אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
נהיגה ראשונה: מאזדה CX90
ראשי » מבחני דרכים » נהיגה ראשונה: מאזדה CX90
מאזדה CX90

נהיגה ראשונה: מאזדה CX90

הקרוסאובר החדש של מאזדה שנוחת בישראל אמור למצב אותה במקום גבוה יותר, ועל הדרך לתת מענה לשחקנים הקיימים בשוק רכבי הפנאי הגדולים רבי המושבים. האם הוא ירגיל אותנו לכך שמאזדה = פרימיום?

אריאל אלסיבוני 31/08/2023 צלם: אריאל אלסיבוני

מאזדה CX90 הוא דגם חדש של מאזדה שנוחת כאן. אבל זה לא עוד דגם. מונחת עליו משימה כפולה – להציע אפשרות יפנית למי שמחפש רכב פנאי-פרימיום רב מושבים וגם להציג את מאזדה ללקוחות משכבת מחיר חדשה לחלוטין. כן, מאזדה מדברת כבר הרבה זמן על מיצוב גבוה יותר וכניסה לעולמות הפרימיום. XC90 יכול להיחשב כיריית פתיחה משמעותית אצלנו.

שנייה אחרי שמבינים שאנחנו עומדים מול מאזדה (שבנתה את מעמדה כאן כעממית סופר-נמכרת עד לא מזמן) שעולה 400,000 שקלים (מחיר של רכבי פרימיום מוכרים) ומבינים שיש כאן מציאות חדשה, אפשר להשתחרר מזה ולהתחיל להבין במה מדובר. הממדים אדירים יותר מחמישה מטרים לאורך, בסיס גלגלים של יותר משלושה מטרים וקצת פחות משני מטרים לרוחב, אבל מוצנעים היטב בתוך הקווים המעוגלים של הרכב הזה. כן הוא גדול, כן יש בו חלקי כרום נוצצים, אבל הוא לא נראה מוחצן או מצועצע.

המקום הברור ביותר בו ניתן להרגיש תחושה יוקרתית, הוא תא הנוסעים. זה לטעמי לפחות, אחד המבחנים החשובים ביותר במכונית שרוצה לכוון גבוה באמת. פתיחה של הדלת הגדולה מגלה את האווירה הנכונה. זה מתחיל עם הגוונים של בדי הריפוד והדיפון. תמהיל נכון של עור ואלקנטרה בגוון חום שמרים מאוד את התחושה בתא. בגרסת הסיגנ’צר הבכירה שנבחנה ישנם בשורה השניה שני מושבים נפרדים, עם קונסולה מרכזית משלהם – גם מסוג הדברים שתורם לאווירה הנכונה. גם בשורה השלישית ניתן להתרשם מאותם גוונים נכונים ואיכות ההרכבה טובה ששוררת בכל תא הנוסעים.


מה שפחות מרשים כאן הוא הממשק בין האדם למכונה. הנדסת האנוש טובה בסך הכל וכך גם תנוחת הנהיגה. עיקר התלונות נבעו מתפעול החוגה של מסך המולטימדיה ומתצוגה קצת מינימליסטית שלא להגיד ארכאית שלא עומדת בשורה הראשונה ומזכיר מאוד מערכות ישנות יותר. מינימליזם יפני הוא אהוב ומבורך, אבל כאן מתקבלת דווקא תחושה לא עדכנית. בכל הקשור לאבזור, בין אם נוחות או בטיחות, מרגישים שהרכב הזה מיועד לקהל האמריקני עם רשימת אבזור ארוכה ממערכות בטיחות מתקדמות ועד לקצה חלון הגג הגדול.

את העומק ההנדסי של מאזדה אפשר להרגיש כבר מהמטרים הראשונים. זה מתחיל במנוע שהוא לא פחות מנהדר. שישה צילינדרים בטור, מוגדש טורבו, שהוא חלק ונעים מחד ומטפס לסל”ד גבוה בתאווה. זה מסוג המנועים שמזכירים לנו למה אנחנו אוהבים בנזין כל-כך והוא לגמרי מאלו שהופכים להיות מחזה נדיר וגורמים לנו להצטער על כך. יש גם מערכת מיקרו היברידית (48V) שמאפשרת כיבוי של המנוע בגלישה במהירות גבוה לדוגמה כמו שכבר פגשנו בעבר. לא היה שימושי בימי הקיץ הקשוחים היות ובזמן הגלישה המזגן חדל מלעבוד. גם תחת עומס בסל”ד גבוה הרגשנו ירידה בתפוקה של המזגן, אם כבר נגענו בנושא הזה. בכל מקרה, זה לא ממש עזר לצריכת הדלק הממוצעת שעמדה על 7.5 ק”מ לליטר במהלך המבחן.

הביצועים שמתקבלים מיחידת הכוח הנדירה הזו הם לא פחות ממצוינים. יש השהייה קלה מאוד ביציאה מהמקום ולאחר מכן הרכב הכבד הזה פשוט מאיץ בנחישות, נסמך גם הנעה כפולה יעילה מאוד. גם תאוצות ביניים או סתם נהיגה מהירה לאורך זמן מרגישים קלים כשהביצועים הללו נגישים בכל מצב. הגיר עצמו מתפקד בצורה טובה רוב הזמן. זהו גיר אוטומטי בו מחליפות דסקיות את ממיר המומנט לטובת תגובה ישירה יותר בין השאר. התוצאה יעילה אבל לא מעודנת מספיק. הורדת הילוכים לקראת עצירה לא חלקה ומורגשת לעיתים.

בכל הקשור למנהגי כביש, חוזרים המוחות של מאזדה למחוזות המוכרים שלהם. הכיול לדעתי מוצלח מאוד. כן זה רכב גדול כבד ורך יחסית. הרכות הזו מייצרת נוחות טובה ברוב המצבים למעט כבישים עירוניים שבורים במהירות איטית. על הכביש המהיר מתקבלת נסיעה נינוחה מאוד. נעימה. ברור שעם ממדים כאלו יש רכינה מורגשת בתוך הפניות אבל ההגה המדויק, התגובות המדודות והאחיזה שמייצרת ההנעה הכפולה, הופכים את מאזדה XC90 למכונית שאפשר גם למהר איתה מבלי להרגיש כאילו מדובר במעשה לא ראוי.

בשורה התחתונה מאזדה CX90 הוא צעד ראשון ברור וגם מוצלח למקום אליו מבקשת מאזדה להגיע. בכל הקשור למשימת המיצוב היוקרתי היא בהחלט יכולה להיות שם, אך היא צריכה לטפל בפרטים קטנים ומתבקשים כמו עידון תיבת ההילוכים ואת האינטרקציה/גרפיקה במסכים. מעבר לזה, ה-CX90 נכנס לשוק המקומי לסגמנט מאוד ברור שאין בו הרבה מתחרים. עם תא נוסעים מחניף, ביצועים טובים ומנהגי כביש מפתיעים הוא בהחלט מציע אלטרנטיבה מעניינת להיצע הקיים בקטגוריה.

מאזדה  CX90 סיגנצ’ר – תעודת זהות
מנוע:
3,283 סמ”ק, 6 צילינדרים טורבו, תגבור היברידי, הספק: 345 כ”ס ב-5,000-6,000 סל”ד, מומנט: 51 קג”מ ב-2,000-4,500 סל”ד, תיבת הילוכים: אוטומטית, שמונה יחסי העברה, בסיס גלגלים: 312 ס”מ, משקל: 2,182 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 6.9 שניות, מהירות מרבית: 196 קמ”ש, צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 10.6 ק”מ לליטר, מחיר: 399,000 שקלים

CX90 CX90 סיגנצ'ר מאזדה מאזדה CX90
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד