אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
סדאן לטווח ארוך: יונדאי איוניק 6 מושקת בישראל
ראשי » חדשות מקומיות » סדאן לטווח ארוך: יונדאי איוניק 6 מושקת בישראל
יונדאי איוניק 6

סדאן לטווח ארוך: יונדאי איוניק 6 מושקת בישראל

יונדאי משיקה בישראל את איוניק 6: מכונית סדאן בעלת עיצוב יוצא דופן לטובת יעילות אווירודינמית התורמת לטווח נסיעה מוצהר של עד 614 ק"מ

אופיר דואק 09/05/2023 צלם: אופיר דואק, יצרן

בשוק המכוניות החשמליות שולטים בעיקר דגמי קרוסאובר בשלל גדלים וצורות ומכונית סדאן אחת: טסלה מודל 3. אלא שלמרות שתצורת הסדאן הולכת ומצטמצמת בכל סגמנט גודל, יצרניות רכב מאמינות כי יש ביקוש למכוניות סדרן דווקא בעידן החשמל. בשנה הקרובה אנחנו צפויים למגוון דגמי סדאן חשמליים שיקראו תיגר על מודל 3 ואחד מהם מושג בימים אלו: איוניק 6 של יונדאי.

מדובר בדגם השני של יונדאי בסדרת האיוניק החדשה כשהוא מגיע בעקבות איוניק 5 במרכב ההאצ’בק בעל העיצוב האוונגרדי. הפלטפורמה עליה מבוססת יונדאי איוניק 6 היא פלטפורמת E-GMP המשותפת גם לאיוניק 5, דגמי קיה EV6 ו-EV9 החדש ולג’נסיס GV60. העיצוב כמתבקש שונה לחלוטין, כשלמעשה למעט אימוץ אלמנט הפיקסלים ביחידות התאורה ובמספק מקומות נוספים קשה למצוא קשר ישיר לאיוניק 5.

יונדאי איוניק 6 מתאפיינת בצללית דמויית טיפה עם גג מתעקל אותו ממשיך חלון אחורי המשתלב עם דלת תא המטען ומזכיר במידה רבה את צללית הפורשה פאנאמרה. הדגש שניתן באיוניק 6 על אווירודינמיות הוא גבוה, ועם נתון מקדם גרר של 0.21 CD זוהי המכונית האוירודינמית ביותר שבנמצא כרגע למעט מרצדס EQS הציגה נתון זהה ולוסיד אייר החשמלית האולטרה יקרה. העיצוב המעוגל מסווה במעט את מידות המכונית שנמצאת על התפר של מכוניות הסאלון עם אורך כולל של 485 ס”מ, רוחב של 188 ס”מ ובסיס גלגלים נדיב של 295 ס”מ (5 ס”מ פחות מאשר באיוניק 5), כאשר למרות הצללית הנמוכה גובה המכונית עומד דווקא על 150 ס”מ נדיבים יחס לתצורת המרכב.



המכלולים דומים לאלו שביתר בנות השפחה על אותה הפלטפורמה. לגרסת המנוע האחורי וההנעה האחורית יש הספק של 228 כ”ס ו-35.6 קג”מ המעניקיים זינוק ל-100 קמ”ש ב-8.4 שניות. לגרסת שני המנועים הספק משולב של 325 כ”ס המזנקת ל-100 ב-5.1 שניות. לשתי הגרסאות סוללה בקיבולת של 77.4 קוט”ש המסוגלת להעניק בגרסת ההנעה האחורית טווח נסיעה יוצא ופן של 614 ק”מ. נוסף לשתי גרסאות אלו תוצע גם גרסת הנעה אחורית בסיסית עם מנוע בהספק של 151 כ”ס בלבד, אך עם מומנט זהה לזה של גרסת ההנעה האחורית החזקה. לגרסה זו סוללה בקיבולת של 43 קוט”ש המספיקים לנסיעה של 429 ק”מ.



הגרסה החלשה של יונדאי איוניק 6 נמכרת במחיר של 214 אלף שקלים, זול יחסית למתחרות אירופאיות ואיוניק 5, אך עדין גבוה משמעותית ממחירה של טסלה מודל 3 לאחר הפחתת המחיר האחרונה מחיר הגרסה המחוזקת בעלת הטווח המוגדל מתחיל ב-238 אלף שקלים ואילו מחיר גרסת ההנעה הכפולה עומד על 285 אלף שקלים. מבחן דרכים מלא על יונדאי איוניק 6 החדשה יתפרסם כאן באוברדרייב בקרוב.

IONIQ 6 איוניק 6 יונדאי יונדאי איוניק 6 מכונית חשמלית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד