם בחרו בדרך המאתגרת (והיקרה) יותר ופנו לסדנת Italtecnica Engineering שיצרו עבורם מנוע V6 ייחודי בזווית של 90 מעלות ובנפח של 2.8 ליטר, עם צמד מגדשי טורבו דו-שלבים והזרקה כפולה (ישירה ועקיפה). בסדנה טוענים שזהו מנוע ה-V6 כפול המגדשים הקל ביותר בעולם, עם משקל של פחות מ-180 ק”ג, וכדי להדגיש עוד יותר את הייחודיות של המנוע הזה הם העניקו לו שם משלו, “גלוריה”.

המנוע יוצע בשתי רמות הספק. בתצורה הסטנדרטית מתקבלים 600 כ”ס ב-7,200 סל”ד ומומנט של 71.3 קג”מ בין 3,000 ל-6,000 סל”ד. בתצורה המשודרגת של המנוע המכונה Stage 2 ההספק המרבי עומד על 750 כ”ס ב-8,300 סל”ד עם מומנט של 86.7 קג”מ ב-3,500 עד 6,000 סל”ד. לא משנה באיזו תצורת מנוע תבחרו, תיבת ההילוכים תהיה אך ורק ידנית עם שישה יחסי העברה הממוקמת על הציר האחורי יחד עם דיפרנציאל מוגבל החלקה. זה מספיק כדי שהגרסה הסטנדרטית תאיץ ל-100 קמ”ש ב-3.2 שניות בדרך למהירות מרבית המוגבלת ל-250 קמ”ש.

הסדנה לא הזניחה גם את המכלולים ההיקפיים. מערכת המתלים נבנתה מחדש עם עצמות עצה כפולות מאלומיניום מלפנים ומאחור ובולמים מתכווננים מתוצרת R53, המספקת את תוצרת בין היתר למכונית העל של גורדון מארי. מערכת הבלימה מתוצרת ברמבו כולל קאליפרים מאלומיניום עם 6 בוכנות מלפנים ו-4 בוכנות מאחור ודיסקים מחוררים בקוטר 355 ו-345 מ”מ בהתאמה.

כל הטוב הזה עולה לא מעט, ובסדנה נוקבים במחיר התחלתי של 539 אלף יורו לפני תוספות והתאמות אישיות. זה לא מעט, אבל מדובר במחיר מצירה ביחס ל- GTA Modificata שמחירה ההתחלתי הוא יותר מכפול. אם השתכנעתם כדי שתזדרזו. בסדנה הצהירו כי ייצרו רק 40 יחידות של ה-GT Super וזו שבתמונות שלפניכם היא מכונית מספק 12 בסדרה, כך שהמלאי הולך ואוזל.

GT Super Totem Automobile אלפא רומיאו אלפא רומיאו ג'וליה ג'וליה 105 טוטם
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד